Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Het staat er idd niet. Het komt er op neer dat de industrie meer moet doen om minder vervuilend te worden, en de verhouding eerlijker wordt. De energiebelastingen op het verbruik van aardgas voor consumenten komt uit op een prijs van 150 euro per ton CO2-uitstoot, waar dit voor grote bedrijven amper twee tientjes is. CO2-belastingen worden vooral betaald door consumenten, terwijl de subsidies voornamelijk naar de industrie vloeien. Politiek moet iets aan de scheve verdeling doen. Het gaat niet om individuele bedrijven maar over de hele industrie.

    De verhouding is heel scheef, dat klopt, maar de energiebelasting voor bedrijven kan niet omhoog, dan kan je heel de Rotterdamse haven en zijn industrie wek sluiten, ja kan dan simpelweg niet meer concurrerend zijn jet de rest van de wereld. Het alternatief is de energiebelasting voor de burger verlagen, maar dan zal er weer naar een andere melkkoe gevlochten worden.

    Ik moet mijn uitspraak terug nemen, ik dacht gelezen of gehoord te hebben dat de consument 20 to 25 keer zoveel betaalde voor de uitstoot van CO2. het blijkt 20% meer belasting te zijn. Ik heb de gasprijzen gevonden, en die zijn om te rekenen naar kosten voor CO2 uitstoot. Het klopt dat de burger (met wat afronding voor makkelijk rekenen) 156 euro per ton CO2 uitstoot betaald, dat is incl. BTW, excl. BTW komt dat neer op 134 euro, de zware industrie betaald nu 38 euro per ton CO2, bij een gelijk belastingpercentage zou dat 72 euro per ton worden. Voor het bedrijf waar ik werk komt dat neer op ca. 1 miljoen per jaar, dat kunnen wij makkelijk betalen, sterker nog dat is niet merkbaar in de kostprijs van de uiteindelijke eindproducten. Nu willen een aantal politiekpartijen dacht ik (ik kan het weer fout hebben :D) de belasting verhogen zodat het 50 euro per ton gaat kosten, dus is de schade aanzienlijk minder, maar de opbrengst voor de staatskas dus ook.

    Zo bekeken vind ik het wel een goed idee
     
    Ik moet mijn uitspraak terug nemen, ik dacht gelezen of gehoord te hebben dat de consument 20 to 25 keer zoveel betaalde voor de uitstoot van CO2. het blijkt 20% meer belasting te zijn. Ik heb de gasprijzen gevonden, en die zijn om te rekenen naar kosten voor CO2 uitstoot. Het klopt dat de burger (met wat afronding voor makkelijk rekenen) 156 euro per ton CO2 uitstoot betaald, dat is incl. BTW, excl. BTW komt dat neer op 134 euro, de zware industrie betaald nu 38 euro per ton CO2, bij een gelijk belastingpercentage zou dat 72 euro per ton worden. Voor het bedrijf waar ik werk komt dat neer op ca. 1 miljoen per jaar, dat kunnen wij makkelijk betalen, sterker nog dat is niet merkbaar in de kostprijs van de uiteindelijke eindproducten. Nu willen een aantal politiekpartijen dacht ik (ik kan het weer fout hebben :D) de belasting verhogen zodat het 50 euro per ton gaat kosten, dus is de schade aanzienlijk minder, maar de opbrengst voor de staatskas dus ook.

    Zo bekeken vind ik het wel een goed idee
    FF terugkomend op het concurrerende aspect, naar ik begrepen heb is energie in Nederland ook goedkoop voor bedrijven in vergelijking tot de ons omliggende landen.

    Ander onderwerp: Iemand gedachten over de kritische wetenschappers? Gisteren in Telegraaf en bij RTL nieuws te zien, wat mij opviel was dat een groot aantal "emeritus" bij de titel had staan.

    Over dat laatste vrees ik dat men pas na pensionering kritisch kan zijn, vergelijk Jan Latten, maar dit is bij beta's, als de verrotting daar al zover is...
     
    Ik heb nog gevonden dat alle industrie in Nederland bij elkaar ca 100 miljoen ton CO2 uitstoot, de middelzware en lichte industrie betaald al meer dan 38 cent per ton, dus als de prijs middels belasting verhoogd wordt tot 50 cent dan zal dat veel opleveren, maar nog geen miljard, op een bergroting van (ik dacht) 250-275 miljard per jaar is dat toch leuk meegenomen.
     
    FF terugkomend op het concurrerende aspect, naar ik begrepen heb is energie in Nederland ook goedkoop voor bedrijven in vergelijking tot de ons omliggende landen.

    Ander onderwerp: Iemand gedachten over de kritische wetenschappers? Gisteren in Telegraaf en bij RTL nieuws te zien, wat mij opviel was dat een groot aantal "emeritus" bij de titel had staan.

    Over dat laatste vrees ik dat men pas na pensionering kritisch kan zijn, vergelijk Jan Latten, maar dit is bij beta's, als de verrotting daar al zover is...

    Wijsheid komt met de jaren?
     
    Ik snap niet helemaal wat er mee bedoelt wordt maar ik krijg wel zwaar jeuk als men doet alsof er verkeerde gebaren of woorden bestaan die strafbaar moeten zijn omdat iemand dat beledigend/beangstigend kan vinden. Anders weet ik er ook nog wel een paar.

    Is er nog een artikel/filmpje over?
     
    Het gaat om het grotere plaatje. Dergelijke gebaren doen 'de zaak' geen goed. Daarmee geef je gratis munitie. Dat beseffen die idioten niet eens, anders doe je er alles aan om het te voorkomen. Er werd al eerder melding gemaakt over dergelijke gebaren, hitler groeten enz. Dat werd toen weggewuifd. Ben benieuwd naar bewegend beeld.
     
    Het gaat om het grotere plaatje. Dergelijke gebaren doen 'de zaak' geen goed. Daarmee geef je gratis munitie. Dat beseffen die idioten niet eens, anders doe je er alles aan om het te voorkomen. Er werd al eerder melding gemaakt over dergelijke gebaren, hitler groeten enz. Dat werd toen weggewuifd. Ben benieuwd naar bewegend beeld.
    Kan je voorkomen dat er mensen mee gaan lopen die of recht extremisten zijn, of je demo in een slecht daglicht willen stellen?
     
    Kan je voorkomen dat er mensen mee gaan lopen die of recht extremisten zijn, of je demo in een slecht daglicht willen stellen?
    Dat is een goed punt. Er zijn manieren om zulke figuren te ontmaskeren. Links heeft daar allerlei trucs voor tijdens 'demonstraties'. Op een teken plots gaan zitten bijvoorbeeld. Wie dan blijft staan of doorloopt is van de politie, of een ander iets. Helemaal voorkomen is misschien lastig, maar neem er dan wel afstand van. Ik denk zelf niet dat men zulke figuren vooraan laten lopen, als ze er niet bij horen.
     
    Het gaat om het grotere plaatje. Dergelijke gebaren doen 'de zaak' geen goed. Daarmee geef je gratis munitie. Dat beseffen die idioten niet eens, anders doe je er alles aan om het te voorkomen. Er werd al eerder melding gemaakt over dergelijke gebaren, hitler groeten enz. Dat werd toen weggewuifd.
    I know I know het is ook dom van die man, maar ik krijg er gewoon kriebels van. En het lijkt ook zo graag te worden aangegrepen om ze in diskrediet te brengen of begrijp ik het verkeerd dat onze koning dat zo doet? Foto, hashtag, hoppa kat in t bakkie.

    Was het idee van een democratie niet om te vragen waarom hij dat doet en een debat aan te gaan? Wederhoor?
     
    Volgens mij is dat niet echt onze koning.
     
    Ohnee :roflol: pff het is laat.. nouja de deugmaffia dan
     
    Laatst bewerkt:
    En hoe draagt zijn beleid er aan toe dat er minder vluchtelingen zullen komen?
    Filmpje gaat niet over zijn beleid. Het gaat over common sense. Als je elders je heil zoekt, pas je dan aan en begrijp dat er verschillen zijn.
    Een begin van de oplossing voor minder "vluchtelingen" ligt in betere leefomstandigheden ontwikkelen. Ik kan het de mensen die hierheen willen komen met goede intenties niet kwalijk nemen.
     
    Laatst bewerkt:
    Dat snap ik, het is leuk dat hij dat zegt, maar als zijn beleid tot iets anders leidt, dan heeft niemand er wat aan, of zie ik dat verkeerd?
     
    Dat snap ik, het is leuk dat hij dat zegt, maar als zijn beleid tot iets anders leidt, dan heeft niemand er wat aan, of zie ik dat verkeerd?
    Ik ben niet op de hoogte van zijn beleid. Is goed dat hij zich in ieder geval zodanig uitspreekt. Ben het wel eens dat woorden zonder ondersteunend gedrag tot niets leidt.
     
    Back
    Naar boven