MuscleMeat

TSH waardes tijdens T3 gebruik

Bezoekers in dit topic

Cereal

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 jul 2010
Berichten
12
Waardering
1
Ik ben op het moment rusitg aan het cutten (-500 kcal) met 500mg test e5d en 50 mcg T3. Nou moest ik laatst een bloedtest doen en hierbij werden ook gelijk mijn schildklierhormomen meegenomen. Hierbij viel gelijk op dat mijn TSH in de normale range valt en mijn vrije T4 te laag is.
T4 vrije thyroxine 7,9 (ref. 10 / 19) TSH 3,81 (ref. 0,27 / 4.2)
Ter vergelijking mijn waardes tijdens een bulk met 25 mcg T3.
T4 vrije thyroxine 14,6 (ref. 10 / 19) TSH 4,5 (ref. 0,27 / 4,2)
De TSH is dus vergeleken met toen wel iets verlaagd evenals de vrije T4, maar over het algemeen lees je dat de TSH waardes bij exogeen T3 gebruik veel lager uitvallen, eerder richting de 0 en zeker in combinatie met het cutten. Helaas heb ik geen waardes zonder T3 gebruik, dus wie weet heb ik wel hypothyroidism. Zou wel gelijk verklaren waarom ik zo makkelijk vet aankom (former fatty, 30%+ BF). Over een aantal weken moet ik weer bloed laten prikken en wordt er ook weer op TSH en vrije T4 getest. Tegen die tijd zit ik denk wel op 75 mcg T3, dus kan ik gelijk zien of het dan nog lager is en zal het eventueel ook wel posten. De vraag voor nu is dus, zou de TSH waarde lager moeten liggen bij T3 gebruik of niet?
 
Weet niet hoe het bij AS gebruik zit. Maar als bij niet gebruikers TSH te hoog is, zou dat juist duiden op te weinig aanmaak T3/T4
 
Jij hebt eerlijk gezegd niets te zoeken gehad met T3 als je zo een hoge TSH had pre-cycle.
Je zou volgens mij zeker in aanmerking komen voor Hypo na een paar bloedtesten.
En wanneer is het laatst dat je test hebt laten doen?

Je gear is in ieder geval niet 100% juist gedoseerd aangezien je TSH zeer laag zou moeten zijn (<1) en je T4 in ieder geval hoger dan nu. In de sectie 'TRT' vind je bepaalde mensen die hypo hebben en hiervoor ook (HG) pilletjes nemen, bekijk hun bloedtesten maar eens.
 
Jij hebt eerlijk gezegd niets te zoeken gehad met T3 als je zo een hoge TSH had pre-cycle. Je zou volgens mij zeker in aanmerking komen voor Hypo na een paar bloedtesten.
Als ik van te voren had geweten dat ik mogelijk een schildklierprobleem had, was ik daar uiteraard al achteraan gegaan. Maarja er is nooit echt een reden geweest om er op te laten testen en zonder mijn gebruik was er nooit op getest.

En wanneer is het laatst dat je test hebt laten doen? Je gear is in ieder geval niet 100% juist gedoseerd aangezien je TSH zeer laag zou moeten zijn (<1) en je T4 in ieder geval hoger dan nu. In de sectie 'TRT' vind je bepaalde mensen die hypo hebben en hiervoor ook (HG) pilletjes nemen, bekijk hun bloedtesten maar eens.
De test tijdens de bulk was een jaar geleden en deze laatste was vorige week. Ik heb een half jaar geleden ook een bloedtest laten doen (buiten de dokter om, aangezien deze geen bloedtesten wil laten doen), maar heb toen geen schilklierhormonen meegenomen. Het is dat ik nu de wat meer 'open-minded' dokter van het duo had, waarom gelijk de schildklierhormoonwaardes werden meegenomen vanwege mijn gebruik anders was hier überhaupt niet op getest.

Ik zal het sowieso aan de dokter voorleggen bij mijn volgende bezoek en dus mezelf laten testen op hypothyreoïdie, maar dit zal dan pas na het cutten worden en nadat ik enige tijd van de T3 af ben om wel een reëel beeld te krijgen.

Ik heb nu de neiging (of het verstandig is, is wat anders) om generieke HG T3 te regelen en dan de resultaten te bekijken bij de volgende bloedtest over anderhalve maand. Als het goed is zijn de resultaten toch gekleurd als je aan het cutten bent, dus om hypothyreoïdie uit te sluiten hoef ik het nu niet te laten. Ik ben nou toch wel benieuwd of deze UG T3 echt ondergedoseerd is of niet, zou wel jammer zijn aangezien ik het lab normaal wel hoog heb zitten.
 
Ik ben op het moment rusitg aan het cutten (-500 kcal) met 500mg test e5d en 50 mcg T3. Nou moest ik laatst een bloedtest doen en hierbij werden ook gelijk mijn schildklierhormomen meegenomen. Hierbij viel gelijk op dat mijn TSH in de normale range valt en mijn vrije T4 te laag is. Ter vergelijking mijn waardes tijdens een bulk met 25 mcg T3. De TSH is dus vergeleken met toen wel iets verlaagd evenals de vrije T4, maar over het algemeen lees je dat de TSH waardes bij exogeen T3 gebruik veel lager uitvallen, eerder richting de 0 en zeker in combinatie met het cutten. Helaas heb ik geen waardes zonder T3 gebruik, dus wie weet heb ik wel hypothyroidism. Zou wel gelijk verklaren waarom ik zo makkelijk vet aankom (former fatty, 30%+ BF). Over een aantal weken moet ik weer bloed laten prikken en wordt er ook weer op TSH en vrije T4 getest. Tegen die tijd zit ik denk wel op 75 mcg T3, dus kan ik gelijk zien of het dan nog lager is en zal het eventueel ook wel posten. De vraag voor nu is dus, zou de TSH waarde lager moeten liggen bij T3 gebruik of niet?

Mijn tsh waarden waren binnen de normale range bij 50mcg. Tegen de ondergrens, dat wel.
Dat t4 laag is komt omdat je voldoende t3 binnenkrijgt.
 
Back
Naar boven