AndroidHealthClinic

Tutorial: Downloaden met Nieuwsgroepen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mooi verhaal! Toch blijf ik bij torrents. Ik zie voorlopig totaal het nut niet over te gaan op iets waar ik voor moet dokken.
 
Ik betaal helemaal niks gratis server van ziggo werkt perfect.
 
Ik betaal helemaal niks gratis server van ziggo werkt perfect.

Was vroeger k*t, weet niet hoe het nu is, maar als je iets wou van meer dan 'n maand oud was het >50% incomplete of gewoon niet meer aanwezig.
 
Ik zit te kijken voor een nieuw abonnement sinds we hier nu glasvezel krijgen. Nu staat er ook een onderdeel bij dat over nieuwsservers gaat. Is het het waard om voor zo'n nieuwsserver bij je provider te kijken of geven andere websites betere resultaten/betere service? Kosten bedragen 7,50 per maand bij verschillende providers.
 
Je mag van veel abonnementen nu ook delen, doe ik ook met een vriend van mij, scheelt weer de helft ;)
 
edit: ik denk dat ik het bijna snap, heb al een cd'tje binnengehaald, maar bij de rest krijg ik altijd de melding "geen par2 groepen", wat moet ik in dit geval doen?
 
Laatst bewerkt:
Iemand die hier toevallig een betaalde nieuwsreader incl vpn heeft of een goede kan aanraden? Ik zit erover te denken een VPN te nemen om een beetje mee te gaan klooien, oa voor het bezoeken van sommige buitenlandse websites met streaming content wat alleen voor dat land beschikbaar is.
 
Iemand die hier toevallig een betaalde nieuwsreader incl vpn heeft of een goede kan aanraden? Ik zit erover te denken een VPN te nemen om een beetje mee te gaan klooien, oa voor het bezoeken van sommige buitenlandse websites met streaming content wat alleen voor dat land beschikbaar is.

Is dit iets? Ik denk dat je inclusief VPN niet gaat vinden.
http://www.ibvpn.com/
 
spotplanet.org is niet meer :(. Weet iemand toevallig een vergelijkbare site?
 
wat is er mis met spotnet het programma?
 
Prima guide BigT , KUDOS :thumbs:
 
http://www.ftdworld.net/

Alleen de zoekfunctie werkt slecht.

Ik vrees dat het binnen een paar jaar afgelopen is met nieuwsgroepen.
Het enige wat ze kunnen aanvechten is die sites die echt spots plaatsen. Usenet of gewone search engines zijn niet aan te vechten omdat het niet gecentraliseerd is. Data is verspreid over miljoenen servers, elk onafhankelijk van elkaar. De data zelf is bovendien niet illegaal omdat het pas een copyright beschermd bestand wordt als het gedownload en uitgepakt is.
 
Het enige wat ze kunnen aanvechten is die sites die echt spots plaatsen. Usenet of gewone search engines zijn niet aan te vechten omdat het niet gecentraliseerd is. Data is verspreid over miljoenen servers, elk onafhankelijk van elkaar. De data zelf is bovendien niet illegaal omdat het pas een copyright beschermd bestand wordt als het gedownload en uitgepakt is.

En toch lees je met enig regelmaat dat usenet-providers en beheerders van search engines notice-and-takedown-requests ontvangen van auteursrechthebbende en daar direct op inspelen om een rechtszaak te voorkomen. Ze hebben al door dat het geen zin heeft om de eigenaren van miljoenen server aan te pakken maar juist de gene die verwijzen naar de bestanden. Paypal heeft onlangs 5 Nederlandse usenet-resellers afgesloten omdat ze niet zouden "voldoen" aan de voorwaarden van de betalingsverkeer. Ook ISP's krijgen ook steeds meer requests binnen. Hetzelfde geldt voor usenet-providers. De beheerder van zulke sites stoppen liever vrijwillig dan dat ze er mee doorgaan.

Vandaar dat ik vrees dat over enkele jaren het niet meer mogelijk is om via nieuwsgroepen (populaire)films/muziek/software te downloaden die op de dag van vandaag makkelijk te verkrijgen zijn.

Nogmaals ik zeg niks met zekerheid maar dat het mijn visie is op de toekomst van usenet.
 
En toch lees je met enig regelmaat dat usenet-providers en beheerders van search engines notice-and-takedown-requests ontvangen van auteursrechthebbende en daar direct op inspelen om een rechtszaak te voorkomen. Ze hebben al door dat het geen zin heeft om de eigenaren van miljoenen server aan te pakken maar juist de gene die verwijzen naar de bestanden. Paypal heeft onlangs 5 Nederlandse usenet-resellers afgesloten omdat ze niet zouden "voldoen" aan de voorwaarden van de betalingsverkeer. Ook ISP's krijgen ook steeds meer requests binnen. Hetzelfde geldt voor usenet-providers. De beheerder van zulke sites stoppen liever vrijwillig dan dat ze er mee doorgaan.

Vandaar dat ik vrees dat over enkele jaren het niet meer mogelijk is om via nieuwsgroepen (populaire)films/muziek/software te downloaden die op de dag van vandaag makkelijk te verkrijgen zijn.

Nogmaals ik zeg niks met zekerheid maar dat het mijn visie is op de toekomst van usenet.

Hm zeg nooit nooit maar ik denk ook dat er teveel onrust van zou komen vanuit internetgebruikers. Als je ziet wat de reactie in Amerika en elders was op die wetsvoorstellen mbt beperkingen van internetvrijheid...

En zelfs als officiële bedrijven zich preventief zouden terugtrekken dan zouden ze gewoon vervangen worden door illegale servers, nieuwe technologie die niet op te sporen is enz. Actie zorgt altijd voor reactie en het blijft een eindeloos kat-en-muis-spelletje.

Maar het is natuurlijk complete onzin om dat spel te blijven spelen. Illegale downloads zijn geen probleem en zorgen ook niet voor verliezen voor bedrijven. Studies laten zelfs zien dat het tegendeel waar is.
 
Uploaden met mac

Hier staat alles over downloaden, maar kan iemand me iets vertellen over het uploaden van een bestand.
In dit geval een .epub bestand maar dat maakt niets uit.

Hopelijk weet iemand hier er iets van en kan mij daar enige hulp bij bieden.

De handleiding op binaries4all gaat óók alleen over downloaden.

Alvast bedankt,
 
Deed ik vroeger met Power Post, encodeerde alles gelijk yEnc voor je en vulde veel dingen standaard al goed in wat betreft naamgeving ed. Wel kijken of je usenet provider uberhaupt een upload server aanbiedt. Is alweer heel wat jaartjes geleden dus weet er het fijne niet meer van.
 
Ik gebruik sinds vandaag ook nieuwsgroepen volgens de tutorial in dit topic. Echter is alleen de eerste download van start gegaan met een downloadsnelheid van zo'n 1.4MB/s (internetabbo is 20mb/s). Klopt het dat bij deze snelheid hij de downloads 1 voor 1 gaat downloaden of heb ik iets verkeerd ingesteld? Ik heb verder niks verandert bij de instellingen en had gehoopt dat het wel iets sneller zou gaan nog al weet ik dat ik een redelijk langzaam abbo heb.
 
Ik gebruik sinds vandaag ook nieuwsgroepen volgens de tutorial in dit topic. Echter is alleen de eerste download van start gegaan met een downloadsnelheid van zo'n 1.4MB/s (internetabbo is 20mb/s). Klopt het dat bij deze snelheid hij de downloads 1 voor 1 gaat downloaden of heb ik iets verkeerd ingesteld? Ik heb verder niks verandert bij de instellingen en had gehoopt dat het wel iets sneller zou gaan nog al weet ik dat ik een redelijk langzaam abbo heb.

Met een 20mbit/s verbinding zou je op +- 2.5mbyte/s moeten zitten.
Doe eens een test op speedtest.net om te zien wat je daadwerkelijk haalt van die 20 mbit?
 
Back
Naar boven