Fitness Seller

Tutorial: Downloaden met Nieuwsgroepen

Bezoekers in dit topic

Omdat jouw max. internetsnelheid vele malen groter is dan die van mij. Heb hier nog nooit een snelheid boven de 1 Mb/s gezien, laat staan 13. Daarom vroeg ik het mij ook af.

Downloaden met 13 Mb/s is een aardige no-brainer namelijk :).
 
Ik heb de OP aangepast, is nu voor Mac én Windows gebruikers geschreven. Gebruik nu ook SABnzbd i.p.v. Unison.
 
Omdat jouw max. internetsnelheid vele malen groter is dan die van mij. Heb hier nog nooit een snelheid boven de 1 Mb/s gezien, laat staan 13. Daarom vroeg ik het mij ook af.

Downloaden met 13 Mb/s is een aardige no-brainer namelijk :).

600kb/s is traag... Ik heb een vrij cheap internet abo (€30-,p/m) bij Ziggo en haal al 1.7mb/s met nieuwsgroepen.
 
600kb/s is traag... Ik heb een vrij cheap internet abo (€30-,p/m) bij Ziggo en haal al 1.7mb/s met nieuwsgroepen.

Ik zou ook 6 mb/s moeten kunnen halen, maar om een of andere reden kan dat niet.
 
Deze is goedkoop en snel:
[Link niet meer beschikbaar]

Ik hit 10+ mb/s.
 
Twee vraagjes:

Is het mogelijk om (tegelijk) met meerdere mensen op 1 account te downloaden?

Weet iemand hoe het werken met nieuwsgroepen en een server (Synology in mijn geval) werkt?
 
Twee vraagjes:

Is het mogelijk om (tegelijk) met meerdere mensen op 1 account te downloaden?

Weet iemand hoe het werken met nieuwsgroepen en een server (Synology in mijn geval) werkt?

Niet alle providers staan accountsharing toe, als het is toegestaan kun je het gewoon vinden in hun voorwaarden. Hoe je SABnzb installeerd op je Synology NAS kunt installeren kan je hier vinden: [Link niet meer beschikbaar]
 
Weet iemand 'n beetje deftige usenetprovider? Ik zit momenteel bij Eweka, maar die biedt slechts tot 50 mbit/s, voor de rest wel gewoon tevreden over. Ik zat zelf te denken aan xsnews, maar deze biedt maar weer 585 dagen retentie (Eweka 1000+). Wil iig. m'n volle snelheid kunnen halen van 120 mbit/s, en het liefst ook 'n retentie van minstens twee jaar. Iemand ideeen?

Ik gebruik zelf hitnews. Met een 120mbit lijntje kan ik met 11MB per seconde downloaden. Ook werken ze hard aan hun retentie.
Een aanrader als je een sneller abonnement wilt.
 
Big_T ken jij toevallig het programma spotnet?
dit vind ik persoonlijk ook erg handig, hier kunnen mensen Nzb's posten, en moet eerlijk zeggen dat er dagelijks veel nieuwe bestanden bijstaan, soms staat iets er niet maar dan zoek ik het het via nzbindex op,
maar je hebt bij bijna elke spot een beschrijving van de nzb, zoals bij films wat ik persoonlijk erg handig vind staan de ratings erbij, ook posten mensen hun ervaringen bij de spots zodat je bijna 100% zeker weet dat die spot het ook daadwerkelijk doet en geen virussen bevat,
dit vond ik zelf altijd erg irritant via nzbindex dat wanneer ik een groot bestand had gedownload zie rond de 20GB het bestand versleuteld was of een virus bevatte,
met spotnet kijk je even gouw naar de reacties en weet je gelijk of het een werkende is ofniet.

ik werk zelf al een hele tijd met Nieuwsgroepen en vind spotnet echt superhandig!
van mij kan een aanrader.

---------- Post toegevoegd Wed 31 Aug 2011 om 12:52 ----------

BTW hebben jullie allemaal glasvezel verbinding ofzo?
ik zie zulke hoge DL snelheden ik haal met mn kabelverbinding net 2,2 mb p/s
 
Ja ik ken het maar ik heb zelf genoeg aan search engines.
 
Ik heb net dit forum gelezen en geregistreerd aangezien ik ook nog een tip wil delen: Streaming Usenet

Dit topic legt het eveneens goed uit, maar mij werd het binnen een paar seconde duidelijk in dit filmpje, tja "alle wegen leiden naar Rome". Alleen hoef ik mijn vrienden niet meer uit te leggen in een mega lang verhaal hoe het werkt. Gewoon naar SnelNL en downloaden maar :D
 
Ik gebruik zelf SABnzbd in combinatie met Spotweb en Couchpotato op Ubuntu, werkt heerlijk. Moet alleen Couchpotato nog wat tweaken, zodat hij precies download wat ik wil. Het voordeel van Spotweb is dat ik gewoon direct daar kan kiezen voor te downloaden en hij hem direct pusht naar SABnzbd.
 
GetXXL misschien een vreemde vraag, maar mocht je tijd hebben dit weekend ik ben wel benieuwd of je de volle 13 MiB/s haalt op of met SnelNL? Zelf heb ik dit nooit goed kunnen testen. Maar geen plicht uiteraard...
 
Mijn desktop boot niet meer naar Windows en ben te lui om te reinstallen, en m'n laptop haalt geen 13 mB/s, dus kan het niet testen.
 
Mijn desktop boot niet meer naar Windows en ben te lui om te reinstallen, en m'n laptop haalt geen 13 mB/s, dus kan het niet testen.

Ok thx, geen probleem! Draai je ook Ubuntu of Mac (puur persoonlijke interesse) of is de desktop kapot?
 
Ik draai op m'n laptop Ubuntu. De desktop is niet zo zeer kapot, maar ik had er 'n nieuw moederbord ingestoken, vervolgens ging Windows nieuwe drivers installeren wat resulteerde in 'n BSOD, waarna ik vervolgens niet meer in Windows kwam. Moet dus Windows opnieuw installeren.
 
Back
Naar boven