XXL Nutrition

Turken dreigen EU met vaarwel

Bezoekers in dit topic

Peoples

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
12.072
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Abdullah Gül heeft gezegd dat zijn land niet wil toetreden tot de Europese Unie (EU) als de Unie nieuwe eisen gaat stellen of Turkije een onvolledig lidmaatschap aanbiedt. ''Wanneer dat gebeurt, stappen we op. En dit keer voorgoed'', zei Gül tegen het tijdschrift The Economist

De toetredingsonderhandelingen moeten beginnen in oktober. Steeds meer EU-landen hebben echter moeite met de Turkse weigering Cyprus te erkennen. En de onderhandelingen kunnen pas van start gaan als alle 25 lidstaten akkoord gaan. Cyprus heeft al laten weten de onderhandelingsgesprekken te willen blokkeren. En in Duitsland is één van de voornaamste kandidaten voor het Bondskanselierschap, Angela Merkel van de CDU, tegen een volledig lidmaatschap voor Turkije.

De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan reageerde vandaag afwijzend op de druk die op zijn land wordt uitgeoefend over de erkenning van Cyprus: ''We hebben alles gedaan dat ons is gevraagd. Er is geen sprake van nieuwe ontwikkelingen.''

De ministers van Buitenlandse Zaken van de EU overleggen vandaag in Wales met minister Gül van Turkije over de kwestie.

(bron:fok.nl)
 
Aju ermee...
 
Hi kerel, kan je ook nog je mening erbij zitten ipv een copy/paste neer te gooien? :)
 
Ben er zeker niet rauwig om. Een land dat voor 90% in Azie ligt en ver acherloopt qua menselijke beschaving en waar de religieuze gewoontes overheersen hoort er gewoon niet bij! PUNT!

En als 't OOIT wel zover komt met Turkijke erin, Nederland eruiit!
 
Marky zei:
Ben er zeker niet rauwig om. Een land dat voor 90% in Azie ligt en ver acherloopt qua menselijke beschaving en waar de religieuze gewoontes overheersen hoort er gewoon niet bij! PUNT!

En als 't OOIT wel zover komt met Turkijke erin, Nederland eruiit!

Turkijke kan mooi als gematige buffer dienen tussen Europa en het MO.

Mijn inziens beter dan dat het maybe radicaliseerd.
 
MrJ zei:
Hi kerel, kan je ook nog je mening erbij zitten ipv een copy/paste neer te gooien? :)

Natuurlijk....

Ik zal blij zijn als Turkije definitief afhaakt voor het Europees lidmaatschap omdat in mijn ogen wij geen islamitisch land bij de europeese gemeenschap moeten hebben. Turkije is dan het grootste land en dat bevalt me niet. Mede door de huidge regelgeving in dit land ben ik zeer tegen toetreding.
Daarnaast hebben ze daar ook nog eens te maken met de PKK koerden die voor een eigen land strijden.
 
Doeeiiiiiiiiiii,


ik vindt het niet erg, eigenlijk om ongeveer dezelfde redenen als peoples
 
Ik ben er niet rouwig om.. als ze niet willen.. prima..
 
een land met een groot aantal nadelen.. ben er tegen
 
Vaarwel dan maar...

Hoe meer zielen, hoe meer vreugde, maar de verwantheid tussen turkije en West-Europa is ver te zoeken. Wat herkenning betreft tussen de landen had de EU zich moeten beperken tot de Benelux, Duitsland en Frankrijk.. Landen zoals Spanje, Griekenland, Turkije en zelfs Groot-Britanië zijn te verschillend in opvattingen, overtuigingen, waarden en normen.

Vergeet niet dat "verenigd" in de EU wijst op een economische verbinding in tegenstelling tot het woord "united" in United States of America wat slaat op herkenning en verbondenheid tussen de mensen. Als je de United States of America met EU vergelijkt, merk je op dat de "United" in Europa nog ver te zoeken valt.
 
Laatst bewerkt:
Betekend dat de inmiddels 'ingeburgerde Turken' ook weer teruggaan? :cool:
 
Update 15:00
De gesprekken over de Turkse toetreding tot de EU gaan gewoon volgens plan door op 3 oktober. Dat hebben de EU-ministers vandaag in Wales besloten. De uitspraken van Erdogan en Gül hebben daar niets aan veranderd, zeggen de ministers
 
kortom: Erdogan nekt uit zn lul.
 
dj_phreak zei:
kortom: Erdogan nekt uit zn lul.

Nee die ministers van buitenlandse zaken, zodoende kan hij dadelijk een volledig lidmaatschap afdwingen........ :mad:
 
Ach, we zullen het zien. De vraag is eigenlijk altijd hetzelfde: qui bono? Als de politiek (lees: de grote bedrijven, via de momenteel weer in opspraak zijnde nevenfuncties van politici) er geld aan gaat verdienen, dan worden we allemaal voor de haaien gegooid. Zo niet, dan niet.
 
Nou doei dan... als of iemand het IETS kan schelen :rolleyes:
 
Waarom sowieso een land in de EU willen zitten?
Nu Nederland nog!
 
KillBill77 zei:
Waarom sowieso een land in de EU willen zitten?
Nu Nederland nog!

Come again???
 
Denk dat er voor veel mensen iets NIET duidelijk is:
Turkije is een Islamitische tussenstaat die haar uiterste best doet om de invloed van de Islam op haar politiek te verminderen. Ze werken dus hard aan een 'tussenmodel' dat democratie met hun geloof moet verzoenen. Lidmaatschap van de EU zou een serieuze stimulans zijn om daarmee verder te gaan, en het goede voorbeeld te geven voor de andere MO landen.

Geloof me vrij dat de Islamlanden niets liever zien dan dat Turkije niet bij de EU komt. Hebben zij een mooi excuus om de mensen verder tegen het Westen op te zetten & Turkije verder te radicaliseren. Nuance, mensen, nuance.
 
Big Byron zei:
Denk dat er voor veel mensen iets NIET duidelijk is:
Turkije is een Islamitische tussenstaat die haar uiterste best doet om de invloed van de Islam op haar politiek te verminderen. Ze werken dus hard aan een 'tussenmodel' dat democratie met hun geloof moet verzoenen. Lidmaatschap van de EU zou een serieuze stimulans zijn om daarmee verder te gaan, en het goede voorbeeld te geven voor de andere MO landen.

Geloof me vrij dat de Islamlanden niets liever zien dan dat Turkije niet bij de EU komt. Hebben zij een mooi excuus om de mensen verder tegen het Westen op te zetten & Turkije verder te radicaliseren. Nuance, mensen, nuance.

Het zou ook een goede kans zijn om massaal naar Nederland te komen om ons werk in te pikken. Net zoals de Polen en andere Oostblokkers nu doen.

Ik zie Turkije helemaal niet als bufferstaat, iedere inwoner van Turkije is op papier moslim. Op iedere turk zijn paspoort staat dat hij het moslim geloof aanhangt. Slechts 2 procent is geen moslim.

Kijk:

Op elk Turks identiteitsbewijs wordt ‘islam’ als godsdienst vermeld. De Turkse grondwet beschouwt namelijk iedere inwoner van Turkije als moslim. Toch zijn er ook andere religieuze stromingen in Turkije. Deze vormen met slechts twee procent van de bevolking een zeer kleine minderheid. Andersdenkenden, zoals christenen, hebben formeel gelijke rechten, maar worden in de praktijk vaak achtergesteld.
bron: NOS nieuws

98% van de bevolking is dus islamitisch als je het NOS nieuws geloven moet, 98% van 70 miljoen mensen is?? = heel veel ja! En dat komt straks bij de EU? No ****ing way!

En Turkije mag dan wel zogenaamd een weg willen inslaan naar het westen, maar in de praktijk blijft het vaak alleen maar bij toeristen trekpleisters en grote steden. Het Turkse platteland is verre weg van ver-westering. Vrouwenbesnijdenis, werkloosheid, armoede, corruptie etc etc komt allemaal voor op het turkse platteland. Alle turkse ''gastarbeiders'' die toendertijd naar Nederland zijn gekomen komen ook van het turkse platteland... en ik zit niet op nog meer van dat soort figuren te wachten. U wel?
 
Back
Naar boven