AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kan je het de meeste mensen wel kwalijk nemen?
Daarom zeg ik zal/kan. Met werk waarbij je niet 5 van de 8 uur kunt dbben en erna nog andere dingen te doen hebt is dat NOS journaal van 7 uur de enige informatievergaring.
 
Daarom zeg ik zal/kan. Met werk waarbij je niet 5 van de 8 uur kunt dbben en erna nog andere dingen te doen hebt is dat NOS journaal van 7 uur de enige informatievergaring.
En de korte journaals op de radio.
 
En de korte journaals op de radio.
Dat is meestal op kantoor toch? (waar die 5 uur vrij er wel is) En bouwvakkers?

In het ziekenhuis of in de sportschool moeten ze dat ook missen.
 
Dat niet iedereen een nieuwsjunk is als ikzelf kan ik alleen maar toejuichen, maar ik snap het nog steeds niet.

Maar dit rapport laat slechts een topje van de ijsberg zien van een enorm probleem waar iedere Nederlander mee te maken kan krijgen. Vrijwel iedere Nederlanders is maar een paar tegenslagen verwijdert van dezelfde ellende als deze ouders. Als je hierin verzeilt raakt ben je volledig kansloos en kan je op geen enkele manier je recht halen en je leven leven.

Deze week een vrouw bij Op1, had een baan, was bezig met een studie rechten, had een zoon. De belastingdienst meldde keer op keer dat ze bewijs moest inleveren: ze heeft het na de zoveelste keer zelf langsgebracht, maar het mocht niet baten. Ze heeft nu geen baan, de studie heeft ze moeten staken en haar zoon kan niet meer bij haar thuis wonen (mogelijk uit de ouderlijke macht ontzet). Dit is slechts één schrijnend voorbeeld van velen en dit gaat alleen over een klein deel van de toeslag op de kinderopvang.

Dit kan iedereen overkomen!
 
Maar dit rapport laat slechts een topje van de ijsberg zien van een enorm probleem waar iedere Nederlander mee te maken kan krijgen. Vrijwel iedere Nederlanders is maar een paar tegenslagen verwijdert van dezelfde ellende als deze ouders. Als je hierin verzeilt raakt ben je volledig kansloos en kan je op geen enkele manier je recht halen en je leven leven.
Ik denk dat zeker 50% van de bevolking niets tot nada weet van de toeslagenaffaire buiten wat ze op het nieuws er over hebben gehoord.
 
Bureaucratie is dodelijk. Sociale dienst was ook zo schrijnend dat het mensen tot wanhoopsdaden heeft gedreven.
 
Dat niet iedereen een nieuwsjunk is als ikzelf kan ik alleen maar toejuichen, maar ik snap het nog steeds niet.

Maar dit rapport laat slechts een topje van de ijsberg zien van een enorm probleem waar iedere Nederlander mee te maken kan krijgen. Vrijwel iedere Nederlanders is maar een paar tegenslagen verwijdert van dezelfde ellende als deze ouders. Als je hierin verzeilt raakt ben je volledig kansloos en kan je op geen enkele manier je recht halen en je leven leven.

Deze week een vrouw bij Op1, had een baan, was bezig met een studie rechten, had een zoon. De belastingdienst meldde keer op keer dat ze bewijs moest inleveren: ze heeft het na de zoveelste keer zelf langsgebracht, maar het mocht niet baten. Ze heeft nu geen baan, de studie heeft ze moeten staken en haar zoon kan niet meer bij haar thuis wonen (mogelijk uit de ouderlijke macht ontzet). Dit is slechts één schrijnend voorbeeld van velen en dit gaat alleen over een klein deel van de toeslag op de kinderopvang.

Dit kan iedereen overkomen!

In dit fragment Janet Ramesar, de vrouw waarover ik sprak, vanaf minuut 9.

Het rapport is in het "gewone" nieuws geweest Steks.
 
Laatst bewerkt:
WTF, zag ik net een spotje in de zendtijd voor de partij Volksrepubliek voor Verdeling van welvaart en Democratie met Klaasmaraad Dijkhof?
 
Laatst bewerkt:
WTF, zag ik net een spotje in de zendtijd voor de partij Voor Volksrepubliek en Democratie met Klaasmaraad Dijkhof?
Apart spotje ja. Vooral ‘grotere overheid’ en ‘nieuwe samenleving’ vond ik heel vreemd.
 
Klopt. Irritant ook steeds die mensen in allerlei programma's met dat gejank.
Vanavond meer van dat gejank in Op1 met oa Kees van der Staaij, zin in!

Ook is nu Renske Leijten bij CNB op GS, dat luister ik wellicht terug.
 
Klopt. Irritant ook steeds die mensen in allerlei programma's met dat gejank.
Ik wil niets insinueren, maar het meerendeel van de gedupeerden hebben een migratie-achtergrond en waar rook is, is vaak ook vuur.
 
Vanavond meer van dat gejank in Op1 met oa Kees van der Staaij, zin in!

Ook is nu Renske Leijten bij CNB op GS, dat luister ik wellicht terug.
Ik vind dat politiek uitmelken heel wrang. Ze lijken zich er ook absoluut niet ongemakkelijk bij te voelen. Bloedirritant.
Ik wil niets insinueren, maar het meerendeel van de gedupeerden hebben een migratie-achtergrond en waar rook is, is vaak ook vuur.
Ze mogen blij zijn dat er toeslagen bestaan. Wat ik gelezen heb is schrijnend, wens ik niemand toe. Je hele leven overhoop buiten je eigen schuld. Dat is traumatisch. Laat dat duidelijk zijn. Maar ik kan het niet meer aanhoren. Geef die lieden een schadevergoeding of iets in ruil voor je muil houden. Als ze een verkiezing houden over wie zichzelf de meest zielige vindt gaan ze matten omdat ze allen zichzelf het grootste slachtoffer vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ze mogen blij zijn dat er toeslagen bestaan. Ben benieuwd hoeveel afhankelijk zijn van toeslagen terwijl ze kids nemen, en als toeslagen er niet waren of er dan minder kids waren.
Wat ik gelezen heb is schrijnend, wens ik niemand toe. Laat dat duidelijk zijn. Maar ik kan het niet meer aanhoren. Is hun allemaal overkomen en dat gaat tot 2080 uitgemolken worden. Geef die leiden een schadevergoeding of iets in ruil voor je muil houden.
Zo kan je er naar kijken, maar het feit is dat de kinderopvangtoeslag bestaat en wij hebben ook een tijd bijna €900 per maand aan toeslag gekregen voor 2 dagen opvang voor 2 kinderen. Als je minder inkomen hebt, een kind extra en ze een dag extra per week naar de opvang brengt kan dat zomaar oplopen tot €2500 per maand (meer is ook mogelijk) als je dan 1 jaar terug moet betalen heb je het dus over €30k. Dat kan een gezin waarvan beide ouders modaal (of minder) verdienen natuurlijk niet zomaar ophoesten.
 
Zo kan je er naar kijken, maar het feit is dat de kinderopvangtoeslag bestaat en wij hebben ook een tijd bijna €900 per maand aan toeslag gekregen voor 2 dagen opvang voor 2 kinderen. Als je minder inkomen hebt, een kind extra en ze een dag extra per week naar de opvang brengt kan dat zomaar oplopen tot €2500 per maand (meer is ook mogelijk) als je dan 1 jaar terug moet betalen heb je het dus over €30k. Dat kan een gezin waarvan beide ouders modaal (of minder) verdienen natuurlijk niet zomaar ophoesten.
Belachelijk. Hoeveel betaal je dan netto zelf als ouders? Wat is de reden en motivatie achter die toeslag? Zijn er ook lieden die hun kind elke werkdag daar dumpen? 2 dagen klinkt nog als redelijk, maar meer zou ik toch moeilijk verteerbaar vinden. Weet ook niet of dat in het belang van het kind is, 07.00 brengen en 18.00 halen en dan 5 dagen per week. Neem dan een kat.
 
Laatst bewerkt:
Waar is good old overblijven op school gebleven? :dunno:
Door zo'n halve tamme een beetje als toezichthouder tot de orde worden geroepen (mijn indruk zal gechargeerd zijn). Heb het nooit meegemaakt maar waren altijd een beetje andere typetjes die moesten overblijven. Incidenteel oké, kan. Maar die enkele lieden die bleven altijd over.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven