XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Sylvana:

“Ik word geacht koste wat het kost solidair te zijn met mijn kleurgenoten en mijn landgenoten, terwijl Suriname voor mij net zo ver weg is als voor de meeste witte Nederlanders.’

” ‘Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem’, zegt Simons. ‘Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten, of een keer tegen hun vrienden te zeggen: ‘Ik blijf vanavond thuis, want ik kook en daarna gaan we samen een potje scrabbelen.’ Want dat is niet cool. Een Nederlandse vriendin van mij had een donkere vriend. Zijn samen op vakantie geweest en noem maar op. Krijgt ze opeens een telefoontje van hem: blijkt hij op het punt staan met een ander te trouwen.’

zwarte vrouwen beginnen zich nu te realiseren: ‘Hé, wat ik doe, is eigenlijk heel knap. Ik wil daar waardering voor.’ Zwarte mannen moeten nog een inhaalslag maken, net zoals witte mannen eerder gedaan hebben. (…) Ze zitten behoorlijk in de knoop met zichzelf.’
‘Ik zou dolgraag een zwarte man willen ontmoeten die niet geïntimideerd is door mijn succes of mijn intelligentie of het feit dat ik meer verdien, die op zaterdag meehelpt met de boodschappen.

Zijn zwarte mannen gewelddadiger?

‘Ik heb de indruk van wel. Maar het is een gevaarlijke uitspraak. Helemaal als ik het zeg. En je kwetst mensen met dit soort generalisaties. Mijn laatste vriend is errug zwart, maar die is absoluut niet gewelddadig. Aan de andere kant: als je niet generaliseert zeg je weer niks. En eh, ik ga het niet goedpraten omdat ik het zelf heb meegemaakt, maar het komt voort uit erg veel onzekerheid, onkunde om je op een andere manier te uiten.’
 
peiling-2018-750x591.png
 
Strijden tegen haat & extreme partijen. Het voelt weer als 2002. Zullen ze nog flyers hebben liggen?
 
Strijden tegen haat & extreme partijen. Het voelt weer als 2002. Zullen ze nog flyers hebben liggen?


Vast wel.


Let ook vooral op dat citaat in de linkermarge:

"Je hoeft het niet te zeggen. Dat is ook een kant van de vrijheid van meningsuiting"



Nee, je zwijgt en kijkt de andere kant op, negeert je verantwoordelijkheden en laat de boel van binnenuit corrumperen en verrotten.

En als het dan volledig uit de klauwen loopt, geef je een ander de schuld.

Wat alleszeggend over D666, de extreem laffe struisvogelpartij.
 
Verkiezingsdebat in De Balie is zeker nergens terug te kijken? Wil wel even Groot Wassink tegen Annabel zien
 

Denk heeft ook weer een filmpje in elkaar geknutseld
 
Na wat research denk ik: queer en interseksueel. :dunno:

Queer: iemand die zich geen 'homo' of 'hetero' wil noemen en liever niet in hokjes denkt. Seksuele geaardheid of geslacht spelen geen rol.

Interseksueel: iemand die bij de geboorte zowel mannelijke als vrouwelijke kenmerken heeft. Dat kan zowel lichamelijk als mentaal zijn.
LHBTQIAP: waar staat het eigenlijk voor?
 
Back
Naar boven