AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FoBozC8XEAEKlAP
 
Eigenlijk schrijft hij steeds dezelfde column, net als dat de columns en teksten van Fortuyn nog niet achterhaald lijken.

Ten dele ben ik dat met je eens, maar is dat ook niet bij de meeste zaken het geval?

Wat mij treft, is dat hij scherp observerend vermogen omzet in rake bewoordingen.
 
Ten dele ben ik dat met je eens, maar is dat ook niet bij de meeste zaken het geval?

Wat mij treft, is dat hij scherp observerend vermogen omzet in rake bewoordingen.
Die éénnalaatste alinea, dat hoor ik al jaren van verschillende kanten, maar waar blijft die partij?

Deense Sociaal-Democraten hebben wel zoiets gedaan, maar van de PvdA hoef je dat niet te verwachten.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Die éénnalaatste alinea, dat hoor ik al jaren van verschillende kanten, maar waar blijft die partij?

Tja, ik had in het verleden héél even mijn hoop op Fvd gevestigd, maar helaas pindakaas.

Deense Sociaal-Democraten hebben wel zoiets gedaan, maar van de PvdA hoef je dat niet te verwachten.
In Denemarken zag/ziet het er een stuk beter uit in vergelijking.

Pvda is puur slappe hap, heeft geen kern meer, geen ideologische standvastigheid
Deze partij loopt loopt met alles en iedereen mee als een soort chronische diarree.
 
Die éénnalaatste alinea, dat hoor ik al jaren van verschillende kanten, maar waar blijft die partij?
Dat snap ik ook niet zo goed. Het potentieel aan kiezers is enorm. Kennelijk is er niemand uit die groep, die zich geroepen voelt. Dat kan ik ook wel weer begrijpen eigenlijk. Los van het feit dat ik geen geschikte politicus zou zijn, zou ik het ook niet willen. Laat mij maar lekker anoniem leven :)
 
Dat snap ik ook niet zo goed. Het potentieel aan kiezers is enorm. Kennelijk is er niemand uit die groep, die zich geroepen voelt. Dat kan ik ook wel weer begrijpen eigenlijk. Los van het feit dat ik geen geschikte politicus zou zijn, zou ik het ook niet willen. Laat mij maar lekker anoniem leven :)

Ik denk simpelweg, dat de meesten zich niet geroepen voelt om eerst onderdeel te moeten worden van een slangenkuil, om überhaupt iets te kunnen veranderen aan diezelfde slangenkuil..
 
Bij Plasterk en zijn columns denk ik vaak, als je het zo goed weet, was dan politicus gebleven.
 
Bij Plasterk en zijn columns denk ik vaak, als je het zo goed weet, was dan politicus gebleven.
Als politicus was hij ongeschikt, dan leg je het af tegen types als Timmermans.
Niet de kleine kern van een probleem oplossen, maar het heel groot maken zodat je eigen ideeën kan doordrukken. Als je niet het beleidsterrein krijgt wat je wilt, dan doe je niets totdat je je zin krijgt.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Als politicus was hij ongeschikt, dan leg je het af tegen types als Timmermans.
Niet de kleine kern van een probleem oplossen, maar het heel groot maken zodat je eigen ideeën kan doordrukken. Als je niet het beleidsterrein krijgt wat je wilt, dan doe je niets totdat je je zin krijgt.
Maar dan is die politieke ruimte er dus alleen op papier.
 
Maar dan is die politieke ruimte er dus alleen op papier.
Politicus zijn is ook een vak.

Als je kijkt hoe dat hele toeslagencircus is opgebouwd dan wordt het allemaal bijzonder ingewikkeld gemaakt voor de uitvoerder en de gebruiker.

Ergens vraag ik me ook af of mensen wel op zo'n partij zouden stemmen.
Eerlijke inkomensverdeling
Goede publieke sector
Stevige overheid
===
Niet teveel in privé leven van mensen
Streng immigratie- en veiligheidsbeleid
Veiligheid op straat, aanpak criminaliteit
Geen geld weggooien, maar verstandig klimaat- en energiebeleid.

De bovenste drie klinken als de klassieke PvdA, het onderste vier als wat de VVD roept rond de verkiezingen. Misschien is het wat het CDA zou moeten zijn of worden, maar ik zie het niet goedkomen met die partij.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Bij Plasterk en zijn columns denk ik vaak, als je het zo goed weet, was dan politicus gebleven.

Blijkbaar heb je het nog niet helemaal door, maar:
Het "goed weten" en politicus worden zijn -tegenwoordig- elkaars exacte tegenpolen.

Sterker nog, het zijn uitersten die elkaar ook niet lijken te verdragen en/of onwenselijk zijn qua bestaan.
De huidige politiek en coalitie is duidelijk niet gediend van daadwerkelijke vak-ministers en critici cq. andersdenkenden.
Die worden namelijk in de kiem gesmoord en gedemoniseerd.
Ja-knikker, weg-kijkers en conformist-denkers zijn als enige gewenst op dit moment.

Als je goed kijkt naar wat er de laatste paar jaar binnen de kamer en ministeries van incompetentie gebeurt dan, snap je wellicht wat ik bedoel.
 
Blijkbaar heb je het nog niet helemaal door, maar:
Het "goed weten" en politicus worden zijn -tegenwoordig- elkaars exacte tegenpolen.
Gelukkig maar, want ik kan zo snel geen andere politici bedenken die beduidend slechter waren dan Plasterk.
 
Bij Plasterk en zijn columns denk ik vaak, als je het zo goed weet, was dan politicus gebleven.
Dan was ie linea recta uit z'n partij gezet.
Zijn columns staan nogal haaks op het PvdA gedachtegoed, hetgeen best merkwaardig is trouwens.

The pluche was strong in this one.
 
Back
Naar boven