Fitness Seller

Twee weken maximaal vet verbranden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

baky007

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 sep 2010
Berichten
16
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
85kg
Beste leden,

Ik had twee weekjes vrij genomen van mijn werk om op vakantie te gaan. Sinds dat niet meer doorgaat. Wil ik me focussen op weer in vorm te komen.

Ik heb me de afgelopen maanden een beetje laten gaan en bent behoorlijk wat kilo's aangekomen. Ik zou graag in die twee weken maximaal vet kwijt willen en dagelijks focussen op goed eten en de hele dag sporten.

Ik weet alleen niet of het nut heeft om bijvoorbeeld 6-8 uurtjes per dag en dat voor 7 dagen per week te gaan sporten. Bereik ik hiermee vetverlies? En hoeveel kilo's zou ik kwijt kunnen als ik flink zou buffelen 5,10 of 15 kilo??

Hebben jullie ervaring met zoiets of raden jullie het af.

Ik zou wel eens voor de verandering van de buikje afwillen. Graag jullie bijdragen svp.
 
Zo lang kt of cardio?

Gewoon normale kt doen.
Uurtje cardio per dag

En dan onder behoefte eten.
Hangt er vanaf wat je mentaal kan volhouden. -500 is prima te doen.
Maar -1000 is al heel pittig voor velen.

Als je al maanden geen discipline hebt, hoe ga je het nu wel volhouden dan? Geen diss, ver onder behoefte eten en keihard trainen + cardio vergt bergen discipline.
 
Hetgeen je dan het beste kunt doen, is Rapid Fat Loss. Overigens is langzaam afvallen nog altijd veel beter i.v.m. verlies van kracht en vetvrije massa. Maar als je per se zo snel mogelijk gewicht kwijt wil, is RFL je beste optie.
 
snelste manier van afvallen is zo min mogelijk eten met zoveel mogelijk bewegen.
Gaat je flinke partij spiermassa kosten ook
 
Wat ik me dan weer afvraag.. hoe ga je dat vetverlies behouden na die twee weken?
For sure dat je dan binnen no time al het vet er weer aan hebt zitten..

Je gaat in 2 weken echt niet 10-15kg aan vet kwijtspelen. Tuurlijk kun je heel veel massa (vet en spier en vocht) inleveren door 2 weken balls out te gaan.. Maar daarmee bereik je je doel niet. Daarna voel je je zo kut dat je er even geen trek meer in hebt en je vindt dat je je wel weer even mag laten gaan..

Als er een wonder zou bestaan om in 2 weken zoveel vet kwijt te spelen was iedereen wel super ripped en zou obesitas niet meer bestaan.
 
Niet dat ik het echt aanraad, maar als je echt gek wilt doen zou ik op een dag 160gr eiwit en 80gram vet eten en je erg beperken wat koolhydraat inname betreft, zeg 100gram, dan kom je uit op 1760kcal per dag. Als je daarnaast gewoon je huidige KT schema volgt met elke dag veel lage intensiteit cardio (wandelen, fietsen, zwemmen, werken in de tuin) zal je na een twee weken flink wat kilo's verloren hebben.
 
In twee weken weer in vorm komen, is erg ambitieus oftewel niet haalbaar. Dat je je de afgelopen maanden hebt laten gaan, kan de beste overkomen. Gaat het ook allemaal niet om.

Maar de hele dag sporten, dát gaat echt niet werken. Voor effectieve vetverbranding heeft je lichaam juist rust nodig, zodat de opgebouwde spieren goed aan het werk kunnen. Vetverbranding is nu eenmaal een traag proces en als je gaat crashen door megaveel te gaan sporten, dan lijkt mij dat in no-time je lichaam zegt: zoek het uit.

In 2 weken ga je echt geen 15kg aan vet verliezen. Dat zou dus een kilo PER DAG zijn en dat is buitengewoon ongezond en bovendien ook niet haalbaar. Als dát zou kunnen...

Nee, gewoon aan de kt én aan de cardio. Intervaltrainingen op hoge intensiteit. Onder je onderhoud eten, veel drinken (en dan bedoel ik dus uiteraard geen alcohol, maar ik zeg ook niet dat af en toe een glaasje slecht is, integendeel), rustdagen invoeren en voldoende slapen. Dan zijn na twee MAANDEN de eerste resultaten bereikt, maar voor 15kg vet verbranden, zou ik wel iets meer tijd reserveren, om het zo uit te drukken. Crashen werkt altijd averechts. Leuk om in no-time heel veel gewicht kwijt te raken, maar gezond en effectief op de langere termijn, nope.
 
Als je 15kg verliest gaat er niet veel meer overschieten bij uw lengte. Van 85 naar 70 kg volgens uw stats.

Wat voor s^port had je dan in gedachte om 6 a 8 uur per dag te gaan doen? Intensief zal het dan zeker niet zijn.
 
Iedereen, mijn dank voor de reacties. Ik zit nu inmiddels op 102kg met lengte van 180.

Persoonlijk dacht ik aan ochtends cardio voor ontbijt(hometrainer). Ontbijten, uurtje later krachttraining voor 2-3 uurtjes incl. Yoga etc.

Lunchen, cardio
Avondeten cardio.

En dat dagelijks herhalen.
Denken jullie dat het nut gaat hebben?
 
Iedereen, mijn dank voor de reacties. Ik zit nu inmiddels op 102kg met lengte van 180.

Persoonlijk dacht ik aan ochtends cardio voor ontbijt(hometrainer). Ontbijten, uurtje later krachttraining voor 2-3 uurtjes incl. Yoga etc.

Lunchen, cardio
Avondeten cardio.

En dat dagelijks herhalen.
Denken jullie dat het nut gaat hebben?

Ga je geen 2 weken volhouden;)
Succes ermee!

Begrijp de haast niet zo. Gewoon optijd beginnen of niet te ver op laten lopen.
 
Begin er gewoon mee, eet wat ik je heb aangeraden en kijk hoelang je het gaat volhouden, daar leer je ook weer van.
 
Of reken er gewoon alsjeblieft langer voor dan 2 weken. Als je er de afgelopen maanden de touwtjes wat hebt laten vieren en het tot de huidige situatie hebt laten komen, dan gaat het simpelweg ook zeker wat maanden duren voordat je weer terug bent bij de shape/lichaamsgewicht te hebben waar je je goed bij voelt.

Het lijkt mijns inziens een veel prettiger proces, wat langer vol en bij te houden is:)
 
Ik denk dat het geen nut gaat hebben. Maar als je veel meer dan 2 weken uittrekt en de diverse tips hier opvolgt, dan kom je een heel eind. Succes gewenst.
 
Ik heb een 2-tal jaar geleden die rapid fat loss geprobeerd. Ik heb 3 maanden 0.0 keer gezondigd. Heb geen test gedaan om te zien of ik in ketose was, maar dat kan bijna niet anders.
Ik heb elke dag ontbeten met ei-eiwit, smiddags een bakje groenten en wat mager beleg (meestal kipfilet) en 's avonds gewokte groentjes en kipfilet. als ik voor het slapengaan nog honger had maakte ik nog wat ei-eiwit of een bakje kwark.

Heel eentonig dus maar dit heb ik 3 maanden volgehouden, in combinatie met 5x per week ochtendcardio. Terwijl ik daarvoor toch ook serieus de teugels kwijt was. Mits de juiste motivatie gaat alles.

Lang verhaal kort: Ik heb 3 maanden dus als een pater geleefd, en overleefd op ongeveer 1300kcal per dag, in combinatie met ochtendcardio. Denk niet dat je het nog veel beter kan uitvoeren dan dat, en was 25kg kwijt op 3 maanden. ik had een constante van rond de 8kg gewichtsverlies per maand. op 2 weken lijkt het me dan ook onmenselijk om meer dan 5kg te gaan verliezen, laat staan 15

laten we voor de makkelijkheid uitgaan van 9000kcal = 1kg vet.
Laat staan dat je 1000kcal per dag eet, wat al zeer weinig is. Dan zou je elke dag 10000kcal moeten verbranden om dagelijks 1kg te vermageren. Waar ge je de energie vinden om die te verbranden als je niet eet? Denk dat je ofwel doodvalt ofwel het opgeeft :)
 
Een goeie cocktail van heroïne, speed en clen doet wonderen!
 
Ik heb gisteren eea opgezocht over RFL. Qua motivatie zit ik wel goed, als ik ergens aan begin dan hou ik ondanks alles vol. Ik ga proberen om op te zoeken of ergens de principe of dieet en WORKOUT voorgeschreven is om wat inspiratie op te doen. Als iemand het boek of WORKOUT heeft graag.
 
Ik heb gisteren eea opgezocht over RFL. Qua motivatie zit ik wel goed, als ik ergens aan begin dan hou ik ondanks alles vol. Ik ga proberen om op te zoeken of ergens de principe of dieet en WORKOUT voorgeschreven is om wat inspiratie op te doen. Als iemand het boek of WORKOUT heeft graag.

Dan had je het waarschijnlijk niet zo ver op laten lopen. Dik worden is niet vaak een keuze die je bewust maakt.
 
zoveel cardio ga je niet volhouden op zo weinig kcal. Laat staan de overbelasting die je gaat oplopen. Ga gewoon rustig aan cutten ipv ineens zo
 
Back
Naar boven