XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

  • Tja, het westen stuurt ook al eeuwen evangelisten erop uit on de wilden te bekeren en civiliseren.

    En de USA meent zomaar iets te mogen bombarderen op Iraaks grondgebied tegen de wil van Irak in.
    Onze eigen regering en die van de rest van de EU top doen hier toch ook aan mee? Terwijl vrijwel iedereen wil dat ze dat ze die wespennesten met rust laten.

    Ik snap het ook prima dat moslims het westen haten. Alleen een beetje jammer dat het klootjesvolk de reactie/gevolgen op zich krijgt en niet de politici.
     
    Ik denk dat het bericht niet per definitie 100% de waarheid hoeft te zijn, maar het omschrijft wel een algemene trend over niet westerse allochtonen:

    - ze maken buitensporig veel gebruik van de zorg, sowieso omdat de gezondheid vaak slechter gesteld is;
    - Ze gaan sneller naar de huisarts voor minder extreme klachten. Nederlanders hebben gemiddeld meer besef dat de huisarts druk is en lopen vaker (te) lang met klachten rond:
    - vaak hebben ze weinig of geen inkomen, zorgkosten zijn moeilijk te incasseren. Rekeningen worden minder snel of niet betaald
    - ze willen niet geholpen worden door medisch personeel van ander geslacht
    - ze komen vaker in discussies met medisch personeel waarbij verbaal en fysiek geweld niet ongewoon is
    - ze verwachten dat alles gratis is
    - etc etc

    Ik ken wat mensen die in de zorg zitten (fysiotherapeuten, tandartsen, chirurg) en de algemene consensus is snel dat je het liefst zo min mogelijk allochtone patiënten hebt omdat de rekeningen niet worden betaald en bovengenoemde issues.

    Behalve dan mocro maffia gasten die met zak losgeld hun hele gebit laten perfectioneren en niet moeilijk doen over geld. Serieus ken tandartsen die niet erg vinden om losgeld aan te nemen en die hebben regelmatig gasten die zo €10k uit hun zak trekken en invisalign, bleken, botox en de hele flikkerse behandeling in een keer aftikken. Dat is prima.

    Agressie tegen ambulance personeel, had je dat 15-20 jaar geleden? Dat is toch gewoon een moslim/Afrikanen issue.

    Srs als je de pro’s en con’s naast elkaar zet...
     
    Ik denk dat het bericht niet per definitie 100% de waarheid hoeft te zijn, maar het omschrijft wel een algemene trend over niet westerse allochtonen:

    - ze maken buitensporig veel gebruik van de zorg, sowieso omdat de gezondheid vaak slechter gesteld is;
    - Ze gaan sneller naar de huisarts voor minder extreme klachten. Nederlanders hebben gemiddeld meer besef dat de huisarts druk is en lopen vaker (te) lang met klachten rond:
    - vaak hebben ze weinig of geen inkomen, zorgkosten zijn moeilijk te incasseren. Rekeningen worden minder snel of niet betaald
    - ze willen niet geholpen worden door medisch personeel van ander geslacht
    - ze komen vaker in discussies met medisch personeel waarbij verbaal en fysiek geweld niet ongewoon is
    - ze verwachten dat alles gratis is
    - etc etc

    Ik ken wat mensen die in de zorg zitten (fysiotherapeuten, tandartsen, chirurg) en de algemene consensus is snel dat je het liefst zo min mogelijk allochtone patiënten hebt omdat de rekeningen niet worden betaald en bovengenoemde issues.

    Behalve dan mocro maffia gasten die met zak losgeld hun hele gebit laten perfectioneren en niet moeilijk doen over geld. Serieus ken tandartsen die niet erg vinden om losgeld aan te nemen en die hebben regelmatig gasten die zo €10k uit hun zak trekken en invisalign, bleken, botox en de hele flikkerse behandeling in een keer aftikken. Dat is prima.

    Agressie tegen ambulance personeel, had je dat 15-20 jaar geleden? Dat is toch gewoon een moslim/Afrikanen issue.

    Srs als je de pro’s en con’s naast elkaar zet...
    Ik denk dat de meeste statements die je maakt gelden voor alle lager opgeleiden, lagere sociaal economische klassen.
    Daar zijn Afrika/Midden-Oosten migranten ongetwijfeld sterk vertegenwoordigd.

    geweld tegen orde handhavers door paupers zie je overal. Ook in dorpjes rond de Bible Belt.
     
    Wel veel drama aangericht in die landen en misschien wel de problemen die je nu schetst gecreëerd.

    Nou ze houden elkaar ook lekker bezig hoor in de landen waar Islam domineert.
     
    Onderstaande gaat niet over NL'se politiek / Tweede Kamer, maar aangezien in dit topic discussies over ras en afkomst gevoerd worden, toch maar hier geplaatst. Dit is niet mijn mening/visie, slechts een stukje literatuurrecensie dat mij aan het denken zette:

    "De Afro-Amerikaanse schrijver Thomas Chatterton Williams zag zichzelf altijd als zwarte man, belast met een pijnlijk verleden. Tot hij een blanke, blonde dochter kreeg.
    (...)
    Thomas Chatterton Williams (38), een Afro-Amerikaanse auteur die alweer acht jaar in Parijs leeft, is sinds kort opgehouden een zwarte man te zijn. (...) Hij is wat je noemt een ‘halfbloed’, de zoon van een zwarte vader en een blanke moeder.

    Williams’ transformatie is er eerder een van het filosofische soort. Hij weigert zichzelf nog langer te categoriseren als zwart omdat er biologisch niet zoiets bestaat als het zwarte ras, net zomin als het witte ras. Jezelf definiëren als zwart is volgens Williams vasthouden aan een oude, onwetenschappelijke praktijk die bedoeld was om slavernij mee goed te praten.

    ‘In de afgelopen vijf, tien jaar zijn onze ideeën over wat vrouwelijkheid en mannelijkheid betekenen ook drastisch veranderd’, zegt Williams. ‘Het is fluïde geworden. Waarom zou dat niet ook voor ras kunnen gelden? Het heeft geen enkele wetenschappelijke basis en het beperkt en schaadt ons.
    (...)

    Het begint bij de geboorte van Marlow, de dochter die hij en zijn Franse vrouw Valentine in 2013 krijgen. Marlow komt blonder en blanker ter wereld dan waarmee Williams ooit rekening had gehouden. Hoewel Williams zelf ook niet zwart is volgens de engste definitie van het woord, heeft hij zich altijd sterk verbonden gevoeld met de zwarte kant van zijn familie. Daar zat het pijnlijke verleden van slavernij en racisme waaraan hij loyaal wilde blijven. Als hij in de spiegel keek, zag hij in zijn gezicht nog de sporen van die geschiedenis. Maar gold dat ook voor zijn dochtertje? Dit blanke kindje met schattige blonde krullen? Wat verbindt haar nog met dat verleden?

    De vragen storten Williams in een kleine identiteitscrisis. Hij begint te twijfelen aan zijn zelfdefiniëring als zwarte man en zet ook vraagtekens bij de manier waarop zwart en blank Amerika zichzelf en elkaar gevangen houden in hun starre ideeën over ras.
    (...)
    In zijn eerdere boek neemt Williams fel stelling tegen de anti-intellectualistische aspecten van de hiphopcultuur die hem vroeger vastzetten in een stereotiep beeld – agressief, vrouwonvriendelijk – van een zwarte man.
    (...)
    Dat ik op een metaforisch niveau het idee had dat ik met mijn blanke moeder naar bed was gegaan en mijn zwarte vader had gedood en hoe dat een enorm schuldgevoel veroorzaakte. Ik had voor mijn gevoel de lijn doorgeknipt die mij verbindt met een volk dat altijd onderdrukt is geweest vanwege zijn huidskleur. Mijn vaders leven is bijvoorbeeld nog getekend door racisme. Hij groeide op in het gesegregeerde zuiden van Amerika. Zou mijn dochter zich nog wel kunnen inleven in de voorouderlijke pijn en het lijden van zwarte mensen?
    (...)

    ‘Sommige dingen die Baldwin schreef over zijn ervaringen in Parijs, zijn nog altijd relevant’, zegt Williams. ‘In zijn essay Encounter on the Seine – Black meets Brown ontkracht hij het idee van de universele zwarte identiteit door te beschrijven hoe weinig hij uiteindelijk gemeen heeft met de Afrikaanse en Caribische intellectuelen die hij ontmoet in Parijs. Hij stelt misschien meer overeenkomsten te hebben met een witte Amerikaanse racist dan met de dichter Aimé Césaire uit Martinique.’
    (...)

    In een wereld die onvriendelijk kan staan tegenover je huidskleur, is het fijn om houvast te vinden bij gelijkgestemden. Maar als we een toekomst voorstaan waarin ras niet meer het ordenende principe is, dan moeten we – hoe moeilijk dat ook is – het idee loslaten dat we in raciale hokjes te stoppen zijn."

    Vraag: wordt je identiteit bepaald door je biologische eigenschappen?

    Boek: Self-Portrait in Black and White – Unlearning Race

     
    Lekker tenenkrommend dat white (verwijzend naar huidskleur) vertalen naar witte i.p.v. blanke.
     
    Lekker tenenkrommend dat white (verwijzend naar huidskleur) vertalen naar witte i.p.v. blanke.
    De Volkskrant is niet voor niets een kwaliteitskrant.;) De stukken over de klimaatdiscussie zijn vaak helemaal tenenkrommend; een enkele keer een goed stuk.
    Overigens, bovenstaand boek lijkt mij wel interessant. We moeten af van het hokjesdenken en het mensen beoordelen op ras en huidskleur.
     
    Onderstaande gaat niet over NL'se politiek / Tweede Kamer, maar aangezien in dit topic discussies over ras en afkomst gevoerd worden, toch maar hier geplaatst. Dit is niet mijn mening/visie, slechts een stukje literatuurrecensie dat mij aan het denken zette:

    "De Afro-Amerikaanse schrijver Thomas Chatterton Williams zag zichzelf altijd als zwarte man, belast met een pijnlijk verleden. Tot hij een blanke, blonde dochter kreeg.
    (...)
    Thomas Chatterton Williams (38), een Afro-Amerikaanse auteur die alweer acht jaar in Parijs leeft, is sinds kort opgehouden een zwarte man te zijn. (...) Hij is wat je noemt een ‘halfbloed’, de zoon van een zwarte vader en een blanke moeder.

    Williams’ transformatie is er eerder een van het filosofische soort. Hij weigert zichzelf nog langer te categoriseren als zwart omdat er biologisch niet zoiets bestaat als het zwarte ras, net zomin als het witte ras. Jezelf definiëren als zwart is volgens Williams vasthouden aan een oude, onwetenschappelijke praktijk die bedoeld was om slavernij mee goed te praten.

    ‘In de afgelopen vijf, tien jaar zijn onze ideeën over wat vrouwelijkheid en mannelijkheid betekenen ook drastisch veranderd’, zegt Williams. ‘Het is fluïde geworden. Waarom zou dat niet ook voor ras kunnen gelden? Het heeft geen enkele wetenschappelijke basis en het beperkt en schaadt ons.
    (...)

    Het begint bij de geboorte van Marlow, de dochter die hij en zijn Franse vrouw Valentine in 2013 krijgen. Marlow komt blonder en blanker ter wereld dan waarmee Williams ooit rekening had gehouden. Hoewel Williams zelf ook niet zwart is volgens de engste definitie van het woord, heeft hij zich altijd sterk verbonden gevoeld met de zwarte kant van zijn familie. Daar zat het pijnlijke verleden van slavernij en racisme waaraan hij loyaal wilde blijven. Als hij in de spiegel keek, zag hij in zijn gezicht nog de sporen van die geschiedenis. Maar gold dat ook voor zijn dochtertje? Dit blanke kindje met schattige blonde krullen? Wat verbindt haar nog met dat verleden?

    De vragen storten Williams in een kleine identiteitscrisis. Hij begint te twijfelen aan zijn zelfdefiniëring als zwarte man en zet ook vraagtekens bij de manier waarop zwart en blank Amerika zichzelf en elkaar gevangen houden in hun starre ideeën over ras.
    (...)
    In zijn eerdere boek neemt Williams fel stelling tegen de anti-intellectualistische aspecten van de hiphopcultuur die hem vroeger vastzetten in een stereotiep beeld – agressief, vrouwonvriendelijk – van een zwarte man.
    (...)
    Dat ik op een metaforisch niveau het idee had dat ik met mijn blanke moeder naar bed was gegaan en mijn zwarte vader had gedood en hoe dat een enorm schuldgevoel veroorzaakte. Ik had voor mijn gevoel de lijn doorgeknipt die mij verbindt met een volk dat altijd onderdrukt is geweest vanwege zijn huidskleur. Mijn vaders leven is bijvoorbeeld nog getekend door racisme. Hij groeide op in het gesegregeerde zuiden van Amerika. Zou mijn dochter zich nog wel kunnen inleven in de voorouderlijke pijn en het lijden van zwarte mensen?
    (...)

    ‘Sommige dingen die Baldwin schreef over zijn ervaringen in Parijs, zijn nog altijd relevant’, zegt Williams. ‘In zijn essay Encounter on the Seine – Black meets Brown ontkracht hij het idee van de universele zwarte identiteit door te beschrijven hoe weinig hij uiteindelijk gemeen heeft met de Afrikaanse en Caribische intellectuelen die hij ontmoet in Parijs. Hij stelt misschien meer overeenkomsten te hebben met een witte Amerikaanse racist dan met de dichter Aimé Césaire uit Martinique.’
    (...)

    In een wereld die onvriendelijk kan staan tegenover je huidskleur, is het fijn om houvast te vinden bij gelijkgestemden. Maar als we een toekomst voorstaan waarin ras niet meer het ordenende principe is, dan moeten we – hoe moeilijk dat ook is – het idee loslaten dat we in raciale hokjes te stoppen zijn."

    Vraag: wordt je identiteit bepaald door je biologische eigenschappen?

    Boek: Self-Portrait in Black and White – Unlearning Race

    Waar deed het je over nadenken dan?

    In b4 z'n vrouw is vreemdgegaan met een blonde chad. Recessieve genen :thinking:
     
    Laatst bewerkt:
    Waar deed het je over nadenken dan?

    In b4 z'n vrouw is vreemdgegaan met een blonde chad. Recessieve genen :thinking:
    Hoe geneigd we vaak zijn bepaalde vooroordelen te hebben en toch, al dan niet ongemerkt, op basis van ras naar mensen te kijken en hoe mensen zich toch vaak verbonden voelen op basis van ras en huidskleur. Deze donkere man kreeg dus een blanke dochter met blonde krullen en blauwe ogen. Wat verbindt haar nog met het slavernijverleden en racisme van haar familie.
     
    Recessieve genen :thinking:
    Het schijnt in sommige delen van Turkije weleens te gebeuren dat er opeens een wat meer donkere/zwarte baby wordt geboren.

    Dit schijnt te maken te hebben met slaven van generaties terug.
     
    Hoe geneigd we vaak zijn bepaalde vooroordelen te hebben en toch, al dan niet ongemerkt, op basis van ras naar mensen te kijken en hoe mensen zich toch vaak verbonden voelen op basis van ras en huidskleur.
    Vooroordelen kloppen vaak daar kun je niks tegen doen. Die beeldvorming vanuit pop cultuur en politieke identitaire groepen zoals kozp die zulke verbintenis exploiteert om ruzie te zoeken mag wel wat aan gebeuren ja.

    Vind je dat mensen zich wel verbonden mogen voelen met soortgelijken? Dat ze in-group preference (wetenschappelijk gezien) mogen hebben? Zelf mogen kiezen met wie ze omgaan en rond wie ze willen leven?

    Deze donkere man kreeg dus een blanke dochter met blonde krullen en blauwe ogen. Wat verbindt haar nog met het slavernijverleden en racisme van haar familie.
    Gewoon de feiten van haar familiestamboom en genetische afkomst? Dat verleden kunnen we toch gewoon erkennen? Net als dat miljoenen blanken nog recentelijk hebben geleden onder wereldoorlogen en industriële uitbuiting en weet ik het wat. Daar kun je gewoon objectief over zijn. De vraag is wat men nu nog met dat verleden wil doen, het antwoord blijkt vooral eenzijdig culturele/politieke macht vergroten.

    Men moet niet doen alsof slavernij en racisme alleen maar bestond/bestaat uit alle blanke mensen die alle zwarte mensen uitbuitte. Dat is fantasie die in de pop cultuur en zwarte sjw community leeft en alleen maar meer haat dient.

    Laten we het dan ook hebben over wat haar verbindt met hedendaags lijden van blanken? Hoogste suicide rates (nog hoger dan tijdens slavernij), buitenproportioneel slachtoffer van cross-ratial geweld, en ook zat slachtoffers van economische en politieke armoede.
     
    Laatst bewerkt:
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Het schijnt in sommige delen van Turkije weleens te gebeuren dat er opeens een wat meer donkere/zwarte baby wordt geboren.

    Dit schijnt te maken te hebben met slaven van generaties terug.
    Ik hou niet van occams razor als argument maar in zo'n geval zou ik wel een DNA-test doen en even haar telefoon scannen of tinder geinstalleerd is geweest :o
     
    Men moet niet doen alsof slavernij en racisme alleen maar bestond/bestaat uit alle blanke mensen die alle zwarte mensen uitbuitte.
    Het gaat wat ver om te zeggen dat dat een uitzondering was, maar daar blijft het dan wel bij.
     
    Hoe geneigd we vaak zijn bepaalde vooroordelen te hebben en toch, al dan niet ongemerkt, op basis van ras naar mensen te kijken en hoe mensen zich toch vaak verbonden voelen op basis van ras en huidskleur. Deze donkere man kreeg dus een blanke dochter met blonde krullen en blauwe ogen. Wat verbindt haar nog met het slavernijverleden en racisme van haar familie.

    De manier waarop de mensheid in het algemeen -nog steeds- discrimineert op basis van ideologie, religie, cultuur enzovoorts is aan de ene kant diep triest, maar aan de andere kant onvermijdelijk inherent aan onze psyche en behoefte aan emotioneel/sociale verbondenheid
    Ik weet dat het zo werkt allemaal, maar persoonlijk heb ik dit mijn hele leven al nonsens gevonden.

    In mijn optiek vallen wij qua DNA en genotype allemaal binnen de genetisch soortcriteria, ergo we zijn gewoon allemaal homo-één-pot-sapiens-nat.
    Variaties berusten op DNA recombinaties, wat zich o.a uit in verschillen in fenotype.
    In principe blijft het dus steeds dezelfde gehaktbal met verschillende sausjes, maar verder wél gelijkwaardig.
    Zo kijk ik naar mensen en handel daar ook naar.
     
    Lees het artikel eens.
    Ik heb het gelezen, maar wat mij betreft gelden dezelfde verbanden met zijn verleden voor hem als voor zijn dochter. Dat hij zich nou zwart voelt is zijn eigen “probleem”.
     
    Back
    Naar boven