XXL Nutrition

Nieuws Turkije wil vervolging van Duitse komiek na video over Erdogan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb het fragment gezien en ik vond het echt niet kunnen. Het was niet grappig maar ernstig beledigend.
 
Ik heb het fragment gezien en ik vond het echt niet kunnen. Het was niet grappig maar ernstig beledigend.
tumblr_mz9g0ewLD21sjg30so1_500.gif
 
Ik heb het fragment gezien en ik vond het echt niet kunnen. Het was niet grappig maar ernstig beledigend.
Ik vind een verbod op persvrijheid en vrije meningsuiting, schending van mensenrechten, not to mention moord net iets beledigender, of vind jij grappen over Hitler ook ongepast? Beseffen jullie eigenlijk wel over wie we hier spreken? Sowieso hebben we in beschaafde landen de vrijheid om met iedereen en alles te spotten, er zijn geen uitzonderingen. Voor deze uiterst belangrijke en fundamentele rechten en vrijheden is ooit gevochten en daar zijn mensen voor gestorven. Zonder hooghartig te willen overkomen, maar het is net als dat opiniestuk dat ik schreef: er is een "vanzelfsprekend" respect voor bepaalde zaken dat totaal ongegrond is. Hoewel dat stuk vanwege de actualiteit gericht was op religie, is het ook van toepassing op heel veel andere zaken.

Bijvoorbeeld, waarom hebben en eisen mensen automatisch respect voor bepaalde figuren zoals monarchen/staatshoofden, politici, enz.? Ik sta elke keer weer te kijken hoe achterlijk sommige mensen nog denken. Het woordje "respect" heeft alle betekenis verloren. Niemand moet per definitie gerespecteerd worden. Respect kan niet opgeëist of afgedwongen worden maar is wat je verdient als gevolg van bepaalde (positieve) bijdragen die je hebt geleverd. Zoals het schrijven van een mooi of interessant boek, het creëren van waarde voor jezelf en anderen, het spontaan en vrijwillig helpen van anderen, enz. Zo heb ik bijvoorbeeld heel weinig respect voor de Belgische monarchie, maar zeer veel respect voor de vrijwilligers die mij (en natuurlijke alle andere patiënten) gesteund en geholpen hebben gedurende een langdurige en zware opname in het ziekenhuis.

Er is IMO geen enkele reden waarom iemand respect zou moeten hebben voor een dictator die de rechten schendt, laat staan anderen die hun rechten gebruiken (binnen wettelijke grenzen) het leven kapot gaat maken.

Dat jij het niet grappig en beledigend vindt is totaal irrelevant in de hele zaak. De man mag zoveel beledigen als hij wil, hij mag om het even wie totaal belachelijk maken. Sterker nog, ik respecteer mensen die hierdoor in de problemen komen alleen nog meer dan anderen die hen willen beknotten, veroordelen en zelfs de vrijheid willen ontnemen, of te laf zijn om voor hem op te komen.

Erdogan en zijn regering zijn het ergste wat Turkije had kunnen overkomen, en dit aan de kaart stellen en de man zwaar bekritiseren, of het nu met humor is of niet, is niet alleen goed, het is essentieel en noodzakelijk.

Btw ik citeer jou hier, maar het geldt natuurlijk voor veel meer mensen die een keer goed en diep moeten nadenken.
 
vmq0b5.png

25tj9k0.png


Claudia de Breij wacht liever op haar tournee? Heet haar show 'mosterd na de maaltijd'?:roflol: Vreselijk mens.
 
Laatst bewerkt:
Dit meen je serieus? Vrijheid van meningsuiting tegengaan en inperken opdat de samenleving niet verder zal verloederen? Omgekeerde wereld dit.

Je hebt vrijheid van meningsuiting, en je hebt misbruik van vrijheid van meningsuiting imo. Mensen op zo'n ordinaire, zwijnachtige manier beledigen is misbruik van de vrijheid van meningsuiting, het heeft dus z'n grenzen.
 
Laatst bewerkt:
In Turkije zou je een zwerver zijn.

Ik werk al ruim 2,5 jaar, dus denk het niet. En wtf, wat heeft dat er nu weer mee te maken wat ik in Turkije zou zijn..

Uitkeringstrekkers die te lui zijn om te werken zijn ook het resultaat van een zieke samenleving.

Dat is waar, en dat ben ik gelukkig allesbehalve.
 
Laatst bewerkt:
Ergens wel, vind het wel iets komisch hebben dat hij door die smaakloze, zwijnachtige uitspattingen nu doodsbedreigingen krijgt en zelfs even moet onderduiken (zijn ook maar bedreigingen en waait wel over).

Ik ben het met je eens dat het met humor weinig te maken heeft, maar om nou de bedreigingen niet serieus te nemen...
Theo van Gogh kan het niet navertellen, Corleone.
 
Je hebt vrijheid van meningsuiting, en je hebt misbruik van vrijheid van meningsuiting imo. Mensen op zo'n ordinaire, zwijnachtige manier beledigen is misbruik van de vrijheid van meningsuiting, het heeft dus z'n grenzen.
Misbruik zie ik meer als: oproepen tot fysiek geweld, oproepen tot criminaliteit en vandalisme, oproepen tot verstoring van openbare orde, expliciet racisme. Dat zie ik als vormen van misbruik. Gewoon alles waar ook wetten voor bestaan dus. Er is geen wet die beledigen verbiedt, op een paar uitzonderingen na (zijn trouwens onzinnige wetten). Beledigen is overigens een zeer subjectief begrip.
 
brb ongeveer heel je land gelooft in de religion of peace aka dat wij westerlingen allemaal smerige minderwaardige infidels zijn die dood moeten

weeehhhh komiek maakt gemenuh grapjuh over mij ik ben beledigd iemand doe hier iets aan

k

merkel pls
 
Gelukkig gaan ze proberen die oude wet die dit mogelijk maakt af te schaffen. Tenenkrommend dat het helaas juridisch mogelijk is. Hoewel het uiteraard niet meer is dan storm in een glas water. Die gast gaat echt niet door een Duitse rechters veroordeeld worden tot wat voor straf dan ook. Zou wel een 'leuk' precedent scheppen voor alle vormen van meer of minder smaakvol cabaret als dat wel zou gebeuren.
Daarnaast: fuck Erdogan, uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt vrijheid van meningsuiting, en je hebt misbruik van vrijheid van meningsuiting imo. Mensen op zo'n ordinaire, zwijnachtige manier beledigen is misbruik van de vrijheid van meningsuiting, het heeft dus z'n grenzen.

Een recht heeft geen misbruik, want dan is het geen recht.
 
Wat een kut argument.

Hoezo? Dat de leider van het topland in de EU inspraak heeft over EU-beslissingen lijkt me vrij logisch...
 
Misbruik zie ik meer als: oproepen tot fysiek geweld, oproepen tot criminaliteit en vandalisme, oproepen tot verstoring van openbare orde, expliciet racisme. Dat zie ik als vormen van misbruik. Gewoon alles waar ook wetten voor bestaan dus. Er is geen wet die beledigen verbiedt, op een paar uitzonderingen na (zijn trouwens onzinnige wetten). Beledigen is overigens een zeer subjectief begrip.

Mja, maar toch, iemand op zo'n manier belachelijk maken, ook al is het een tiran, vind dat het principe van vrijheid van meningsuiting wel wat te buiten gaan. Het is ook wel wat meer dan even gewoon rustig je mening uiten. Mijn gevoel vind gewoon dat zo'n humor, een dergelijke imo zeer ongepaste vorm van vrijheid van meningsuiting niet kan, en dat een geest die zo'n dingen uitvind en via de media verspreid wel even tot de orde mag geroepen worden.
 
Back
Naar boven