Fitness Seller

Tussen de bulk en cut in (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CelphTitled

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
16 sep 2014
Berichten
314
Waardering
18
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Hoi,

Stel je zit op een vetpercentage die een beetje aan de hoge kant komt, en je ziet dat je buik een beetje gaat hangen. Daarnaast gain je lekker wat massa maar je gaat wel een beetje nadenken over cutten.

Toch wil je niet spiermassa verliezen, dus opzich is een tijdje door bulken ook wel een optie.

Of te wel beide is acceptabel.

Is het dan erg dat je op sommige dagen onder je maintenance eet? ik kan het de laatste tijd niet meer opbrengen om in het weekend op mijn benodigde kcal nodig, mede dankzij het feit dat ik nu echt wel een beetje vet begin te worden.

Een beetje een vaag verhaal maar mijn vraag is wat het gevolg is van een paar dagen bulken en af en toe beneden onderhoud te eten. Hoe werkt het lichaam, het lijkt me niet dat die per dag uitrekent of je een tekort of teveel aan kcals hebt!??????????
 
Dit is gewoon recomp wat je doet.

als over het totaal van de week je kcal hoger is dan onderhoud kom je nog aan
 
Strikt genomen is cutten het verbranden van vet met behoud van spiermassa. Als je goed cut verlies je dus geen spiermassa. Er zijn talloze adviezen te vinden over hoe je dat moet doen, dus dat ga ik hier niet apart behandelen. Je moet alleen je verwachtingen bijstellen als je wilt dat je spiermassa gaat groeien. Ik ga niet zeggen dat het onmogelijk is, maar moeilijk is het wel. Bij cutten moet je namelijk wekelijks onder je onderhoud zitten, bij bulken daar boven.
 
Laatst bewerkt:
Strikt genomen is cutten het verbranden van vet met behoud van spiermassa. Als je goed cut verlies je dus geen spiermassa. Er zijn talloze adviezen te vinden over hoe je dat moet doen, dus dat ga ik hier niet apart behandelen. Je moet alleen je verwachtingen bijstellen als je wilt dat je spiermassa gaat groeien. Ik ga niet zeggen dat het onmogelijk is, maar moeilijk is het wel. Bij cutten moet je namelijk wekelijks onder je onderhoud zitten, bij bulken daarboven. Je gaat dan twee dingen doen die tegenstrijding aan elkaar zijn.

Ik zou zelf gewoon een keuze maken. Wat vind je nu belangrijker: spiergroei of vet verbranden? En daar dan gewoon voor gaan, en nadat je je targets hebt gehaald de schade aan de andere kant repareren. Maar dat is hoe ik het zelf zou doen. Als jij een combi weet te vinden waarmee je zowel vet verbrand en spiermassa wint, dan moet je daar vooral voor gaan. Ik zou alleen niet waten hoe je dat moet doen, dus please let me know als je hier achter bent...;)

tegenstrijdig aan elkaar?

gast pls lees jezelf in
google gewoon recomp

---------- Toegevoegd om 01:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:08 ----------

voor mensen die echt niet weten hoe internet werkt
http://www.victormooren.nl/recompen-wat-houdt-het-in/
 
Tenzij je echt met een goed, strak uitgekiemd schema aan recomp doet (bv carbbackloading) zal het erop neer komen dat als je alle dagen van de week bij elkaar optelt en je zit op een surplus je aan zal komen en op een deficit af zal vallen. Je kunt ook wel gewoon een maandje cutten hoor om vervolgens weer door te bulken, of voortaan gewoon in kleinere perioden cutten/bulken (dus niet 4 maanden bulken om vervolgens 2 maanden te cutten) maar bijvoorbeeld anderhalve maand bulken en dan 2 weken cutten o.i.d.
 
Had het niet helemaal goed verwoord, was moe.. maar wat ik bedoelde is dat aan het eind van de week heb je OF een overschot OF een tekort lijkt mij, wat in beide gevallen acceptabel is voor mij. Of is het echt mogelijk om aan het eind van de week precies op je onderhoud te komen? in welk geval je dus en geen vet verbrand EN geen spiermassa gaint?
 
Back
Naar boven