AndroidHealthClinic

Turners (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

subzero zei:
trouwens wat verder opvalt is dat turnsters erg jong blijven en wat aan de onderontwikkelde kant qua leeftijd... Moet je maar eens kijken op tv bij WK`s enzo

sommige van hen worden niet eens ongesteld, omdat ze te laag zitten in BF....
 
builderB zei:
sommige van hen worden niet eens ongesteld, omdat ze te laag zitten in BF....

Dat geldt voor veel vrouwelijke (top)sporters (niet alleen bij turnen dus)
 
wazzup zei:
natuurlijk wel. Als zijn armen korter zijn liggen zijn aanhechtingspunten dichter bij elkaar en zijn zijn spieren DUS korter.

Ja tuurlijk is het absoluut gezien korter, maar relatief is dat nog altijd even lang, dus moet je procentueel gaan vergelijken. Je kan geen appels met peren vergelijken ;)
 
maar als een kleiner iemand relatief gezien meer spieren heeft, maar absoluut gezien niet, lijkt hij dus gespierder dan de grotere persoon.
 
Wat dus gezegd wordt is dat 45cm armen bij iemand van 1,65m veel massiever ogen als bij iemand van 2m.
Alleen moet die kleinere persoon er waarschijnlijk meer moeite voor doen om die te krijgen, als hij begint te trainen heeft ie meestal (niet altijd dus) een achterstand qua spieromvang op die groter persoon.
Maar wil die grote persoon daarentegen dezelfde verhoudingen bereiken als die kleinere, zal hij langer moeten doortrainen en bv armen van 50cm moeten hebben willen ze er in verhouding tot zijn lengte even massief uitzien.

Dus de kleinere en grotere persoon moeten er naar mijn mening net zo hard voor trainen om gelijk geproportioneerde lichamen te krijgen (bij gelijke genetische bouw en aanleg)
 
Weet iemand nog oefeningen voor turnen? Lijkt me goede oefeningen voor eens wat verandering. Ik ben nu bezig met de frog, (uit het artikel), en die is nog best lastig, maar word er steeds beter in, ik kan nu ongeveer in evenwicht blijven staan terwijl ik eerst meteen op men bek ging :cool: .
 
koop een stel ringen en wat touw.
als je uiteindelijk een breedtehang kunt uitvoeren ben je de MAN.
Overigens: 'plankhang' is ook een bijzonder krachtige oefening. op kop hangen met gestrekte armen en dan met de voorzijde van je lichaam naar de grond gaan. (helemaal gestrekt!) Als je je lichaam horizontaal kunt houden: you da mann. (again :D)
handstand maken en opdrukken natuurlijk ook leuk. de hoeksteun heb ik al eens eerder uitgelegd.
 
builderB zei:
koop een stel ringen en wat touw.
als je uiteindelijk een breedtehang kunt uitvoeren ben je de MAN.

Zoiets kunnen duurt wel een tijdje denk ik.
 
Suspended push ups doen, gewoon kettingen in het powerrack hangen. Buiten het feit dat je dan verder kunt doorzakken krijg je er bovenop dat je die kettingen bij elkaar moet houden om niet open te rekken :D
 
:D

Iemand een idee hoe je een handstand simpel snel en vooral veilig (ik ben een watje :o) kan leren :D?
 
Eerst tijdje op je hoofd staan voor balans, dan tegen muur, en als je dat goed kunt kun je proberen handstands te doen tot je net boven bent in je balans punt en direct terugkeren. Als je goed kan stoppen boven kun je proberen te blijven staan. Zou wel altijd spotter laten achter je staan
 
Extend zei:
:D

Iemand een idee hoe je een handstand simpel snel en vooral veilig (ik ben een watje :o) kan leren :D?

Op een grasveldje proberen, als dat een beetje lukt kun je tegen een muur gaan staan en daar met je voeten tegenaan leunen. (ik kan iig niet veel langer dan een halve minuut m'n evenwicht bewaren zonder steun)
 
Ik ben echt een doos karton wat lenigheid betreft, moest ik zulke dingen nog maar proberen, gegarandeerd dat ik binnen de kortste keren met gebroken ledematen zou rondlopen.
M'n zus turnt op een behoorlijk niveau en ik moet zeggen, chapeau het is werkelijk een hele opgave, en het vergt ontzettend veel training... Wat men ook beweert, met al de dopinggeruchten rond de turnsport, zonder hard werken en supergenen maak je geen kans.
 
Heb een paar dagen terug toen ik thuis wat wilde trainen een paar oefeningen gedaan.
De frog stand geprobeerd, deze lukt me aardig, kan goed balans houden.
Dan de stradle front lever geprobeerd (is met gestrekte armen aan een rekstok hangen en dan je lichaam gestrekt in horizontale positie brengen en dan benen spreiden)
Dit is dus echt zwaar, ik kwam tot zo'n 20 graden uit het horizontale vlak, ik kon deze oefening wel nog uit mijn klimtijd, om plafonds in een rotswand te kunnen klimmen moest je dit min of meer kunnen, je hangt helemaal ondersteboven maar je voeten moeten contact met de rots houden voor de stabiliteit.
En om een iron cross te leren beheersen (dus met je armen gestrekt zijwaarts in de ringen) ben ik gaan dippen tussen 2 kastjes en daarbij mijn handen steeds verder naar buiten gezet.
Toen mijn armen iets meer dan 45 graden zijwaarts naar buiten stonden was dit echt ongelofelijk zwaar.
Normaal kan ik 30 a 40 dips achtereen maken, op de normale manier met de romp verticaal en de voeten los.
Maar met mijn handen zover uit elkaar kon ik er amper 8 maken, waarbij ik maar een klein stukje deed zakken.
De spanning op borst, lats,schouders, biceps maar vooral triceps is enorm.
Nu weet ik waarom Youri zo'n enorme triceps heeft.
Maar ik heb wel het gevoel dat dit dus een enorm goede compound oefening is en ik zal hem blijven doen en ga me ook ringen op zolder hangen.
Lijkt me kicken als ik als reus van meer dan 105kg (in turn opzicht) gewoon een iron cross kan doen.
Al met al dus een leuke en ook zinvolle aanvulling op een trainingschema, omdat je coördinatie er enorm op vooruitgaat, en dat is ook van voordeel bij de dingen als bankdrukken, squatten enz.
 
Afhankelijk vd turndiscipline die je doet (ringers zijn krachtiger gebouwd dan grondturners) is het normaal dat turners gespierd zijn, zelfs als je die training niet aanvuld met PT. Om iets te presteren met de ringen moet je al behoorlijk sterk zijn.
Krachtsporters bouwen hun kracht op met gewichten. Turners bouwen hun kracht op met hun eigen lichaamsgewicht. Ringturners hebben dikwijls een vollediger ontwikkeld bovenlichaam, omdat je nagenoeg alle spieren moet aanspreken. Turners hebben ook een grotere spiercontrole. Naar handenstand gaan (zonder te wippen) op een trage manier kan niet iedereen.
 
Back
Naar boven