XXL Nutrition

Twee squat vraagjes

Bezoekers in dit topic

HellRaver

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
25 sep 2018
Berichten
708
Waardering
611
Lengte
1m85
Massa
88kg
Vetpercentage
19%
Ik ben sinds kort eindelijk aan mijn kracht gaan werken.
Nu merk ik net met squats twee puntjes die niet lekker lopen.
1. Als ik zwaar en vermoed wordt gaat me rechtervoet een beetje naar buiten kantelen. De teen en hiel blijven wel op de vloer maar de boog in me voet word groter.
2. Als ik zwaar bezig ben krijgt ik last van slijm in me keel waardoor ik niet lekker adem kan halen. Ik train echter nuchter.

Enig idee
 
Ik ben sinds kort eindelijk aan mijn kracht gaan werken.
Nu merk ik net met squats twee puntjes die niet lekker lopen.
1. Als ik zwaar en vermoed wordt gaat me rechtervoet een beetje naar buiten kantelen. De teen en hiel blijven wel op de vloer maar de boog in me voet word groter.
2. Als ik zwaar bezig ben krijgt ik last van slijm in me keel waardoor ik niet lekker adem kan halen. Ik train echter nuchter.

Enig idee
1.Wat voor schoenen draag je bij het squaten? Schoenen met een harde platte zool (allstars) of weightlifting shoes zijn ideaal.
2. Geen idee, denk dat je misschien wat werkcapaciteit mist.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ja train op converse
 
Ja was het al van plan maar ik vergeet dat steeds
Volgens de instructeurs is er niets te zien, maar ik voel dat ik niet lekker sta. Terwijl ik wel stevig begin maar vanuit ''the hole' voelt het wat instabiel.
 
1.Wat voor schoenen draag je bij het squaten? Schoenen met een harde platte zool (allstars) of weightlifting shoes zijn ideaal.
2. Geen idee, denk dat je misschien wat werkcapaciteit mist.
Train zelf op nike’s maar krijg ook snel problemen als ik te zwaar dead lift of squat. Zal de allstar tip eens uitproberen.
 
Veel stevige schoenen aan

Plankje onder hakken, tegen kantel en boog

Stang lager leggen...niet in je nek, maar mee op je schouderbladen.

Squaten is de meest technische oefening die er is.

Als je de techniek en houding beheerst, zou je moeten kunnen squaten zonder dat je de stang vast hebt, omdat deze op je schouderbladen rust...techniek
 
Veel stevige schoenen aan

Plankje onder hakken, tegen kantel en boog
Waarom een plankje onder je hakken tegen het kantelen en de boog?

Stang lager leggen...niet in je nek, maar mee op je schouderbladen.
Hoe weet je waar de TS zijn stang ligt? De positie van de bar bij een high bar of low bar squat maakt ook nog verschil.

Squaten is de meest technische oefening die er is.
Nee, dat is het niet, heb je wel eens een snatch of clean & jerk gedaan?

Als je de techniek en houding beheerst, zou je moeten kunnen squaten zonder dat je de stang vast hebt, omdat deze op je schouderbladen rust...techniek
Dit was even een hype, verder zijn er veel betere en veiligere methoden om je squatvorm te checken.
 
Waarom een plankje onder je hakken tegen het kantelen en de boog?


Hoe weet je waar de TS zijn stang ligt? De positie van de bar bij een high bar of low bar squat maakt ook nog verschil.


Nee, dat is het niet, heb je wel eens een snatch of clean & jerk gedaan?


Dit was even een hype, verder zijn er veel betere en veiligere methoden om je squatvorm te checken.

Ik zal het allemaal niet weten, het hoe en waarom.

Haal het net als de meesten ook maar van internet af..PN.

:roflol::laugh:
 
Ik zal het allemaal niet weten, het hoe en waarom.

Haal het net als de meesten ook maar van internet af..PN.

:roflol::laugh:
Dat blijkt inderdaad wel. Als je niet eens in staat bent om met kritiek om te gaan en je eigen adviezen en claims te onderbouwen.
 
1.Wat voor schoenen draag je bij het squaten? Schoenen met een harde platte zool (allstars) of weightlifting shoes zijn ideaal.
2. Geen idee, denk dat je misschien wat werkcapaciteit mist.
Blote voeten is ook een aanrader maar dan moet je wel een vloer hebben moet goede grip
 
Blote voeten is ook een aanrader maar dan moet je wel een vloer hebben moet goede grip

300kg met blote voeten squaten....hahahaha..lekker bij de enkels afbreken.

Yoga bedoel je...:cheer:

Bergschoenen gebruik ikzelf. :wl:
 
Ahh dus gewoon felroze kleding en dan een bar met twee grote tonnen vol bier :O
 
Back
Naar boven