Fitness Seller

Turken dreigen EU met vaarwel

Bezoekers in dit topic

Achja als Turkije bij de EU zou komen kunnen we ook gelijk Israel erbij doen toch, en waarom dan niet meteen Georgie, daar schijnen ze ook graag ontwikkelingshulp te krijgen, Noord-Korea heeft het ook moeilijk, ja laat die ook maar lid worden dan.

Ok en nu serieus, het gaat gewoon om het principe dat Turkije geen Europees land is, (ok, een piepklein stukje...)
 
ok, doei............ en neem dan AUB alle turkjes mee terug:D :eek:
 
klusmier zei:
ok, doei............ en neem dan AUB alle turkjes mee terug:D :eek:

Mischien kun jij ze een extra zetje geven als ze niet uit zichzelf weg gaan. :D
 
Lumey zei:
Mischien kun jij ze een extra zetje geven als ze niet uit zichzelf weg gaan. :D

ik zou wel willen, maar ik ben christen, dus ik zou ze eerst allemaal moeten bekeren.........:D :D :eek:
 
delguy zei:
Achja als Turkije bij de EU zou komen kunnen we ook gelijk Israel erbij doen toch, en waarom dan niet meteen Georgie, daar schijnen ze ook graag ontwikkelingshulp te krijgen, Noord-Korea heeft het ook moeilijk, ja laat die ook maar lid worden dan.

Ok en nu serieus, het gaat gewoon om het principe dat Turkije geen Europees land is, (ok, een piepklein stukje...)


kun je aub een normale signature pakken.. die je nu hebt is echt zwaar irritant.

/off-topic


Ik vind Turkije TOTAAL niet passen bij de EU... imo hebben ze niet veel positiefs in te brengen in de EU...
 
Misschien passen ze niet goed bij de EU, maar ze er nu NIET bijpassen zou nog een veel slechter alternatief zijn.

En Lumey, ze mogen dan wel islamieten zijn en verre van perfect, ze hebben WEL een stricte scheiding van kerk en staat en een redelijke democratie. En da's uniek in de Islamwereld. Nu, als dat model werkt is er hoop voor de andere Islamlanden en worden er stappen gezet naar verzoening/acceptatie. Nogal naief hoor, we weigeren Turkije en smijten de turkjes ineens mee buiten. Dan zijn alle problemen weg, echt.

Het enige antwoord tegen terrorisme is van binnen uit. Een van de belangrijkste zaken is de radicale Islam niet te laten opkomen, en een van de beste methoden hiertegen is de gematigde Islam de kans te geven. Met Turkije te weigeren sla je die deur dicht, en blijft alleen de Irak-oplossing over. En we weten allemaal hoe goed die werkt.
 
Peoples zei:
De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Abdullah Gül heeft gezegd dat zijn land niet wil toetreden tot de Europese Unie (EU) als de Unie nieuwe eisen gaat stellen of Turkije een onvolledig lidmaatschap aanbiedt. ''Wanneer dat gebeurt, stappen we op. En dit keer voorgoed'', zei Gül tegen het tijdschrift The Economist

MOOI!!!
Weer een eventuele NETTO ontvanger minder
 
MrJ zei:
Turkijke kan mooi als gematige buffer dienen tussen Europa en het MO.

Mijn inziens beter dan dat het maybe radicaliseerd.


Wel alle gloeiende tepels!!!! :stupid: Zelfs buiten het anabole steroiden-forum ben ik het met J eens :eek:
Ben je niet toevallig een kloon van mij?

In discussies met vrienden verdedig ik een mogelijke toetreding van Turkije ook altijd om dezelfde reden:
Als een teken aan de islamitische wereld dat we islamieten wel diggen zolang ze gewoon relaxt doen (lees: niks opblazen buiten ballonnen)
 
MOOI opzoute ermee :D

Turkije is geen Europees land, Turkije is islamitisch, Turkijke heeft slechte mensenrechten.....

Verder zal het natuurlijk gewoon belachelijk zijn dat omdat Turkije zo`n groot land is, ze veel macht binnen de EU krijgen en tergelijkertijd ook het meeste geld ontvangen aan (ontwikkelings)hulp. Wij (als EU) hebben Turkije niet nodig.

En als we Turkije erbij gaan krijgen is het hek van de dam, wat is dan het volgende land buiten Europa? Irak, Israel, China??

Beter kwijt dan rijk dus... ophoere ermee. :D
 
Als turkije lid wordt dan is het met de volgende volks stemmingen over de europese grondwet niet echt beter dan nu gesteld. Denk dat de meerderheid die tegen stemt nog groter wordt.

Er heeft nog steeds geen grote verandering in turkije plaatsgevonden waardoor ze het recht hebben om bij europa te horen. Ze lopen nog te ver achter met verschijdene zaken. Dit wordt sowiezo op een te kort termijn bekeken. Als turkije claimed alles op orde te hebben; laat ze dit dan de komende 5 jaar bewijzen en dan kunnen we weer om de tafel gaan zitten om te praten.
 
Big Byron zei:
Misschien passen ze niet goed bij de EU, maar ze er nu NIET bijpassen zou nog een veel slechter alternatief zijn.

En Lumey, ze mogen dan wel islamieten zijn en verre van perfect, ze hebben WEL een stricte scheiding van kerk en staat en een redelijke democratie. En da's uniek in de Islamwereld. Nu, als dat model werkt is er hoop voor de andere Islamlanden en worden er stappen gezet naar verzoening/acceptatie. Nogal naief hoor, we weigeren Turkije en smijten de turkjes ineens mee buiten. Dan zijn alle problemen weg, echt.

Het enige antwoord tegen terrorisme is van binnen uit. Een van de belangrijkste zaken is de radicale Islam niet te laten opkomen, en een van de beste methoden hiertegen is de gematigde Islam de kans te geven. Met Turkije te weigeren sla je die deur dicht, en blijft alleen de Irak-oplossing over. En we weten allemaal hoe goed die werkt.

Toen in Irak de Baathpartij van zijne Saddam Hoessein aan de macht kwam werd Irak ook een seculier land met scheiding van kerk en staat. Dus dat maakt niks uit, of wil je Irak ook bij de EU hebben?

De gematigde islam krijgt in Nederland toch al een kans? Moskeeën, islamitische scholen, hoofddoekjes, vrij van school voor de rammadan etc etc. Toch zijn er nog steeds radicale moslims in Nederland. Dit soort gasten grijpt alles aan om radicaal te blijven en om mensen te overtuigen van hun gelijk. Zelfs de turken in Turkije, de radicale gasten zullen alles aangrijpen om hun gelijk te krijgen. Een toetreding tot de EU maakt daar geen verschil toe.
 
Lumey zei:
Toen in Irak de Baathpartij van zijne Saddam Hoessein aan de macht kwam werd Irak ook een seculier land met scheiding van kerk en staat. Dus dat maakt niks uit, of wil je Irak ook bij de EU hebben?
Dwaas. Je vergelijkt appelen met spaceships. Irak was een dictatuur waar Saddam z'n goesting deed, Turkije is een democratie die verwoedde pogingen doet om de macht vd godsdienst op de staat te verminderen.
 
Big Byron zei:
Dwaas. Je vergelijkt appelen met spaceships. Irak was een dictatuur waar Saddam z'n goesting deed, Turkije is een democratie die verwoedde pogingen doet om de macht vd godsdienst op de staat te verminderen.

Het was meer een sarcastische opmerking over Irak. Maar het idee van seculier is hetzelfde. ;) :D
 
Ik vind dat je alle inwoners over een kam kan scheren. Ik stel voor om per persoon te gaan selecteren wie mag blijven en wie niet... :evil2:
 
ik hoop dat turkije bij de eu komt :)
idd als bufferzone (goed voorbeeld doet goed volgen in het Midden-Oosten); maar ook om een breder machtsblok te vormen als EU zijnde. Tenslotte worden er op dit moment positieve veranderingen doorgevoerd a.g.v. de kandidatuur waardoor de wereld weer een klein, klein stukje beter wordt. Ik geloof sowieso meer in het idealisme dan het realisme wanneer het internationale politiek betreft. Mss niet qua realiteit, wel iets waar we naar moeten streven.

aju.
 
EU wordt vaak gezien als een machtsblok en dat draagt de Commissie ook uit. Men acteert puur als wetgevende macht. Wat we daarbij uit het oog verliezen is dat we moeten samenwerken om tot een eenheid te kunnen komen. Het uiteindelijke doel natuurlijk..

Voorlopig zijn de westerlijke cultuur en de islamitische cultuur het op veel te veel punten totaal oneens. Samenwerking is simpelweg niet mogelijk. Dit soort berichten getuigen daarvan.

Oftewel, ik hoop dat Turkije zich terugtrekt. Economisch gezien is hun deelname ook een ramp en zo goed doen we het op dit moment al niet !
 
Zijn ze nou nog niet weg?
 
Ze komen er zeker bij want dat is hen reeds 20 jaar geleden beloofd.

Ik weet er verder niet genoeg van af om te oordelen of het wel of geen goede zaak zou zijn om hen erbij te laten. Al wat ik weet is dat de wereld toch naar de knoppen zal gaan met of zonder Turkije bij de EU.
 
Laatst bewerkt:
En iets wat mij psychologisch erg raakt; Als Turkije bij de EU toebehoort, grenst de EU aan IRAK!

Theoritisch hoeft een Irakees dan maar 1 grens over om degehele Unie binnen te dringen!!
 
Doei!! Laterz!!! De Mazzel!!
 
Back
Naar boven