MuscleMeat

Turkije piept over Nederland

Bezoekers in dit topic

Montai

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
8 apr 2012
Berichten
2.506
Waardering
292
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
8%
Minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) neemt contact op met de Turkse autoriteiten over een vermeende verklaring dat Nederland de Turkse gemeenschap hier discrimineert. Dat zei hij woensdag na een debat in de Tweede Kamer. Als Turkije een verklaring heeft uitgegeven waarin staat dat ons land de Turkse gemeenschap hier discrimineert en racistisch bejegent, dan is dat ,,ongepast'', aldus de bewindsman. Maar hij vindt het ,,van belang om precies te weten wat er is gezegd''.

Agressieve en racistische beschuldigingen aan het adres van Turken die onderdeel uitmaken van de Nederlandse samenleving zijn onacceptabel
Turkse Ministerie van Buitenlandse Zaken
Volgens hem is het integratiedebat een Nederlandse zaak en gaat Turkije daar niet over. Als de Turkse regering het daadwerkelijk heeft gezegd, ,,dan ligt er werk'', aldus Koenders. Hij heeft de betreffende verklaring van het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken nog niet gezien.

Turkse verklaring
De Nederlandse overheid bejegent de Turkse gemeenschap op een agressieve en racistische wijze en komt met initiatieven en uitspraken die schadelijk kunnen zijn voor de bevordering van de bilaterale betrekkingen met Turkije. Dat stelt het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken in een verklaring, waar de krant Hürriyet vandaag uit citeert. Asscher zegt de 'aantijging' niet te kunnen plaatsen.

De publicatie van een Nederlands overheidsrapport over de handel en wandel van Turkse organisaties waarin een negatief beeld naar voren komt, is Ankara in het verkeerde keelgat geschoten.

Het ministerie is ook ontstemd over het recentelijk naar buiten gekomen onderzoek naar Turkse jongeren waarin een beeld naar voren komt dat ze ,,vatbaar zijn voor extremisme en terrorisme ondersteunen'', aldus de verklaring.

Rascistische beschuldigingen
,,Agressieve en racistische beschuldigingen aan het adres van Turken die onderdeel uitmaken van de Nederlandse samenleving en aan het adres van een bevriende en geallieerde natie zijn onacceptabel'', schrijft het ministerie.

,,We hebben moeite te begrijpen waarom deze racistische aanvallen, die niet te verenigen zijn met onze lange historische banden met Nederland, recentelijk op de agenda zijn gekomen'', voegde de woordvoerder er volgens Hürriyet aan toe.

Bemoeien
Als het klopt dat Turkije vindt dat de Nederlandse overheid de Turkse gemeenschap op een racistische manier bejegent, dan is dat ,,een voorbeeld van ongeïnformeerd, onjuist en ongepast bemoeien met wat in een democratisch debat door een democratisch gekozen regering gebeurt''. Dat zei minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken woensdag in een reactie op een brief van het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken die onderweg zou zijn naar de Tweede Kamer.

Asscher heeft die brief nog niet gezien. Hij kan de 'aantijging' niet plaatsen en voelt zich er niet door aangesproken. Asscher benadrukt dat zijn integratiebeleid er juist op is gericht dat iedereen kan meedoen en erbij hoort. ,,Dat geldt voor alle groepen in het land'', zei hij.

Zere plek
Ook Turkse Nederlanders mogen volgens Asscher hun eigen mening vormen ,,zonder dat de overheid van een ander land zich in het debat mengt''. Daarbij is het soms nodig moeilijke gesprekken te voeren of de vinger op de zere plek te leggen. ,,Maar altijd om verder te komen'', aldus de minister.

De beschuldiging van racisme ,,staat zover van m'n bed''. Asscher zou het betreurenswaardig vinden, als het waar is, dat ,,een buitenlandse mogendheid zich bemoeit met het leven van mensen in dit land die er wat van willen maken''.

Bron: klikkie

====

Ik zou Turkije alleen maar kunnen adviseren om per direct alle Turken terug te halen uit Nederland en ze lekker zelf te verzorgen. Succes met je handel!
 
Jarenlang zijn ze (Turkse organisaties maar ook al die andere) door idealistisch Nederland met de haren mee gestreken en gaven alleen de gebruikelijke partijen en personen kritiek maar nu gaat zelfs Asscher van de Pvda kritisch worden.

Dan wordt men link, langzaam zal het sprookjesboek 'de kunstmatige multiculti' samenleving worden vervangen door de titel 'onze mislukte kunstmatige illusie'.

Het realisme over de bewegingen in de samenlevingen van allochtone organisaties en groepen zal op termijn niet alleen van 'de PVV' komen maar steeds van meer zijdes. Wel weer jaren te laat maarja....sommigen blijven dromen over een 'kunstmatige leuke en fijne samenleving, diverse mengelmoes samenleving'.

Realiteit is dat velen voor eigen idealen streven en mede dankzij politiek NL zich prima hebben kunnen nestelen om dit mogelijk te maken, en nu mag je de puinhoop oprapen.
 
Beter hier gewoon geen nieuws over maken. Gewoon negeren die hap.
 
Als Erdogan arbeiders nodig heeft dan kan hij in ieder geval gaan rekruteren in de EU. :roflol:

European Union 5,876,318
 
Liever racist dan zo'n linkse mongool
 
Ms kunnen ze beter hun mond houden als je ziet waar Turkije naartoe gaat. Alsof ze zelf zo tolerant zijn geweest tegen minderheden :roflol:
 
Wat we niet moeten vergeten, is dat bijna alle turken (waaronder ik) naast een nederlandse paspoort (en dus officeel nederlander) ook een turkse paspoort hebben waarmee de turken hier net zo volwaardig zijn als de turken in turkije. Dat turkije daarom zich uitlaat over haar bevolking die in het buitenland wonen is aan de ene kant begrijpelijk, maar zelfs ik vind dat woorden zoals"racistisch" etc. niet gezegd kan worden.

P.S. : Dat nederland nu een onderzoek start naar deze 5 organisaties is onzinnig in miijn ogen, want de invloed van deze organisaties zijn nihil indien je niet in contact bent gekomen met hun. Ik persoonlijk ben zelf lid van de turkse diyanet (geloofszaken van turkse overheid) en ik word nauwelijk benaderd door ze, buiten het feit datbze contributie vragen. En ja, soms stuurt de turkse overheid brieven naar mij, maar dat betrof voornamelijk over mijn dienstplicht (die ik ga afkopen, of ga vervullen) en paspoort verlening. Dus een beetje overdrijven kan de regering in den haag ook wel volgens mij. Kunnen ze het geld voor zo'n onderzoek beter ergens anders in investeren waarbij de maatschappij wél iets aan heeft. Maar ja.... Dat is misschien iets wat ik als turkse nederlander niet mag zeggen in zo'n maatschappelijk debat :)
 
Laatst bewerkt:
Turkije piept

was een prima header geweest hoor
 
Ms kunnen ze beter hun mond houden als je ziet waar Turkije naartoe gaat. Alsof ze zelf zo tolerant zijn geweest tegen minderheden :roflol:
Turkije was al sinds 1923 een vrij "racistisch" land tegenover haar minderheden ,wat feitelijk min of meer een soort van wantrouwen is tegenover hen, dat onstaan is doordat deze minderheden, die in de Ottomaanse rijk leefde (40% van de bevolking), allemaal tegelijkertijd in opstand kwamen, terwijl dat rijk een paradijs was voor minderheden, aangezien in europa alle religieuze minderheden werden afgemaakt, (zoals de spaanse joden) . Btw , natuurlijk is het niet goed te praten, maar ik zelf zie toch wel positieve ontwikkelingen , zoals het oplossen van de "koerdische kwestie" terwijl daar 12 jaar geleden amper over gepraat werd (omdat het een taboo was!)...
 
Laatst bewerkt:
Wat we niet moeten vergeten, is dat bijna alle turken (waaronder ik) naast een nederlandse paspoort (en dus officeel nederlander) ook een turkse paspoort hebben waarmee de turken hier net zo volwaardig zijn als de turken in turkije. Dat turkije daarom zich uitlaat over haar bevolking die in het buitenland wonen is aan de ene kant begrijpelijk, maar zelfs ik vind dat woorden zoals"racistisch" etc. niet gezegd kan worden.

P.S. : Dat nederland nu een onderzoek start naar deze 5 organisaties is onzinnig in miijn ogen, want de invloed van deze organisaties zijn nihil indien je niet in contact bent gekomen met hun. Ik persoonlijk ben zelf lid van de turkse diyanet (geloofszaken van turkse overheid) en ik word nauwelijk benaderd door ze, buiten het feit datbze contributie vragen. En ja, soms stuurt de turkse overheid brieven naar mij, maar dat betrof voornamelijk over mijn dienstplicht (die ik ga afkopen, of ga vervullen) en paspoort verlening. Dus een beetje overdrijven kan de regering in den haag ook wel volgens mij. Kunnen ze het geld voor zo'n onderzoek beter ergens anders in investeren waarbij de maatschappij wél iets aan heeft. Maar ja.... Dat is misschien iets wat ik als turkse nederlander niet mag zeggen in zo'n maatschappelijk debat :)


Het vasthouden aan het paspoort is een symptoom van het sterk vasthouden aan de Turkse identiteit terwijl Turken al jaren, generaties hier wonen. Thuis wordt Turks gesproken, ouders spreken het Nederlandse heel gebrekkig en door het samenscholen in clubjes zoals Diyanet hoeven ze voor een sociaal netwerk en vrienden minder omgang met Nederlanders te hebben.

Ik heb geen idee hoe lang jij al hier woont, maar ook jij spreekt en schrijft niet best Nederlands. Dat zorgt voor een achterstand op school, en elke sollicitatiebrief die je schrijft zal een paar keer een verkeerd gebruikte de of het bevatten. Economisch ongelijke kansen frustreren enorm en nog verder de integratie en daar is die inmenging van de Turkse overheid en dat paspoort mede de oorzaak van.


Ik heb een buitenlandse moeder en zij spreekt de taal na 30 jaar nog steeds niet top, maar minstens even goed als sommige derde generatie Turken hier. Omdat zij thuis de moeite nam Nederlands te spreken, spreken ik en mijn broer als 2e generatie de taal nu vloeiend (niet meer spellingsfouten dan de ras-Hollanders iig) en mede daardoor konden wij beiden naar de universiteit. Had mijn moeder haar eigen taal gesproken dan hadden wij vrijwel zeker een stuk lagere cito score, lagere cijfers op de middelbare school en een niveau lager een vervolgopleiding moeten volgen, een wereld van verschil.
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste: dit was geen GENOCIDE . Jullie kunnen dit niet begrijpen omdat ten eerste het midden-oosten een vrij moeilijk gebied is om te begrijpen wat daar gebeurd is en wat zich daar nu afspeelt en wat er gaat gebeuren. Laat mij het zo zeggen landgenoot ( :) ) : de turken zijn na de beleg van wenen in 1600 bergafwaarts gegaan wat betreft innovatie en uitbreidingen. De supermachten uit die tijd, de turken en de spanjaarden, deden beide niet mee aan de industriële revolutie wat ertoe geleid heeft dat deze beide op de wereldtoneel werden ingehaald door landen zoals GB en FR en beetje ook Rusland. De term imperialisme is hierdoor onstaan. Nadat de turken door deze achterstand de oorlogen tegen rusland voor 60% hadden verloren, was in feite de europeese angst voor deze "Duivelse ongelovigen" (zie erasmus) voorbij. Turkije werd vanaf 1800 door deze landen direct en indirect aangevallen: in noord-afrika moesten de turken land afstaan (sudan, Libië, algarije , egypte) en op de balkan werden de bevolkingsgroepen, in het bijzonder de Serviërs en grieken aangezet om tegen de turken te werken, voornamelijk door hun broederland, de orthodoxe Russia en ook door frankrijk. Na griekenland en Joegoslavië te hebben verloren met bulgarije rond 1900, werd de Ottomaanse rijk op de wereldtoneel gezien als de zieke man van europa. In angst voor nogmeer afgang, pleegde de drie turkse revolutionaire generaals, enver, talaat en cemal pasa een staatsgreep waardoor de sultan geen macht meer had in feite. De eerste, enver pasa , minister van oorlog, sloot een oorlogsverdrag met de keizerlijke deutschland. Dit was de doodsteek voor de turken. Met de ingang van de WO I , onstond er na al die nederlagen in de afgelopen 200 jaar een nog erger mentale strijd: de overige bevolkingsgroepen, de armeniers, kwamen door inmenging van rusland in opstand (wapens etc). De ottomanen hebben ze hierop prober uit hun leefgebied te halen, en te verplaatsen naar Syrië. Je kunt vast wel begrijpen dat zo'n dergelijk (kapot gemaakte land met bergen vol met schuld) geen fatsoenlijke aftocht organiseert met alle voorzieningen. Met als gevolg: honderdduizenden doden. Hier was geen sprake van opzettelijke moord zoals de holocaust, dat gaat te ver. Daarnaast hebben de armeniers ook honderd duizende turken afgemaakt, waaronde ook mijn eige voorouders (oren afgesneden en dergelijke dinhen). Het is gecompliceerder dan zoals het lijkt. Het was een horror-scenario voor een land.
 
Ten eerste: dit was geen GENOCIDE . Jullie kunnen dit niet begrijpen omdat ten eerste het midden-oosten een vrij moeilijk gebied is om te begrijpen wat daar gebeurd is en wat zich daar nu afspeelt en wat er gaat gebeuren. Laat mij het zo zeggen landgenoot ( :) ) : de turken zijn na de beleg van wenen in 1600 bergafwaarts gegaan wat betreft innovatie en uitbreidingen. De supermachten uit die tijd, de turken en de spanjaarden, deden beide niet mee aan de industriële revolutie wat ertoe geleid heeft dat deze beide op de wereldtoneel werden ingehaald door landen zoals GB en FR en beetje ook Rusland. De term imperialisme is hierdoor onstaan. Nadat de turken door deze achterstand de oorlogen tegen rusland voor 60% hadden verloren, was in feite de europeese angst voor deze "Duivelse ongelovigen" (zie erasmus) voorbij. Turkije werd vanaf 1800 door deze landen direct en indirect aangevallen: in noord-afrika moesten de turken land afstaan (sudan, Libië, algarije , egypte) en op de balkan werden de bevolkingsgroepen, in het bijzonder de Serviërs en grieken aangezet om tegen de turken te werken, voornamelijk door hun broederland, de orthodoxe Russia en ook door frankrijk. Na griekenland en Joegoslavië te hebben verloren met bulgarije rond 1900, werd de Ottomaanse rijk op de wereldtoneel gezien als de zieke man van europa. In angst voor nogmeer afgang, pleegde de drie turkse revolutionaire generaals, enver, talaat en cemal pasa een staatsgreep waardoor de sultan geen macht meer had in feite. De eerste, enver pasa , minister van oorlog, sloot een oorlogsverdrag met de keizerlijke deutschland. Dit was de doodsteek voor de turken. Met de ingang van de WO I , onstond er na al die nederlagen in de afgelopen 200 jaar een nog erger mentale strijd: de overige bevolkingsgroepen, de armeniers, kwamen door inmenging van rusland in opstand (wapens etc). De ottomanen hebben ze hierop prober uit hun leefgebied te halen, en te verplaatsen naar Syrië. Je kunt vast wel begrijpen dat zo'n dergelijk (kapot gemaakte land met bergen vol met schuld) geen fatsoenlijke aftocht organiseert met alle voorzieningen. Met als gevolg: honderdduizenden doden. Hier was geen sprake van opzettelijke moord zoals de holocaust, dat gaat te ver. Daarnaast hebben de armeniers ook honderd duizende turken afgemaakt, waaronde ook mijn eige voorouders (oren afgesneden en dergelijke dinhen). Het is gecompliceerder dan zoals het lijkt. Het was een horror-scenario voor een land.

De ontkenning is strafbaar in Frankrijk. Denk je nou echt dat de hoogste Franse rechter een meningsverschil strafbaar zou stellen als daar niet heel hard bewijs voor zou zijn? Kan het misschien zijn dat jij eenzijdige informatiebronnen hebt geraadpleegd, bijvoorbeeld alleen Turkse?
 
Wat we niet moeten vergeten, is dat bijna alle turken (waaronder ik) naast een nederlandse paspoort (en dus officeel nederlander) ook een turkse paspoort hebben waarmee de turken hier net zo volwaardig zijn als de turken in turkije. Dat turkije daarom zich uitlaat over haar bevolking die in het buitenland wonen is aan de ene kant begrijpelijk, maar zelfs ik vind dat woorden zoals"racistisch" etc. niet gezegd kan worden.

P.S. : Dat nederland nu een onderzoek start naar deze 5 organisaties is onzinnig in miijn ogen, want de invloed van deze organisaties zijn nihil indien je niet in contact bent gekomen met hun. Ik persoonlijk ben zelf lid van de turkse diyanet (geloofszaken van turkse overheid) en ik word nauwelijk benaderd door ze, buiten het feit datbze contributie vragen. En ja, soms stuurt de turkse overheid brieven naar mij, maar dat betrof voornamelijk over mijn dienstplicht (die ik ga afkopen, of ga vervullen) en paspoort verlening. Dus een beetje overdrijven kan de regering in den haag ook wel volgens mij. Kunnen ze het geld voor zo'n onderzoek beter ergens anders in investeren waarbij de maatschappij wél iets aan heeft. Maar ja.... Dat is misschien iets wat ik als turkse nederlander niet mag zeggen in zo'n maatschappelijk debat :)

Wut moeten jonge Turken die in NL of waar dan ook in de EU wonen nog steeds in dienstplicht ???
 
Het vasthouden aan het paspoort is een symptoom van het sterk vasthouden aan de Turkse identiteit terwijl Turken al jaren, generaties hier wonen. Thuis wordt Turks gesproken, ouders spreken het Nederlandse heel gebrekkig en door het samenscholen in clubjes zoals Diyanet hoeven ze voor een sociaal netwerk en vrienden minder omgang met Nederlanders te hebben.

Ik heb geen idee hoe lang jij al hier woont, maar ook jij spreekt en schrijft niet best Nederlands. Dat zorgt voor een achterstand op school, en elke sollicitatiebrief die je schrijft zal een paar keer een verkeerd gebruikte de of het bevatten. Economisch ongelijke kansen frustreren enorm en nog verder de integratie en daar is die inmenging van de Turkse overheid en dat paspoort mede de oorzaak van.


Ik heb een buitenlandse moeder en zij spreekt de taal na 30 jaar nog steeds niet top, maar minstens even goed als sommige derde generatie Turken hier. Omdat zij thuis de moeite nam Nederlands te spreken, spreken ik en mijn broer als 2e generatie de taal nu vloeiend (niet meer spellingsfouten dan de ras-Hollanders iig) en mede daardoor konden wij beiden naar de universiteit. Had mijn moeder haar eigen taal gesproken dan hadden wij vrijwel zeker een stuk lagere cito score, lagere cijfers op de middelbare school en een niveau lager een vervolgopleiding moeten volgen, een wereld van verschil.


100% eens!

Ik had een zuid Europese vader en die wou alleen NL spreken in huis, de andere taal leerde ik maar als ik er behoefte aan had.
Heb wel zat opgepikt maar omdat ik het zelden in praktijk breng spreek ik het niet vloeiend en mis ik aardig wat qua vocabulaire , aan de ene kant jammer aan de andere kant denk ik dat je toehoort aan het land waar je leeft, zeker als je er geboren bent.
 
Back
Naar boven