AndroidHealthClinic

Turouise's log: Fitgirl #101

Bezoekers in dit topic

Met m’n goede gedrag net alsnog naar de gym gegaan maar halverwege moeten afkappen omdat ik amper lucht kreeg. Laatste tijd net iets te vaak verkouden, schiet niet echt op zo. Heb wel wat upperbody kunnen afmaken, maar echt high-intensity zat er even niet in.

Better luck next time, wel aftellen voor sushi gains.
 
  • Sad
Waarderingen: LM
Ondertussen al een week goed verkouden en sinds gister maar even goed gaan uitzieken. Helaas weinig gym activiteit, maar body says no.

76F5E9C2-B4CA-4B88-AED6-91E3B915A512.jpeg
 
Beterschap!
 
Vandaag weer richting de gym gegaan (al sinds vorige week woensdag niet geweest), wellicht niet de beste optie maar ik wou echt weer gaan dus jammer. Work-out zelf was niet bijster interessant, veel pauze 'moeten' nemen tussen de sets door dus duurde allemaal ook lekker lang. Ik hoest ondertussen nog steeds als een doorgewinterde roker, erg fijn. Had eigenlijk nog willen deadliften maar heel eerlijk denk ik niet dat ik die normaal was doorgekomen, dus voor nu even gelaten.

Ab circuit (al had ik die al gehad deze week van het overmatige hoesten, lol)

Hip abduction
4x10x75kg

Hip trust
4x6x80kg

Single arm cable curl
3x10x5kg (per arm)

Cable tricep pushdown
3x10x12,5

Overhead press
3x12x15kg

Begin eindelijk wel wat meer definitie in m'n armen te krijgen, al is het licht nogal slecht.

IMG_8183.jpg


IMG_8184.jpg
 
Zat nog ff op de vorige pagina te lezen... Ik wist niet dat Japan zo een conservatief land was qua wat wel en niet kan/mag. Dacht dat het daar juist wel redelijk ruimdenkend en tolerant was inmiddels.

P.s. alle Aziaten hebben superkleine pikjes.
 
Zat nog ff op de vorige pagina te lezen... Ik wist niet dat Japan zo een conservatief land was qua wat wel en niet kan/mag. Dacht dat het daar juist wel redelijk ruimdenkend en tolerant was inmiddels.

P.s. alle Aziaten hebben superkleine pikjes.

In heel veel opzichten is Japan nog steeds een vrij traditioneel land. Ik heb redelijk wat vrienden daar en die zijn allemaal op de hoogte van mijn tattoos, maar ik houd er zeker rekening mee in settings waarbij het voor kan komen dat mensen ermee geconfronteerd worden (zeker wanneer ik deze mensen niet persoonlijk ken).

In veel uitgaansplekken moet je er als foreigner ook een beetje op letten of mag je het niet ‘full’ in display hebben, maar goed, ik kom er zo vaak dat ik er ondertussen niet meer over na hoef te denken qua normen en waarden op dat gebied :)

Heb wel een gym gevonden waar het kan, dus dat scheelt.
 
In veel uitgaansplekken moet je er als foreigner ook een beetje op letten of mag je het niet ‘full’ in display hebben, maar goed, ik kom er zo vaak dat ik er ondertussen niet meer over na hoef te denken qua normen en waarden op dat gebied :)
Daar wel een keer geweigerd in een kroegje. Heeft er vaak mee te maken dat de japanners zich schamen voor hun alcoholgebruik/ dronkenschap richting westerlingen. Ze kunnen nogal losgaan. Aan de andere kant ook wel ervaren dat er vaak 1 binnen de groep is die de boel in de gaten houdt en nuchter blijft. Vooral in Shinjuku, wat toch wel het red light district is. Op nieuwjaarsdag stond daar bijvoorbeeld een rij voor de prostitués tot om de hoek naar het treinstation. Erg tegenstrijdige uitingen die Japanners.

kwa normen en waarden niet zo heel veel mee gekregen. Behalve dat ze wel heel vriendelijk zijn, maar echt conservatief en slecht Engels spreken.
 
Kan ook zijn dat ze geen English staff hadden en daarom wellicht het niet aandurfden. Ben zelf nog niet ergens geweigerd maar ik spreek de taal redelijk dus kom er vaak wel uit op die manier. Shinjuku (Kabukicho) is wel echt .. ja. Ik zou er zelf voor geen goud verblijven, niet mijn favoriete wijk en kom er amper eigenlijk.

Normen en waarden is daar veel ongesproken regels. Als foreigner zul je er niet snel op aangekeken worden, maar wel een groot deel van het wederzijdse respect wat ze daar hebben :) Engels is geen veel gesproken taal inderdaad, dus het loont wel om wat woorden Japans te spreken. Ik red me altijd wel, heb wel weer zin om te gaan in ieder geval :)
 
Daar wel een keer geweigerd in een kroegje. Heeft er vaak mee te maken dat de japanners zich schamen voor hun alcoholgebruik/ dronkenschap richting westerlingen. Ze kunnen nogal losgaan. Aan de andere kant ook wel ervaren dat er vaak 1 binnen de groep is die de boel in de gaten houdt en nuchter blijft. Vooral in Shinjuku, wat toch wel het red light district is. Op nieuwjaarsdag stond daar bijvoorbeeld een rij voor de prostitués tot om de hoek naar het treinstation. Erg tegenstrijdige uitingen die Japanners.

kwa normen en waarden niet zo heel veel mee gekregen. Behalve dat ze wel heel vriendelijk zijn, maar echt conservatief en slecht Engels spreken.
Klopt het dat ze daar wel hard werken en lange dagen maken en gedisciplineerd zijn, met als gevolg dat als ze dan een keer los kunnen gaan alles er ook even uit moet?
 
  • Like
Waarderingen: LM
Het is min of meer de gewoonte dat je daar meerdere dagen per week na je werk (wat makkelijk van 08:00 tot 20:00 is) met je collega’s én baas gaat drinken. Dus daar gaat het vaak mis inderdaad. Nu heb ik het idee dat ze over het algemeen een wat lagere weerstand hebben daar, maar als ik zie wat er in izakaya’s (Japanse stijl bar) geschonken word aan bier en mixdrankjes zoals highball zijn dat echt forse glazen waar wij als Hollanders zelfs goed tegen kunnen drinken zeg maar.

Je hebt een account op instagram (shibuya meltdown volgens mij) wat allerlei foto’s deelt van dronken zakenmannen in het Shibuya district, veel al toch echt mensen die gewoon kantoorbanen hebben maar na zo’n avond helemaal van ‘t pad af zijn. Ergens best triest.
 
Another day at the gym (het was bizar rustig, ik was bijna ongerust). Deadliften ging niet heel soepel, toch nog steeds een beetje 'uitzieken' denk ik qua kracht.


Abs circuit

Leg extension

3x8x45kg
1x8x50kg

Tricep pull down
3x12x25kg

Kettlebell shoulder raise
3x12x12kg

Deadlift
4x6x50kg (jezus die laatste reps)

Barebell rows
3x8x25kg

Bicep curls
4x8x5kg (per arm)


Opzich wel okay work-out, deadliften mag wel wat soepeler en wat hoger qua intensiteit denk ik voor de volgende keer. Zie wel wat mooie lijnen verschijnen op de schouders en bovenarmen wat niet perse mijn focus is geweest tot dusver. Dus ik ben erg benieuwd hoe de progressie daarmee gaat :)
 
kom dit logje tegen met DBB doorstruinen om leren te vermijden... In natuurlijk!!
 
Hoe veel en wat eet je op een dag om een fitgirl te worden?
 
Back
Naar boven