MuscleMeat

Twee schermen aansluiten op één PC. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

euphorea

Massive Warrior
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
20.830
Waardering
12.177
Lengte
1m83
Mede naar aanleiding van mijn vorige geopende topic over schermgroottes, open ik bij deze een topic over het gebruik en de aansluiting van twee schermen op één PC.

Ik heb nu nog alleen een 21,5" CRT scherm aangesloten op m'n PC. Vandaag of morgen hoop ik een 25,5" TFT scherm binnen te krijgen. Mijn bedoeling was eerst om alleen het TFT scherm aan te sluiten, en mijn huidige scherm ergens op zolder te plaatsen als reserve. In mijn vorige topic postte toch veel mensen die beschikten over twee aangesloten schermen op één PC. Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen, de positieve en de eventuele negatieve kanten van dit gebruik.

Qua plaats op mijn bureau moet het denk ik wel kunnen beide schermen in gebruik te nemen, of dit technisch ook mogelijk is weet ik niet. Ik heb hier en daar wat gegoogled, maar kwam voornamelijk oude topics tegen, vandaar dat ik hier even een topic open. Mochten er alleen lovende reacties zijn, wil ik proberen om het CRT en het TFT scherm beide aangesloten te krijgen, met behulp van jullie...:D

Alvast bedankt!
 
Het is wel mogelijk denk ik, ligt ook een beetje aan je videokaart. maar als je 2 ingangen hebt (blauwe en/of witte).. dan moet het wel lukken, maar wel beetje lelijk vind ik zelf, crt + tft langs elkaar, andere resolutie / kleuren enzo :D..

wat voor videokaart heb je?
 
Hmm ja ideaal is het niet, maar als ik het scherm toch nog over heb... Ik heb een Nvidia Geforce 9600 512mb.
 
Yep, je hebt multi-monitor op je vid zitten, kan dus prima.. tft gewoon als hoofdscherm maken, en je grote crt bak als second.

Misschien, dat je wel een connector moet hebben voor je scherm;
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Om van vga naar dvi te kunnen :D

maar zit waarschijnlijk wel bij je TFT bestelling
 
Persoonlijk vind ikzelf het erg aangenaam, dus als je de mogelijkheid hebt zou ik het zeker doen!
 
Ik vind 2 schermen echt fijn! Heb het op mn werk en thuis.. Vooral met pokeren is het fijn.. 1 scherm mn tafels en 1 scherm filmpje checke ofso! :p
 
Pokeren wil ik ook nog wel eens doen, dus dat zou mooi uitkomen. Maar wordt mijn PC dan niet een stuk trager? Aangezien mijn videokaart niet echt geweldig is...?
 
Je videokaart lijkt me goed genoeg, mits je geen extreme dingen gaat doen op je pc. :D
Het vermogen van je processor is ook belangrijk. Wat heb je?
 
Normaal gesproken vind ik dat wel fijn, maar het nadeel met CRT schermen is dat die zo'n dikke plastic rand om het beeld hebben. Over het algemeen zijn TFT schermen wat dunner en hebben dat niet, dat lijkt het dus ook meer alsof je naar één groot bureaublad zit te kijken in plaats van een bureaublad verdeeld over twee schermen.
 
Je videokaart lijkt me goed genoeg, mits je geen extreme dingen gaat doen op je pc. :D
Het vermogen van je processor is ook belangrijk. Wat heb je?
Intel Core 2 duo 8400 (2x3.0gHz 6mb cache)
Goed genoeg hoop ik..? 't Is allemaal niet zo nieuw meer:P.
 
Meh, ik geef geen garantie maar je kunt het gewoon proberen natuurlijk. :D
 
Meh, ik geef geen garantie maar je kunt het gewoon proberen natuurlijk. :D
Had zelf ook liever een i7 processortje gehad, maar het is niet anders. Als ik het zo lees moet ik het gewoon gaan proberen, kan het altijd nog afkopllen en alleen het TFT scherm gebruiken. Niet geschoten is altijd mis, ofzo.
 
Gewoon proberen idd! En als het bevalt binnekort gewoon een TFT scherm erbij halen! ;)
 
2 schermen op 1 pc was de beste beslissing ever.
Zo handig voor van alles en nog wat..
 
welke videokaart heb je?
 
Had het ook op mijn laatste stage, echt super fijn.
 
Back
Naar boven