Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als wij niet het al die problemen in Groningen hadden of simpel over kunnen stappen op hoog calorisch gas, dan zou dat bij ons ook niet gaan gebeuren.

Of onze aanpassingen significant of niet zijn vind ik altijd zo’n dooddoener, dat maakt het wel erg makkelijk om helemaal niets te doen als er geen economisch belang achter zit. Dat gezegd hebbende is de prijs van “energie” wereldwijd de laatste decennia zo laag geworden dat de mensen in de welvarende landen het wel erg makkelijk verspillen, ik ook hoor.
Het is geen dooddoener, het is de realiteit. Zolang het globaal geen impact heeft is het allemaal symboolpolitiek waar een paar mensen ontzettend rijk van worden.

Als mensen graag lekker 'groen' en 'duurzaam' willen doen omdat ze dat zo'n lekker gevoel geeft, terwijl ze al boomknuffelend denken aan zielige negertjes ergens in Afrika die nu zogenaamd zonder water zitten "omdat al die regen nu boven Europa valt" door global warming, dan moeten ze dat natuurlijk zelf weten.

Maar laat mij alsjeblieft met rust met die geldslurpende, nergens op gefundeerde, waanzin.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik voor auto's op electra? Ja hoor, wel met mitsen. Ik vind scooters op electra al een verademing, geen keihard storend geluid. Maar de snelheid waarmee het de overheid wil opleggen/ invoeren staat mij niet aan. Het is volop in ontwikkeling, en daarbij past mijns inziens een meer gamatigde beleidslijn. Windmolens vind ik belachelijk. Iedereen staat het vrij natuurlijk en prima verder als je dat wilt, maar het haalt zo weinig uit dat het niet de meest zinvolle besteding is. Het is ook niet dat kolencentrales dicht kunnen met windmolens. Ook zoiets, Nederland wil die sluiten terwijl buurland Duitsland er juist op inzet. Europa klinkt mooi in bepaalde aspecten maar over grote vraagstukken blijken we het vaker niet dan wel eens met elkaar te worden.
 
Snap ook niet goed wat hier nou zo mis mee is.
Kernramp in Japan was de druppel. In achterhoofd houdend dat tsunamis en zulke aardbevingen hier niet gebeuren en Tsjernobyl was communistisch gestuntel.
 
Zolang het globaal geen impact heeft is het allemaal symboolpolitiek

Wat bedoel je met globaal geen impact, de menselijke invloed van CO2 uitstoot op het klimaat? Bijna alle wetenschap stelt dat de mens wel degelijk impact heeft op klimaatverandering. Dat ontkennen kan je niet over discussie gaan imo.

Of bedoel je wat wij als Nederland doen met het imperkei van CO2 uitstoot, nee dat heeft al veel minder impact op globaal niveau maar elke ton CO2 die niet wordt uitgestoten is winst, en als "wij" (en dan bedoel ik Europa en de VS) het niet doen gaan andere landen niet ook niet overstappen op groene Energie.

Dat altijd bepaalde mensen rijk gaan worden bij energietransitie ontken ik niet maar dat komt meer omdat altijd de koplopers rijk zullen worden die als eerste technologie ontwikkelen en verkopen. Maar het is echt niet zo dat politici rijk gaan worden van overstappen op groene energie en dat dat de reden is
 
Kernramp in Japan was de druppel. In achterhoofd houdend dat tsunamis en zulke aardbevingen hier niet gebeuren en Tsjernobyl was communistisch gestuntel.

Mensen zijn niet rationeel jammer genoeg
 
Weet je wat voor CO2 uitstoot zorgt?
Mensen.

Weet je welke bevolking van 1 miljard gaat verdubbelen naar 2 miljard de aankomende 11 jaar? Afrika.

Succes met de windmolens, elektrische fietsen en warmtepompen in Nederland.
 
Wat bedoel je met globaal geen impact, de menselijke invloed van CO2 uitstoot op het klimaat? Bijna alle wetenschap stelt dat de mens wel degelijk impact heeft op klimaatverandering. Dat ontkennen kan je niet over discussie gaan imo.

Of bedoel je wat wij als Nederland doen met het imperkei van CO2 uitstoot, nee dat heeft al veel minder impact op globaal niveau maar elke ton CO2 die niet wordt uitgestoten is winst, en als "wij" (en dan bedoel ik Europa en de VS) het niet doen gaan andere landen niet ook niet overstappen op groene Energie.

Dat altijd bepaalde mensen rijk gaan worden bij energietransitie ontken ik niet maar dat komt meer omdat altijd de koplopers rijk zullen worden die als eerste technologie ontwikkelen en verkopen. Maar het is echt niet zo dat politici rijk gaan worden van overstappen op groene energie en dat dat de reden is
Wij als klein landje van 17 miljoen hebben totaal geen significante invloed op globaal niveau. Als Nederland morgen op magische wijze zou verdwijnen van het oppervlakte van deze aardkloot, dan zou dat dus totaal geen effect hebben op o.a. het globale CO2 niveau.
 
Het argument ‘als wij het niet doen doet niemand het’ kan je niet aanvoeren bij investeringen van 1000 miljard. Dan wil je op zijn minst vast leggen dat als wij het doen de rest verplicht is mee te doen.

Verder zeg ik dit: over 20-50 jaar is er AI duizende malen intelligenter dan de mens. Op dat moment is klimaatverandering totaal niet meer relevant. Of de oplossing wordt door AI aangedragen of de mens wordt overbodig gemaakt. Either way is al het geld wat we er nu in pompen is weg gegooid.
 
een meer gamatigde beleidslijn.

Maar gaat er dan iets veranderen? Het Ozon probleem werd pas opgelost toen overheden bepaalde eisen gingen stellen en koelstoffen gingen verbieden. Daar had de consument zelf misschien minder last van maar producenten stonden daar ook echt niet op te wachten. Wil je het klimaat probleem stoppen moeten er (harde) maatregelen worden genomen en nee die zijn niet altijd fijn. Maar mensen gaan uit zichzelf moeilijk veranderen (zonder financiële prikkels of vereiste). Kijk naar hoeveel vlees er op dit forum wordt gegeten, iedereen weet dat dit slecht is voor CO2 en toch doen we het.

Klimaat verandering en daar iets aan doen is gewoon de KAP gap en veranderd denk ik niet zonder maatregelen
 
Naar mijn mening wordt met het hele milieu- en duurzaamheidgeneuzel ons -de burger- een vals verantwoordelijkheidsgevoel en tevens schuldgevoel aangekletst met als doel om ons -dezelfde burger- op te laten draaien voor de 'schade' aan het milieu met allerlei onzinnige, zogenaamd duurzame oplossingen en maatregelen waar niemand op zit te wachten.
 
Wij als klein landje van 17 miljoen hebben totaal geen significante invloed op globaal niveau. Als Nederland morgen op magische wijze zou verdwijnen van het oppervlakte van deze aardkloot, dan zou dat dus totaal geen effect hebben op o.a. het globale CO2 niveau.

Maar daarom hoeven wij niks te doen? Straks denkt belgie ook zo? Scandinavie ook? Etc.

Als iedereen zo denkt is dat in the end alsnog een grote groep mensen die alsnog niets doen
 
Het argument ‘als wij het niet doen doet niemand het’ kan je niet aanvoeren bij investeringen van 1000 miljard. Dan wil je op zijn minst vast leggen dat als wij het doen de rest verplicht is mee te doen.

Verder zeg ik dit: over 20-50 jaar is er AI duizende malen intelligenter dan de mens. Op dat moment is klimaatverandering totaal niet meer relevant. Of de oplossing wordt door AI aangedragen of de mens wordt overbodig gemaakt. Either way is al het geld wat we er nu in pompen is weg gegooid.
Kunnen we eindelijk elke dag relaxen.
 
Maar gaat er dan iets veranderen?
Klimaat verandering en daar iets aan doen is gewoon de KAP gap en veranderd denk ik niet zonder maatregelen
Daar zit wat in. Maar de grap is dat met de maatreglen die tot mij komen, ook geen verandering zal plaatsvinden. En dan nog moet alles kloppen en alles precies uitkomen volgens die rekenmodellen. En dan zet het dus nog geen zoden aan de dijk. Ik eet al minder vlees overigens. Ik denk dat daar best veel te winnen valt.
 
Wil je iets doeltreffends doen aan het milieu? Dan zouden we eens moeten beginnen met massaal plastic te gaan ruimen in de oceanen.

Daar zouden ze van mij gerust 100 miljard tegenaan mogen gooien. Maarja, het opruimen van de oceanen levert geen geld op voor de corrupte klimaatwaanzin.
 
Naar mijn mening wordt met het hele milieu- en duurzaamheidgeneuzel ons -de burger- een vals verantwoordelijkheidsgevoel en tevens schuldgevoel aangekletst met als doel om ons -dezelfde burger- op te laten draaien voor de 'schade' aan het milieu met allerlei onzinnige, zogenaamd duurzame oplossingen en maatregelen waar niemand op zit te wachten.

Je bent vrij om een mening te hebben en ik vrees dat je ook niet bent te overtuigen maar door dit soort gedrag en attitude gaat er dus zonder echte verboden niks veranderen vrees ik
 
Daar zouden ze van mij gerust 100 miljard tegenaan mogen gooien. Maarja, het opruimen van de oceanen levert geen geld op voor de corrupte klimaatwaanzin.

Klimaat is nu ook een complot van "links":rolleyes:
 
Die man rechts is toch echt een ras VVD'er
ANP-58351704-2048x1220.jpg
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de vlag ga hijsen zodra de olie in het M-O op is. Dan zingen die Arabieren daar hopelijk een toontje lager.
 
We zien nu toch ook in de VS dat de overheid zich er buiten moet laten en vrije marktwerking het wel oppakt?

Het moet ook niet over klimaat gaan maar gewoon elke vorm van vervuiling, dat is prima meetbaar en dan is minder is altijd beter. Allemaal afleiding.


Ik hoop dat we solar cellen nog veel meer kunnen verbeteren en de winning van de grondstoffen ervoor minder schadelijk maken. Doe maar genetisch gemanipuleerde biologische photovoitaics. Tesla's dakpannen idee is ook mooi.

Straks lekker met je dak ongelimiteerd je hele hebben en houwen van stroom voorzien.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven