XXL Nutrition

"turn armen" en bb (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mosfet

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 jul 2004
Berichten
592
Waardering
0
hey,

was vanmorgen nr ESPN classic aan het kijken en ging over turnen op de ol. spelen. Zoals altijd bij het turnen kon ik mijn ogen niet van hun armen afhouden. En ik vroeg me gelijk af:

is het mogelijk om met bb de zelfde massa en graad van "afgelijndheid" te krijgen als die gasten?

Ik weet dat deze sport, de voeding en de training vrij veel zullen verschillen van deze van de doorsnee BB'er, maar zo'n armen zouden wel een mooi doel vormen mocht het mogelijk zijn...
 
Die turners trainen vooral eigenlijk alleen hun armen of benen vandaar dat deze ooko altijd buiten proporties zijn, meestal hebben ze de andere spiergroepen verachterliggend, ga maar eens na bij de ringzwaaiers wat een armpjes en rug die gasten hebben maar mieren dunne beentjes.. maarjah het zou kunnen denk ik als je je op bepaalde spiergroepen gaat focusen
 
Vergeet ook niet dat de meeste turners al op heeeel vroege leeftijd beginnen en dat ze in jaren gerekend langeer nodig heben voor die armen als de meeste BB'rs
 
en ook dat ze met hun bodyweight oefeningen vele vele uren per dag moeten draaien. (da's weer eens wat anders dan 3 keer 45 minuten per week)
 
wazzup zei:
en ook dat ze met hun bodyweight oefeningen vele vele uren per dag moeten draaien. (da's weer eens wat anders dan 3 keer 45 minuten per week)

indd
dus het is m.a.w. vrijwel onmogelijk om die mannen nog in te halen...

hm en zelf beginnen turnen, daar is het ongetwijfeld te laat voor...
zou je lichaam het op deze leeftijd nog kunnen?
 
wazzup zei:
en ook dat ze met hun bodyweight oefeningen vele vele uren per dag moeten draaien. (da's weer eens wat anders dan 3 keer 45 minuten per week)

Veegt dit dan niet de hele theorie van overtrainen van tafel? Het feit dat ze dagelijks hun armen hard aanpakken, heeft niet geleid tot het afnemen van de spiermassa.

???
 
De turners op tv hebben jaren lange training gehad en zitten op top niveau.
En reken maar dat die gasten ook gewoon in de sportschool komen
 
Zoals ik boven als stelde zijn de meesten hier al van kind af aan mee bezig en bereiken ze pas na jaaaren de maten die veel BB'rs in een paar jaar bereiken.

Niet echt een productieve manier om massa te kweken dus wat wel degelijk met het volume te maken zal hebben.
 
Jordees zei:
Veegt dit dan niet de hele theorie van overtrainen van tafel? Het feit dat ze dagelijks hun armen hard aanpakken, heeft niet geleid tot het afnemen van de spiermassa.

???

nee, overtrainen van BB'ers komt vooral doordat ze altijd maar met zware gewichten tot failure gaan, daar raak je overtraind van.

Zelfs Bulgaarse gewichtsheffers die 3 maal daags trainen gaan zelden tot failure en kunnen daarom zoveel volume aan.
 
Back
Naar boven