MuscleMeat

Turners (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

justlooking

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
4 apr 2005
Berichten
573
Waardering
1
Ik zag net turnen op NOS sport, en damn wat kunnen die veel met hun lichaam zeg! En dan die schouders en armen, echt prachtig!

Is dat lichaam grotendeels door het turnen zelf gekomen of is het gewoon het resultaat van krachttraining?
 
meer een combinatie van verschillende factoren hé. het turnen zelf is een groot onderdeel, daarnaast is er ook de krachttraining, de voeding/rust/ervaring/aanleg/...

dus hun lichaam is geconditioneerd voor én door het turnen.
 
Inderdaad geweldige lichamen. Heb ik ook vaak over verbaasd. Eigenlijk wel logisch als je ziet wat een spierbeheersing die gasten hebben.
 
Turners doen geen krachttraining... nou ja, de halve dag in de ringen hangen is ook krachttraining. Allemaal lichaamsgewicht oefeningen (lange trainingen, veel trainen per week, jarenlang)
 
krachttraining is meer dan met gewichten trainen hoor...
 
Een van de factoren aanleg waardoor de spieren mooi uitkomen is wel dat turners meestal niet veel groter zijn dan 1 meter zeventig. Maar dat hebben we al vaker gezegd, natuurlijk.
 
wazzup zei:
Turners doen geen krachttraining... nou ja, de halve dag in de ringen hangen is ook krachttraining. Allemaal lichaamsgewicht oefeningen (lange trainingen, veel trainen per week, jarenlang)

Zag een tijd terug een interview met Jouri van Gelder, die meldde extreem zware krachttraining als deel van zijn trainingsroutine gemaakt te hebben.
 
Marc W zei:
Een van de factoren aanleg waardoor de spieren mooi uitkomen is wel dat turners meestal niet veel groter zijn dan 1 meter zeventig. Maar dat hebben we al vaker gezegd, natuurlijk.

Dus je spieren komen mooier uit als je kleiner bent? ???
 
Extend zei:
Dus je spieren komen mooier uit als je kleiner bent? ???

dat denk ik niet. Kleine moeten even hard trainen als wie dan ook. Als je klein bent kan je ook stevig gebouwd zijn maar ook niet zoals mij. Dus ik moet ook kei hard trainen om flinke spieren te krijgen
 
Marijn zei:
dat denk ik niet. Kleine moeten even hard trainen als wie dan ook. Als je klein bent kan je ook stevig gebouwd zijn maar ook niet zoals mij. Dus ik moet ook kei hard trainen om flinke spieren te krijgen

ik ;)

Dat bedoel ik, dat willen veel mensen hier nog wel eens vergeten! :D
 
Interessant interview met een turncoach:

[Link niet meer beschikbaar]
 
Mans zei:
Interessant interview met een turncoach:

[Link niet meer beschikbaar]

net gelezen, heel interessant! :thumbs:
 
Extend zei:
Dus je spieren komen mooier uit als je kleiner bent? ???

Plak eens 70 kg vvm op iemand van 1.70m en op iemand van 1.85 ;) Dat bedoelt hij denk ik
 
Die gasten hebben echt goede schouders, en armen.... en na dat interview te lezen..."geen ene bicep curl" ... ik heb zo mn twijfels:)
 
turnen rules!

heb het zelf jarenlang met liefde gedaan. Die gasten die je op tv ziet zijn resultaat van jarenlang ontzettend veel trainen (iedere dag, min 1 x) en een doorzettingsvermogen van heb ik jou daar. Naast dat ze ontzettend sterk zijn, voeren ze ook nog een levensgevaarlijke stunts uit. Auerbachsalto's op de rekstok: levensleip....
Alles is gericht op een totale beheersing van je lichaam. En daarbij komen ook gigantische schouders en armen om de hoek kijken. Maar laten we bijv ook niet vergeten wat de heren breakdancers er soms uit weten te persen!
 
Thats it! Morgen hand ik een stel ringen aan het plafond en ga oefenen! :D
 
M@rsel zei:
Plak eens 70 kg vvm op iemand van 1.70m en op iemand van 1.85 ;) Dat bedoelt hij denk ik
Ja als je het zo bekijkt .... Je moet het in verhouding zien. Stel twee personen met dezelfde aanleg, dedicatie, training, voeding (in verhouding dan met hun lichaamsgewicht), .... Die van 1.85 zal vlugger zwaarder worden, omdat zijn spiermassa groter is, maar de procentuele progressie blijft ongeveer gelijk. Het feit dat lange personen vaak minder vlug groeien is imo gewoon te wijten aan niet genoeg voeding, want ze hebben nu eenmaal veel meer kcal nodig dan een klein ukkie
 
Turners hebben groot bovenlichaam, maar geen benen omdat ze het simpelweg niet nodig hebben... Is dus maar waar je de prioriteit legt.
 
psycho_b zei:
Turners hebben groot bovenlichaam, maar geen benen omdat ze het simpelweg niet nodig hebben... Is dus maar waar je de prioriteit legt.


geen benen! dude.. je had eens moeten zien..

ze hebben zeker wel benen.. alleen in bij de meesten in verhouding iets minder..
 
psycho_b zei:
Turners hebben groot bovenlichaam, maar geen benen omdat ze het simpelweg niet nodig hebben... Is dus maar waar je de prioriteit legt.

Hoe springen die gasten zonder benen meters hoog in de lucht denk je?

Wie kan trouwens deze oefening (uit het artikel van Mans):

image012.jpg

image014.jpg

image012.jpg
 
Back
Naar boven