MuscleMeat

TSC Heart of a champion

Bezoekers in dit topic

Stevig

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 jun 2010
Berichten
16
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
81kg
Vetpercentage
17%
Goedendag,

Ik zal me eerst even kort voorstellen.

Mijn naam is Steven, 21 jaar, 81 Kilo, vetpercentage van rond de 18 gok ik en mijn doel is Cutten, strak worden, je kent het wel (ik kamp al jaren met een buikje wat niet weg wilt gaan)

Heeft hier iemand enig ervaring met het trainingsprogramma van TSC (Heart of a champion?)

http://www.tscheartofachampionprogram.com/


Hierin staat het volgende programma.

5 sets met

15 herhalingen
12 herhalingen
10 herhalingen
8 herhalingen
AMAP (As much as possible)

Maandag; Benen

- Lunges
- Squat
- Romanian Deadlift
- Calves

Dinsdag; Cardio

5 minutes 60% The Warm-Up
2 minutes 80% The Bump-Up
1 minute 90% The Fun One.
10 minutes 80% The Champions Ten
2 minutes 90-100% The 2-Minute Drilll

Woensdag; Rug & Borst

- Wide Pull
- DB Row
- DB Incline press
- DB Bench press
- Push-ups (3x AMAP)
- Crunches

Donderdag Cardio

5 minutes 60% The Warm-Up
2 minutes 80% The Bump-Up
1 minute 90% The Fun One.
10 minutes 80% The Champions Ten
2 minutes 90-100% The 2-Minute Drilll

Vrijdag Schouders, Triceps, Biceps

- DB Rear Delt
- DB Side raise
- DB Seated Tri. Ext
- DB Flat Tri, Ext
- DB Pro Curls
- DB Hammer Curls

Zaterdag (Optioneel)

- Max pull-ups
- Max push-ups
- 3 kilometer rennen (As fast as possible)


Wat vinden jullie van dit schema? ik doe verspreid over de jaren al best wel wat aan BB/Fitness maar nu wil ik het graag serieuzer aanpakken en dit schema leek me wel interessant.

Er resteren mij alleen een paar vragen m.b.t. dit schema.

- Waarom zo'n hoge intensiteit voor cardio? Ik snap dat het uiteindelijk je metabolisme verbeterd maar als je vet wilt verliezen is het toch handiger rond de 60-70% te gaan zitten van je hartslag?

- Waarom Borst & Rug op dezelfde dag, kan dit? zelfde geldt voor biceps & triceps, vaak is het toch gebruikelijk dat je Borst en triceps pakt, idem voor biceps en rug? omdat je dan dezelfde spieren steeds gebruikt, graag feedback hierover!



Verder snap ik dat ik mijn voeding helemaal om moet gooien, ik snoep al niet meer maar dat is natuurlijk niet genoeg, ik ga druk bezig om een goed voedingsschemasamen te stellen.

Graag jullie advies, en tips:)

Alvast bedankt.
 
Chris Krueger is een vette kerel :D

Maar ben bang dat er betere schema's te vinden zijn dan de zijne.
 
Ben benieuwd naar dat programma van hem.. Ben alleen beetje 'bang' om het zo te noemen om er 50+ euro in te gaan pompen, zonder te weten wat je terugkrijgt.. Heb jij dit al gekocht? Of ergens gedownload?

Verder.. Ik zit zowat in dezelfde situatie waarin hij zich bevond wanneer hij startte.. bouwt zijn schema op, of is het vanaf dag I keihard trainen?
 
Vanaf dag 1 hard werken.
 
Vanaf dag 1 hard werken.

In hoeverre is dat mogelijk? Iemand met overgewicht.. als hij hard loopt.. lukt dat zomaar vanaf day one? Kan mij voorstellen dat dit wel erg belastend is voor je hart ?
 
Ik heb het pdf bestandje niet gekocht nee, ik vond 50 euro een beetje te veel geld voor mijn eerste schema.

Vanaf dag 1 is het gewoon hard knallen, ik vind de cardiosessie alleen wat overdreven, ik heb dit dan ook vervangen door 5km hard te lopen.
 
Back
Naar boven