Fitness Seller

Turouise's log: Fitgirl #101 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Turouise

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
22 aug 2019
Berichten
921
Waardering
2.618
Lengte
1m77
Massa
61kg
Hello!


Om voor mezelf een beetje een overzicht bij te houden (maar ook voor feedback, want hey, ik doe ook maar wat) leek het mij handig ook maar een trainingslogje te starten. Voor de vorm: 25 jaar, 1.77cm en zit op dit moment op 64kg.

Ik train nu 3 tot 4 keer in de week, er zitten geen hele bizarre schema’s aan vast maar ik probeer wel zo veel mogelijk afwisseling in te bouwen met verschillende variaties. Squatten word ik niet heel blij van (I know) en deadliften is ook niet mijn favoriete bezigheid, daar hoop ik wel wat verandering in de gaan brengen binnenkort. Verder werk ik fulltime maar zorg ik wel dat ik in de pauze en tussendoor de nodige kilometers maak, voornamelijk op de trap aangezien ik op de zesde verdieping werk.


Good to know:
- Oude blessure aan mijn rechterschouder, hierdoor pas ik sommige dingen wat aan zodat ik niet door m’n armen zak


Doelen:
- Squatten leuk gaan vinden
- Deadliften onder de knie krijgen (en dan niet als een debiel)
- Hiptrusts naar de 100kg
- Chinups kunnen uitvoeren
- Meer definitie bij m’n quads


Voeding:
Ik houd het op dit moment niet bij in een app, oid. Wil ik binnenkort misschien wel mee beginnen. Ik eet voornamelijk vegetarisch maar sluit vlees niet volledig uit. (Zeker wanneer ik in het buitenland zit niet)


Training van vandaag was als volgt:

Warming up
Single leg hip trust (per been)
4x12

Banded hip extension (per been)
4x12

Dumbbell stiff-leg deadlift
3x12x16kg

___________

Leg extension
4x12x45kg

Seated cable row
1x12x21,5kg
3x12x25kg

Lat prayers
4x12x12,5kg

Seated dumbbell overhead press
3x12x12kg

Hiptrusts (banded)
3x12x50kg


En verder kijk ik graag vet boos op foto’s (ik heb geen lange spiegels in huis dus misbruik ik degene die in de gym zijn nogal vaak):


Groetjes thuis


:peachy:
 
Laatst bewerkt:
Succes :peachy:
 
- Squatten leuk gaan vinden
- Deadliften onder de knie krijgen (en dan niet als een debiel)

Je kunt beter squatten onder de knie :badum:
anyway, leuk! succes! ik ga je volgen.

Hoe ga je de chin ups opbouwen? het heeft mij geholpen om ze assisted te doen en dat langzaam af te bouwen.

Ik zou wel adviseren om je voeding bij te gaan houden. Is toch leidend voor je progressie.

Je staat er al goed bij, dus een erg mooi startpunt!
 
Nou dan. Let's go!
 
Goede shape al!
 
In gezien je me dwingt het log te volgen.
Deadlifts doen we volgende week bij mij wel.
 
Succes.

En waarom als doel een hipthrust van 100kg? Dat is beter?
 
Je kunt beter squatten onder de knie :badum:
anyway, leuk! succes! ik ga je volgen.

Hoe ga je de chin ups opbouwen? het heeft mij geholpen om ze assisted te doen en dat langzaam af te bouwen.

Ik zou wel adviseren om je voeding bij te gaan houden. Is toch leidend voor je progressie.

Je staat er al goed bij, dus een erg mooi startpunt!

Haha, je zag 'm sneller dan ik 'm zag. Mooie inhaker wel.

Ik ga nog even kijken hoe ik de chin-ups ga opbouwen, mede doordat ik op m'n rechterarm echt merk dat de bespiering wat 'achter loopt' terwijl het wel m'n dominante arm is. Wat heeft bij jou het beste geholpen in het begin-begin? En aanbevelingen voor apps om voeding te loggen zijn ook altijd welkom! :)
 
Nou dan. Let's go!
Ey ho, let's go

Goede shape al!
Thanks! Heb zelf nog wel wat op- en aanmerkingen maar goed, er moet altijd wat te wensen overblijven.

In gezien je me dwingt het log te volgen.
Deadlifts doen we volgende week bij mij wel.
Lekker met gewichten gooien, zin an.

Succes.

En waarom als doel een hipthrust van 100kg? Dat is beter?
Niet perse beter, maar voor nu een 'stap' om naar toe te werken. Vorm vind ik het meest belangrijk, maar daardoor spendeer ik best wel wat tijd op laag gewicht met m'n oefeningen dus ik zoek naar goals waar ik vooral op kan orienteren om wat zaken bij te houden.

Ik eet ook voornamelijk vegetarisch, op de 400 g vlees per dag na.
Nou, gaat helemaal goed komen met de ijsbeertjes hoor ik al, hahaha.
 
In voor logje
 
Een vrouwelijke log? Die moet ik sowieso volgen.
 
Haha, je zag 'm sneller dan ik 'm zag. Mooie inhaker wel.

Ik ga nog even kijken hoe ik de chin-ups ga opbouwen, mede doordat ik op m'n rechterarm echt merk dat de bespiering wat 'achter loopt' terwijl het wel m'n dominante arm is. Wat heeft bij jou het beste geholpen in het begin-begin? En aanbevelingen voor apps om voeding te loggen zijn ook altijd welkom! :)
Bij ons in de gym is er zo’n assisted apparaat voor chin ups en dips. Gewoon hoog beginnen en langzaam afbouwen. Eerder ook een band gebruikt maar vond ik niet fijn. Ik ben ook scheef: rechts is veel sterker, maar trekt wel bij na een tijdje.

Voor voeding: fitnesspal
 
Top om te horen dat Fitnesspal veel gebruikt word, die had ik al een tijdje (met alle nodige push-berichten van dien, haha). Ben wel naar de gym geweest en drie keer op en neer geweest voor boodschappen (gezellig man, verjaardagen vieren) dus qua beweging zit ik wel redelijk okee weer voor vandaag. + 2 liter water/thee.

Log.jpg
 
En je macros?
 
Mfp vind ik super fijn. Wel moet je regelmatig een hercontrole doen of alles wel klopt.

Wbt de pullups zou ik eerder met powerbands gaan oefenen dan een assisted pullup machine. Pullups zijn vrij pittig voor de core en met de powerbands komt het wat dichter in de buurt van "echte" pullups. Negatieve pullups is ook een goede manier om pullups mee te oefenen:)
 
Back
Naar boven