Fitness Seller

TvA of Transversus Abdominis (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
welke oefening(en) kennen jullie om deze kleine doch belangrijke spier te versterken??

voor zij die niet weten wat de TvA is en doet :
sleur&pleur


TRANSVERSUS ABDOMINIS

ORIGIN
Costal margin, lumbar fascia, anterior two thirds of iliac crest and lateral half of inguinal ligament

INSERTION
Aponeurosis of posterior and anterior rectus sheath and conjoint tendon to pubic crest and pectineal line

ACTION
Supports abdominal wall, aids forced expiration and raising intra-abdominal pressure. Conjoint tendon supports posterior wall of inguinal canal

NERVE
Anterior primary rami (T7-12). Conjoint tendon ilioinguinal nerve (L1)


en waar het is :

[Abeelding niet meer beschikbaar]



alvast bedankt!
 
Vacuum oefeningen
[Link niet meer beschikbaar]

en belaste rotatie oefeningen



Is idd een belangrijke veel vergeten spier. Eigenlijk is dit een natuurlijk corset
 
hehehe yah :D

thx voor de tips man!
 
Vacuum oefeningen
[Link niet meer beschikbaar]

en belaste rotatie oefeningen



Is idd een belangrijke veel vergeten spier. Eigenlijk is dit een natuurlijk corset


de link werkt helaas niet meer,kan je hem nog s posten "3XL" ,of n anddere link??
 
best apart, tis dan ook een link van 5 jaar oud :P

je kan em denk ik bter even pmmen of zelf google er op los laten.. volgens mij leest hij praktisch nooit hier
 
ik wil graag een topic van de week over de transversus abdominis. en op welke manieren je die het beste kan trainen.
 
Volgens mij leest 3XL ieder topic.
 
misschien 3x?

3 X Lezen?
 
Vreemd? Bij mij doetieut gewoon? ? ?

Anders gewoon even naar http://www.archive.org/index.php gaan en [Link niet meer beschikbaar] in de wayback machine plakken.
 
Back
Naar boven