AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

Wat een zelfingenomen achterbaks naar mens is die Vroonhoven toch ook eigenlijk, buiten een zakkenvuller en elkaar centjestoeschuiver met Rosemulller. (Jinek staat aan)

Raisia was wel dapper, die werd van alle kanten aangevallen.
 
Op1 is niet veel beter, Iovanka wil tempo maken en laat weer eens niemand uitpraten.
 
Wat een zelfingenomen achterbaks naar mens is die Vroonhoven toch ook eigenlijk, buiten een zakkenvuller en elkaar centjestoeschuiver met Rosemulller. (Jinek staat aan)

Raisia was wel dapper, die werd van alle kanten aangevallen.
Eens, het is Raisia tegen de tafel, verhouding is zoek. Maar tegelijkertijd zou dat ook niet moeten uitmaken. Het gaat niet om wel of geen gelijk hebben, want zowel kamp tegen als kamp voor heeft gelijk en ongelijk. Er wordt niet meer naar elkaar geluisterd, beide kampen voelen zich niet gehoord. Dat maakt dit tot een zwarte pieten discussie 2.0
Het enige wat dit soort programma's doen, is het polariseren stimuleren. De echte vragen en eventuele oplossingen ontbreken.

Dat een deel het wel discriminatie vind, en een ander deel niet, dat weten we nu wel. Maar mensen die wél dubbel gevaccineerd zijn en geen QR code krijgen, hoe verlenen we die toegang?
En vooral: waarom zijn niet gevaccineerden zo gevaarlijk? Immers, je vaccinatie beschermt jezelf al.

Hoe voorkom je ziekenhuisopnames, als je inzoomt op de groep die sowieso al niet in het ziekenhuis terecht zou komen? Besmettingen voorkom je hier ook niet mee, daarvoor zou je iedereen moeten testen. En laten we die onzin alsjeblieft niet doen.
Het enige wat is is, is betutteling pur sang. De poldermentaliteit ontbreekt.

Bij nieuwsuur was een stukje over een jongen met meervoudige beperkingen die nu bij de efteling en mcDonalds geweigerd werd. Dit soort drastische maatregelen hoor je te kunnen uitleggen aan die groep, maar dat is het niet. Net alsof ze niet bij de maatschappij horen.

Zonder dat soort vragen is dit imo niets meer dan een ordinaire discussie die verdeeldheid stimuleert, ongeacht of je nu voor of tegen bent.

Later toegevoegd:
Foutje, één vandaag. Dit laat goed zien dat het niet de zwakkeren in de samenleving beschermd. Het beschermd vooral de vetkleppen


In before, alle zelfbenoemde forum autisten willen ook vrijstelling
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk wordt meer en meer duidelijk dat een dergelijke pas niet houdbaar is, nooit zal zijn en snel zijn aftrede weer doet. Maar ik ben er wel bang voor gezien de recente geschiedenis van de beleidsmakers op het CoVID dossier.

Zoals je al zegt, het gaat niet meer om de inhoud, allang niet meer. We luisteren niet naar elkaar en polarisatie is een feit, niet alleen door de krankzinnige maatregelen, maar ook dankzij de media.
 
Nieuw leiderschap blijkt niets meer dan een voortzetting van de huidige coalitie na heel veel en lang moeilijk gedoe waarmee je eerst iedereen tegen je in het harnas hebt gejaagd en op achterbakse manier de reputatie van Remkes probeert te beschadigen.

Weten we dat ook weer van Sigrid Plaag van Draaikonterij66.
 
D66 gaat er voor de vorm nog even een nachtje over slapen en een beetje moeilijk doen voor de bühne maar tekent straks gewoon braaf bij het kruisje
 
Screenshot_20210929-234703_Chrome.jpg

:roflol:
 
En iedereen in DH en daarbuiten wijst naar D66 waarom het allemaal zo lang moest duren, dit had na de verkiezingen in een paar weken geregeld kunnen zijn.

Een mooi moment dat volk en politiek zo verenigd zijn, daar kan ik wel van genieten.
 
En iedereen in DH en daarbuiten wijst naar D66 waarom het allemaal zo lang moest duren, dit had na de verkiezingen in een paar weken geregeld kunnen zijn.

Een mooi moment dat volk en politiek zo verenigd zijn, daar kan ik wel van genieten.

Volgens mij moeten we gewoon kijken naar de debiele houding van de VVD en haar nog resterende leden. D66 is niets meer dan een marionet van. Ja natuurlijk gaat die voor de bühne extra lang dwarsliggen zodat het nog ergens op lijkt voor hun achterban.
 

Zelfs als hij geen gelijk heeft, heeft hij gelijk. Maar wat als hij wel gelijk heeft ;)

‘Wereldbevolking naar 5 miljoen’

Roy werd 23 april verhoord. Hij erkende de tweet te hebben geplaatst ‘omdat hij vecht voor de kinderen die misbruikt worden'. ,,Ik vecht voor de kinderen die zijn misbruikt, verhandeld en mishandeld,” verklaarde hij in het verhoor, dat door de rechter werd voorgelezen. Roy zei verder dat dat mede de schuld is van Rutte en dat de premier voor een tribunaal moet verschijnen. Volgens Roy is Rutte een van de mensen die meewerkt aan het plan om de wereldbevolking terug te brengen tot 5 miljoen mensen. Daar wordt corona voor ingezet. Rutte zal daarvoor moeten boeten, vindt Roy.

De politierechter las dit vanmorgen voor uit het politieverhoor. Roy zelf vindt niet dat hij Rutte heeft bedreigd. Maar hij vindt wel dat Rutte een headshot zou moeten krijgen. Rutte moet volgens hem gestraft worden en eventueel zelfs geëxecuteerd.
De oud-profvoetballer van onder meer Ajax, Nottingham Forest en Oranje (32 interlands) was tot gistermiddag actief op Twitter, maar zette zijn account plotseling op non-actief. Hij riep zijn volgers enkele dagen geleden al op hem voortaan te volgen op chatdienst Telegram. Roy liet de afgelopen twee jaar op Twitter blijken een tegenstander te zijn van het coronabeleid. Ook steunt hij diverse complottheorieën.
 
als die koppen dezelfde kant op gaan kan je nooit een hotshot krijgen, dussssss!!!
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Topcolumn in Het Handelsblad
CDA en PvdA terug naar hun roots van brede volkspartij, geen VVD-Light of GL-nadoen.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Topcolumn in Het Handelsblad
CDA en PvdA terug naar hun roots van brede volkspartij, geen VVD-Light of GL-nadoen.

Topcolumn? Het blijft natuurlijk een mening, een column. En het is leuk geschreven, maar ik vind sommige dingen die ze zegt echt onzinnig, zoals;

Feitelijk hebben ze gelijk wanneer je naar de verkiezingsuitslagen kijkt. Wat ze totaal vergeten, is dat een groot deel van die rechtse meerderheid geen enkele wil toont tot samenwerken of überhaupt enige goedkeuring wil geven aan de aanpak van urgente problemen. Populistisch-rechts keert zich bijvoorbeeld openlijk tegen alles wat met klimaatbeleid te maken heeft. Er is geen klimaatbeleid nodig, maar als je per se wat wilt doen, dan kernenergie, is het adagium in die hoek.

en bijvoorbeeld;

Volgens sommige politicologen is er voor CDA en PvdA geen plaats meer in het huidige politieke spectrum. Ik denk juist dat er alle ruimte is voor CDA en PvdA, mits ze terug naar hun roots gaan en weer brede, burgerlijke volkspartijen worden. Het CDA zoals de Beierse CSU, de oerconservatieve volkspartij in Beieren. En de PvdA weer een ouderwets-linkse volkspartij voor de kleine man, een beetje zoals de SPD van Olaf Scholz. Twee betrouwbare, degelijke partijen die regeringsverantwoordelijkheid willen dragen en compromissen kunnen sluiten. Dan zullen we eens zien hoe veel stemmen PVV, FVD en JA21 nog krijgen. En wordt dit land hopelijk weer bestuurbaar.
 
Topcolumn? Het blijft natuurlijk een mening, een column. En het is leuk geschreven, maar ik vind sommige dingen die ze zegt echt onzinnig, zoals;



en bijvoorbeeld;
Je ziet wel duidelijk het gebrek aan realiteitszin terug in haar column, dat dan weer wel.
 
Wat klopt er precies niet aan dan? En waarom?

Ik denk namelijk dat ze een sterk punt heeft. PvdA loopt leeg, omdat ze alleen nog voor je opkomen, als je een allochtone transgender met een bijstandsuitkering bent. Waar is de PvdA gebleven, die opkwam voor Jan Modaal? Die is al jaren nergens meer te bekennen.
Het CDA loopt, denk ik, met name leeg, omdat het nergens meer voor staat. Het kan met alle winden meewaaien, maar in elke windrichting is er al een andere partij met een standpunt, dat daar wel voor durft te staan. Met een meer cultureel-conservatieve boodschap, zouden ze hun conservatieve stemmers weer kunnen herwinnen.

En over die samenwerking op rechts heeft ze ook gelijk. Van alle rechtse partijen (behalve VVD en CDA) acht ik enkel Ja21 in staat om zich serieus en enigszins constructief op te stellen. Wilders is helemaal niet rechts en is bovendien niet constructief. Kan alleen maar zeiken. En dan hebben we nog Baudet. Tja... Baudet is een ongeleid projectiel en heeft FVD in feite buiten de kamer geplaatst. Ze zijn er wel, maar behalve hun eigen (steeds kleiner wordende) achterban, neemt helemaal niemand ze nog serieus. Baudet's ego zou het bovendien niet kunnen verdragen om samen te werken met Ja21 en wss is de VVD ook teveel 'kartel' voor hem. Die zetels van FVD kun je eigenlijk net zo goed schrappen, want die partij is echt totaal irrelevant geworden.
 
CDA had nog een troef in handen met Omtzigt. Die leverde gewoon de helft van de zetels bij de verkiezingen. Met zijn vertrek en in mindere mate dat van Keijzer zit er daar echt geen enkel bewindslid meer met enig charisma of populairiteit. CDA zit in de peilingen nu op niveau BBB, JA21, Volt
 
CDA had nog een troef in handen met Omtzigt. Die leverde gewoon de helft van de zetels bij de verkiezingen. Met zijn vertrek en in mindere mate dat van Keijzer zit er daar echt geen enkel bewindslid meer met enig charisma of populairiteit. CDA zit in de peilingen nu op niveau BBB, JA21, Volt
Hugo is toch uitermate populair?

Wat klopt er precies niet aan dan? En waarom?

Ik denk namelijk dat ze een sterk punt heeft. PvdA loopt leeg, omdat ze alleen nog voor je opkomen, als je een allochtone transgender met een bijstandsuitkering bent. Waar is de PvdA gebleven, die opkwam voor Jan Modaal? Die is al jaren nergens meer te bekennen.
Het CDA loopt, denk ik, met name leeg, omdat het nergens meer voor staat. Het kan met alle winden meewaaien, maar in elke windrichting is er al een andere partij met een standpunt, dat daar wel voor durft te staan. Met een meer cultureel-conservatieve boodschap, zouden ze hun conservatieve stemmers weer kunnen herwinnen.

En over die samenwerking op rechts heeft ze ook gelijk. Van alle rechtse partijen (behalve VVD en CDA) acht ik enkel Ja21 in staat om zich serieus en enigszins constructief op te stellen. Wilders is helemaal niet rechts en is bovendien niet constructief. Kan alleen maar zeiken. En dan hebben we nog Baudet. Tja... Baudet is een ongeleid projectiel en heeft FVD in feite buiten de kamer geplaatst. Ze zijn er wel, maar behalve hun eigen (steeds kleiner wordende) achterban, neemt helemaal niemand ze nog serieus. Baudet's ego zou het bovendien niet kunnen verdragen om samen te werken met Ja21 en wss is de VVD ook teveel 'kartel' voor hem. Die zetels van FVD kun je eigenlijk net zo goed schrappen, want die partij is echt totaal irrelevant geworden.
Hetzelfde kan je zeggen van de klimaatdrammers op links. De PvdA zal nooit meer de partij van de kleine man worden aangezien ze de immigratie partij van de technocraten uit Europa zijn geworden. CDA is een instabiele partij die half uit elkaar valt en het verwijt dat rechts niet samen wilt werken vind ik ironisch gezien de uitspraken van Sigrid Kaag, die al voor de formatie allerlei partijen begon uit te sluiten alsof ze de alleenheerser is in dit land.

De PvdA en het CDA betrouwbare partijen noemen? De PvdA die zo graag wilt regeren dat ze bereid waren te fuseren met GroenLinks :roflol:Ja, totaal de realiteitszin kwijt.

Ach ja de hele politiek in dit land is rot en alle partijen zijn eigenlijk gewoon kut.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven