AndroidHealthClinic

Turners

Bezoekers in dit topic

Zelda zei:
Hoe springen die gasten zonder benen meters hoog in de lucht denk je?

Wie kan trouwens deze oefening (uit het artikel van Mans):

image012.jpg

image014.jpg

image012.jpg


monster strenght (wakaera) die doet m zo :D
 
Extend zei:
Dus je spieren komen mooier uit als je kleiner bent? ???

Nou ja, kleinere mensen zijn van nature vaak wat steviger gebouwd. Als je lang bent, ben je vaker dunner. Vergelijk het gemiddelde postuur van een eskimo, met dat van een oost afrikaan, om maar een rare extreme vergelijking te noemen.

Maar goed, wat ik dan ook vind: Ik ben liever 1.85 en atletisch gebouwd, dan een kleine man als turner van Gelder, met enorme spieren, dus zo echt super vind ik het postuur van turners niet. Ik zou niet graag kleiner willen zijn. Dan maar wat minder gespierd.
 
Marc W zei:
Nou ja, kleinere mensen zijn van nature vaak wat steviger gebouwd. Als je lang bent, ben je vaker dunner. Vergelijk het gemiddelde postuur van een eskimo, met dat van een oost afrikaan, om maar een rare extreme vergelijking te noemen.

Nu vergelijk je geen lengtes, maar volledige volkeren ... ???

Eskimo's zijn tuurlijk breder van postuur, ze hebben immers een natuurlijke beschermlaag nodig tegen de koude, en afrikanen zijn zo groot en mager om de hitte tegen te gaan
 
Ik bedoelde de benen in verhouding met bovenlichaam...
 
psycho_b zei:
Ik bedoelde de benen in verhouding met bovenlichaam...

Waarom zeggen mensen dat niet wat ze bedoelen..
 
Interesant verhaal.
Veel aspecten uit dit verhaal herken ik uit de tijd dat ik wandklimmen deed, ook Sommers haalt in zijn verhaal aan dat klimmers ook die atletische kwaliteiten benodigen en die trainen.
Zo is ook bij klimmen een goede core strenght,bij ons lichaamsspanning genoemd, van belang, vooral bij het klimmen van grote overhangen of daken (deze zijn nagenoeg of helemaal horizontaal) om de voeten op treetjes te kunnen houden en zo meer controle over je beweging te houden.
Want als je alleen hangend aan je armen een hand zou gaan verplaatsen ga je teveel slingeren en verlies je grip.
En ook in deze overhangen is extreme kracht in armen en schouders gecombineerd met een goede coördinatie gewenst, om de verplaatsing van het zwaartepunt van je lichaam en de lastwissels op je handen en voeten gecontroleerd en langzaam te kunnen uitvoeren.
Want je kunt je voorstellen dat als je met alleen het topje van je middelvinger in een klein gaatje houvast hebt en hier dus maximaal kracht op moet houden dat je dan geen explosieve beweging kunt maken om de volgende greep te bereiken.
Ik ben trouwens nog steeds in staat, ondanks dat ik 20Kg meer weeg als toen ik klom, om met mijn lichaam vrijwel volledig horizontaal gestrekt aan de rekstok te hangen.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik kan dus alleen maar de conclusie trekken dat door mijn klimverleden ik nu goede resultaten met BB boek
 
MonsterStrength zei:
Nu vergelijk je geen lengtes, maar volledige volkeren ... ???

Eskimo's zijn tuurlijk breder van postuur, ze hebben immers een natuurlijke beschermlaag nodig tegen de koude, en afrikanen zijn zo groot en mager om de hitte tegen te gaan

Ja het was geen goed voorbeeld, maar wat ik zo om heen zie in Amsterdam, en dan kom je toch alle volkeren tegen, is dat lange mensen meestal toch slungeliger en kleine mensen breder zijn. En dan weet ik ook wel dat ik generaliseer, maar desalniette-
 
vooral die manne van de ringen zijn best indrukwekkend
 
Marc W zei:
Ja het was geen goed voorbeeld, maar wat ik zo om heen zie in Amsterdam, en dan kom je toch alle volkeren tegen, is dat lange mensen meestal toch slungeliger en kleine mensen breder zijn. En dan weet ik ook wel dat ik generaliseer, maar desalniette-

Daar heb je een punt. Ik heb zo mijn eigen theoriën daar over. Dezelfde arbeid van het dagelijkse leven is voor kleine mensen zwaarder dan voor grote mensen die (ook volgens mijn eigen theorie) van nature sterker zijn, en bv in verhouding iets op tafel plaatsen minder hoog moeten tillen. Daarenboven komt nog dat in onze maatschappij klein of groot, iedereen eet ongeveer hetzelfde: 's morgens paar boterhammen, 's middags warme maaltijd, 's avonds weer boterhammen (of de laatste twee omgedraaid) en bij de tv nog wat junk. Zelfde kcal's, andere lengte en gewicht ....

Hoop dat je beetje mijn redenering volgt :)
 
Ik vind het maar bullshit dat er altijd gezegd wordt dat iemand van 1.65 makkelijker groot en sterk wordt dan iemand van 2.00.

Alles is, op bepaalde onnauwkeurigheden(lees:genen etc) na, relatief. Een persoon van 2.00 kan in principe ook meer voedsel verteren dan iemand van 1.65.
 
trouwens wat verder opvalt is dat turnsters erg jong blijven en wat aan de onderontwikkelde kant qua leeftijd... Moet je maar eens kijken op tv bij WK`s enzo
 
Adema zei:
Ik vind het maar bullshit dat er altijd gezegd wordt dat iemand van 1.65 makkelijker groot en sterk wordt dan iemand van 2.00.

Alles is, op bepaalde onnauwkeurigheden(lees:genen etc) na, relatief. Een persoon van 2.00 kan in principe ook meer voedsel verteren dan iemand van 1.65.
Maar moet dan weer meer voedsel binnenkrijgen wat soms niet vanzelfsprekend is...
 
Adema zei:
Ik vind het maar bullshit dat er altijd gezegd wordt dat iemand van 1.65 makkelijker groot en sterk wordt dan iemand van 2.00.

Alles is, op bepaalde onnauwkeurigheden(lees:genen etc) na, relatief. Een persoon van 2.00 kan in principe ook meer voedsel verteren dan iemand van 1.65.

een vriend van mij weegt 8 kilo minder dan ik maar ziet er veel gespierder uit, hij is dan ook 20 centimeter kleiner. ze lijken dus eerder groter terwijl de spieren in feite korter zijn
 
Daster zei:
een vriend van mij weegt 8 kilo minder dan ik maar ziet er veel gespierder uit, hij is dan ook 20 centimeter kleiner. ze lijken dus eerder groter terwijl de spieren in feite korter zijn
Spieren korter? :D

Volume is kleiner, spieren zijn niet korter ;)
 
Santoz zei:
Maar moet dan weer meer voedsel binnenkrijgen wat soms niet vanzelfsprekend is...

Dat is zo idd, maar ik neem aan dat een beetje 'weightlifter' dat wel aardig voor elkaar heeft. Ik wilde meer duidelijk maken dat een klein persoon helemaal niet zo bevoordeeld is.
 
Adema zei:
Dat is zo idd, maar ik neem aan dat een beetje 'weightlifter' dat wel aardig voor elkaar heeft. Ik wilde meer duidelijk maken dat een klein persoon helemaal niet zo bevoordeeld is.

klein persoon OOGT wel eerder massief dan een groot persoon
 
MonsterStrength zei:
Spieren korter? :D

Volume is kleiner, spieren zijn niet korter ;)

natuurlijk wel. Als zijn armen korter zijn liggen zijn aanhechtingspunten dichter bij elkaar en zijn zijn spieren DUS korter.
 
Back
Naar boven