XXL Nutrition

Russische Federatie

Bezoekers in dit topic

Arminius

Epic Ruler
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2005
Berichten
72.410
Waardering
38.183
Negen op tien Russen beschouwen Westen als "vijandig"

_44640499_soldiers_afp8_466b.jpg

Bijna negen op de tien Russen zijn ervan overtuigd dat het Westen "vijandig" staat tegenover hen. Het gaat om een verdubbeling in vergelijking met vorig jaar, zo blijkt uit een peiling.

In totaal gaat 87 procent van de ondervraagden akkoord met de stelling dat "het Westen een beleid (heeft) dat vijandig staat tegenover Rusland". Zowat de helft daarvan (51 procent) ziet de sancties die het Westen tegen Moskou had ingesteld als een bewijs van die vijandigheid. Daarnaast verwijst 42 procent ook naar de "informatieoorlog" die de EU en de VS tegen Rusland voeren naar aanleiding van het conflict in Oekraïne. Ook stelt 46 procent dat het Westen "de hand wil leggen op de natuurlijke rijkdommen van Rusland" en onderschrijft 43 procent de stelling dat "het Westen bang is van Rusland en zijn militaire macht".

Ook blijkt uit het onderzoek dat de val van de roebel voor 53 procent van de Russen te wijten is aan "de daling van de olieprijzen", terwijl 46 procent "de Westerse sancties" met de vinger wijst.

De negatieve gevoelens tegenover het Westen zijn fel toegenomen sinds januari 2014. Dat lijkt in de eerste plaats een gevolg van de Oekraïne-crisis: de visie van Moskou op dat conflict gaat lijnrecht tegen die van de Westerse landen in.

De peiling werd eind december door het Levada Center afgenomen bij 1.600 mensen, verspreid over 46 Russische regio's.

Of waarom de westerse sancties niet werken.
 
Negen op tien Europeanen beschouwen Rusland als ''vijandig''. :laugh:
 
Wij denken van hun net hetzelfde toch?
 
is dat hier anders dan?
 
goed topic weer freja je hebt jezelf weer overtroffen.
 
Poetin heeft z'n beste tijd gehad.
 
Poetin is wel een echte leider, iemand die hier ook nodig is...

jij wil een autocraat met een duidelijk gebrek aan moraal kompas hier aan de macht?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Kerel is gewone een modernere uitvoering van de totalitaire dictators uit begin de 20ste eeuw.
 
als jij dat uit mijn woorden haalt, veel plezier

ik bedoelde echter dat hij charisma heeft, duidelijk bij zijn standpunten staat en nog redelijk populair is na al die jaren(natuurlijk ook deels door propaganda)

Iets wat hier nodig is

Dus wat ik zei, alleen ga je het gewoon niet toegeven :roflol:

Mensen die niet aan hun standpunten twijfelen en ze niet aan een moreel kompas onderleggen zijn gevaarlijk debiel. Mede waarom ik zo'n afkeer heb van op hedendaagse politiek.
 
Laatst bewerkt:
Peiling is zeker gedaan door Maurice de Hond.
 
Hoe moet ik nou weten of Rusland vijandig is, ik ben daar nooit geweest. Ik ken maar 1 persoon die in Rusland heeft gewoond en die is vrij relaxt.
 
Ja indd je zei het, je zei dat ie charisma heeft en nog redelijk populair is :o

En hedendaagse politiek heeft juist geen vaste standpunten. Zie jij de vvd en de pvda aan haar standpunten houden?

Draaikonten zijn het

Ik haalde de vroege 20ste eeuwse dictators aan. De autocratie in het communisme en fascisme was grotendeels berustend op de populariteit en het charisme van de heersers. Stalin, Hitler, Mao bvb waren alle3 zeer charismatische figuren en immens populair, je hebt nog steeds Maoisme, Stalinisme en Neo-Nazisme.

Putin is hier een minder extreme versie van. Wereld is te geglobaliseerd geworden en Rusland teveel verzwakt.
 
die pottin is echt een hond hij is gwn opvolger van hitler .
 
Zoals Rusland het westen (terecht) als vijandig neerzet, zo zet het westen Rusland graag als vijandig neer.

De VS wordt door 'ons' weer onterecht als vriend beschouwt maar dat terzijde.

Bij Rusland krijg je automatisch negatieve verbindingen, bij de VS automatisch positieve.

Als ze dezelfde oorlog zouden kunnen voeren zouden we die van de Russen veel onterechter vinden dan wanneer de Amerikanen precies hetzelfde zouden doen. Beetje het reclame principe, erin blijven pompen dat VS = goed en Rusland = boze beer.
 
Hoe moet ik nou weten of Rusland vijandig is, ik ben daar nooit geweest. Ik ken maar 1 persoon die in Rusland heeft gewoond en die is vrij relaxt.

Ken ook een Rus, moet altijd vodka van hem drinken. :o
 
vodka is men favo drankje
 
Back
Naar boven