AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

Als Forum aanhangers mij al gaan haten zitten ze echt in een bubbel ter grootte van een latexpak.

Zoiets?

harry-styles-bedankt-zijn-one-direction-collegas-voor-winst-bij-de-brit-awards.jpg
 
Ik zit wat meer in het midden. Partijen zoals forum, maar ook zoals d66 en GroenLinks zijn mij teveel van de uitersten. Te zwart wit, te weinig nuance.

Ik geloof niet dat dat ooit anders is geweest

Welke nuance is er mogelijk dan bij de kwestie wel of geen asielzoekers, wel of geen stikstof "bescherming" van de natura 2000 gebieden. Wel of geen lockdown. Wel of geen steun Oekraïne.
Bedoel je dan van alles een beetje, beetje palpen en nathouden en nergens duidelijk voor staan?
 
Welke nuance is er mogelijk dan bij de kwestie wel of geen asielzoekers, wel of geen stikstof "bescherming" van de natura 2000 gebieden. Wel of geen lockdown. Wel of geen steun Oekraïne.
Bedoel je dan van alles een beetje, beetje palpen en nathouden en nergens duidelijk voor staan?
Als jij denkt dat met al die onderwerpen er maar twee oplossingen zijn (het één of het ander) en niet ziet dat er ook nog iets tussenin zit, dan bevestig je daarmee alleen maar mijn punt.
 
Als jij denkt dat met al die onderwerpen er maar twee oplossingen zijn (het één of het ander) en niet ziet dat er ook nog iets tussenin zit, dan bevestig je daarmee alleen maar mijn punt.

Ja ik ben wel benieuwd naar die tussenin oplossingen. Die zijn er namelijk niet, Daarom is alles zo onwijs verdeeld. Je kanniet voor een beetje stikstof zijn, een beetje klimaatmaatregelen, een beetje steun aan Oekraïne en een klein beetje meer macht Brussel.
 
Ja ik ben wel benieuwd naar die tussenin oplossingen. Die zijn er namelijk niet, Daarom is alles zo onwijs verdeeld. Je kanniet voor een beetje stikstof zijn, een beetje klimaatmaatregelen, een beetje steun aan Oekraïne en een klein beetje meer macht Brussel.
Laat je asielzoekers bij deze post weg?
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Hij stelt de vraag wel goed en op basis van die vraag zijn er maar twee keuzes. Wel of niet. Daar is inderdaad geen nuance in aan te brengen en dat is vrij zwart wit.
Toch denk ik dat wanneer je hem voorlegt;
- Alleen asielzoekers die op basis van degelijke selectieprocedure mogen blijven, met een goed integratieprogramma. Dus geen gelukszoekers en wel 1 strike and your out.
- Stikstof op basis van dezelfde aannemelijkere grenswaarden als bijvoorbeeld andere landen (dat is al zwart-wit, want ons probleem inzake huizenbouw, de boeren etc., verdwijnt daarmee als sneeuw voor de zon).
- Een regionale lockdown op basis van de werkelijke cijfers, of specifiek voor bepaalde risicogroepen.
- Enkel steun aan Oekraïne als voldaan wordt aan de voorwaarde dat er vredesonderhandelingen plaatsvinden.

Dat hij hier keihard ja op zal stemmen.

De geluiden die je hoort zijn vaak het een of het ander, maar men is met genuanceerdere oplossingen zeker wel tevreden. Ik in elk geval wel, terwijl ik toch ook tegen al die onderwerpen liever gewoon een keiharde NEE zou zeggen.

Feit blijft wel dat het in het huidige politieke landschap toch gewoon allemaal ja blijft, tenzij er in de tweede kamer en inzake onze ziel die nu in Europa ligt, radicale veranderingen komen.
 
Ja ik ben wel benieuwd naar die tussenin oplossingen. Die zijn er namelijk niet, Daarom is alles zo onwijs verdeeld. Je kanniet voor een beetje stikstof zijn, een beetje klimaatmaatregelen, een beetje steun aan Oekraïne en een klein beetje meer macht Brussel.
Dat kan wel.

Aan stikstof uitstoot zijn nu grenswaarden gekoppeld, die kan je wijzigen. De CO2-doelstelling kan je aanpassen aan of verder in de toekomst plaatsen. Oekraïne kan je steunen zonder tanks of vliegtuigen, of openhartig Oekraïners opvangen, maar je kan ook de Russen nuken. Je kan nog meer macht naar Brussel verschuiven of juist weer wat terughalen.
 
Laatst bewerkt:
Wat is je punt?

Een beetje asielstop dan.
Nederland behoort tot de landen waar ze het minst vaak 'nee' te horen krijgen. Ik geloof samen met Roemenië of zo'n ander land wat helemaal leeg loopt. Veroordeeld in je eigen land? Het maakt allemaal niets uit. Vast geen toeval dat we hier een TBS kliniek speciaal voor asielzoekers hebben. Na 5 jaar zit een ruime meerderheid alsnog in de bijstand. Dankzij recht op gezinshereniging kunnen ze de hele familie hier naar toe halen. Met vliegtuig, want vluchtelingenwerk betaalt de reis.

Maargoed, Nederland minder aantrekkelijk maken, eisen stellen aan wat er verwacht wordt, opvang in de regio en bij incidenten ze weer op het vliegtuig naar huis zetten, is natuurlijk onmogelijk. Want tussenoplossingen bestaan niet. Dusja, dan kunnen we net zo goed gewoon alles naar binnen harken
 
Wat is je punt?
Precies het stuk van die tweet dat in deze weergave niet te lezen is! :D
Later meer uitleg. Maar dit is het antwoord op onze Kamervragen over gezinnen die onder bijstandsniveau zitten.

De werkelijkheid is dat het er veel meer zijn dan de regering zelf dacht: ongeveer 10.000 gezinnen zitten onder het bijstandsniveau door de ingewikkelde en voor vele ongrijpbare regelgeving.
Er blijken veel meer mensen tussen wal en schip te belanden.

Met 40k zit je nog steeds ruim boven minimumloon, maar je houdt minder over dan de bijstand.
 
Precies het stuk van die tweet dat in deze weergave niet te lezen is! :D

Er blijken veel meer mensen tussen wal en schip te belanden.

Met 40k zit je nog steeds ruim boven minimumloon, maar je houdt minder over dan de bijstand.
Dit is deels een gevolg van het verhogen van het minimumloon en de bijstand
 
En de ander had gewoon een slecht betaalde baan icm een slechte AOV.
 
Wanneer komen er nu eens mooie diagrammen, met intervallen van €1k per jaag ofzo. Ik heb telkens het vermoeden dat de bedragen precies zo gekozen worden om een karikatuur te schetsen van de werkelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven