MuscleMeat

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23 (2 bezoekers)

Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 51,4%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 17,1%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,9%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

• Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 17,1%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,7%

• Totaal stemmers
    35
  • Deze peiling zal sluiten: .

Bezoekers in dit topic

Ik ben de rechter niet maar ik kan me zomaar voorstellen dat een politieke aanslag ook nogal wat impact heeft. En dat dat flesje niet kapot gaat lijkt me puur toeval / geluk.
Iemand die kwaad wil - zoals waarschijnlijk in jouw link - maakt het flesje vooraf al kapot. Daar kan je meer schade mee aanrichten.

Ben toch benieuwd: wat maakt dit dan een politieke aanslag, en niet bijvoorbeeld een gefrustreerde puber die zijn emoties niet onder controle heeft?

Iemand die kwaad wil - zoals waarschijnlijk in jouw link - maakt het flesje vooraf al kapot. Daar kan je meer schade mee aanrichten.

Ben toch benieuwd: wat maakt dit dan een politieke aanslag, en niet bijvoorbeeld een gefrustreerde puber die zijn emoties niet onder controle heeft?
daar heb je wel een punt. In mijn pubertijd viel ik ook altijd politici aan met bierflesjes.

Just part and parcel of going through puberty.

daar heb je wel een punt. In mijn pubertijd viel ik ook altijd politici aan met bierflesjes.

Just part and parcel of going through puberty.
In een opwelling aanvallen is wel wat anders dan een moord beraden, zoals hier al gesuggereerd wordt.
Maar goed, we gaan het zien.

In een opwelling aanvallen is wel wat anders dan een moord beraden, zoals hier al gesuggereerd wordt.
Maar goed, we gaan het zien.
Ik zeg alleen dat, met wat we nu weten, het mogelijk is dat je er juridisch een poging tot moord van kan maken.

Ik zeg alleen dat, met wat we nu weten, het mogelijk is dat je er juridisch een poging tot moord van kan maken.
Op zijn minst poging tot doodslag.

Maar als uit zijn whatsapp geschiedenis blijkt dat dit een plan was is poging tot moord idd mogelijk.

Maar gezien het Baudet is zal het dan wel (zware) mishandeling met voorbedachte rade worden.

Op zijn minst poging tot doodslag.

Maar als uit zijn whatsapp geschiedenis blijkt dat dit een plan was is poging tot moord idd mogelijk.

Maar gezien het Baudet is zal het dan wel (zware) mishandeling met voorbedachte rade worden.
Niet alleen "gezien het Baudet is", er moet ook gewoon aan een bepaald strafbaar feit zijn voldaan.

Een veroordeling voor "slechts" (zware) mishandeling is ook gewoon een optie.

Niet alleen "gezien het Baudet is", er moet ook gewoon aan een bepaald strafbaar feit zijn voldaan.

Een veroordeling voor "slechts" (zware) mishandeling is ook gewoon een optie.
Al ligt het wel in de lijn der verwachting dat meneer serieus aangepakt wordt. Zo niet, is Baudet eigenlijk vogelvrij verklaard.

Nou nee, iemand die 10 min met een kapot flesje staat valt namelijk nogal op voor de beveiliging.

Beetje in de trend van Ach hij probeert maar te steken. Als ie echt kwaad had gewild had ie wel een pistool, of nog mooier een granaat, gebruikt?

Help mij even: door wat weet je dat het meer is dan een opwelling? Hoe weet je dat hier sprake is van een vooropgezet plan?

Help mij even: door wat weet je dat het meer is dan een opwelling? Hoe weet je dat hier sprake is van een vooropgezet plan?

Dat zal onderzoek moeten uitwijzen. Het heeft er alle schijn van dat dit niet in een opwelling is gedaan. Maar goed, allemaal speculatie. Gelukkig hebben we hier geen rechten gestudeerd. Gevoelsmatig zal het dichterbij een zware mishandeling liggen dan een poging moord. Tijd zal het leren.

De verdediging zal het wel houden op een dronke tiener actie zonder kwade bedoeling. Misschien is het dat ook wel. Laatst werd hij ook al geslagen en die persoon mocht ook weer vrij snel naar huis. Dit zal ook wel met een sisser aflopen voor die persoon.

Dat zal onderzoek moeten uitwijzen. Het heeft er alle schijn van dat dit niet in een opwelling is gedaan. Maar goed, allemaal speculatie. Gelukkig hebben we hier geen rechten gestudeerd. Gevoelsmatig zal het dichterbij een zware mishandeling liggen dan een poging moord. Tijd zal het leren.
Nou ja, iedereen die roept dat het moord is zou die vraag toch moeten kunnen beantwoorden? Ik ben wel benieuwd naar dat vooropgezette plan van die 14 jarige.

Maar inderdaad, tijd zal het leren. En wat het ook is, er hoort wel streng opgetreden te worden.

Nou ja, iedereen die roept dat het moord is zou die vraag toch moeten kunnen beantwoorden? Ik ben wel benieuwd naar dat vooropgezette plan van die 14 jarige.

Maar inderdaad, tijd zal het leren. En wat het ook is, er hoort wel streng opgetreden te worden.

Wat is streng? Dat is natuurlijk erg subjectief en afhankelijk van wie je het vraagt. Een moeder met een tiener van 15 jaar oud, een D66 aanhanger, een FvD aanhanger, of vrouwe Justitia. Alles valt of staat met de ten laste legging en daarvan weten we in elk geval dat het gros aan D66 rechters en OM afgezanten, met twee maten meten. Zo heel veel verschillend van bijvoorbeeld Argentinië, of een willekeurig ander zuid Amerikaans land, zijn we in elk geval op politiek vlak helemaal niet.

Wat is streng? Dat is natuurlijk erg subjectief en afhankelijk van wie je het vraagt. Een moeder met een tiener van 15 jaar oud, een D66 aanhanger, een FvD aanhanger, of vrouwe Justitia. Alles valt of staat met de ten laste legging en daarvan weten we in elk geval dat het gros aan D66 rechters en OM afgezanten, met twee maten meten. Zo heel veel verschillend van bijvoorbeeld Argentinië, of een willekeurig ander zuid Amerikaans land, zijn we in elk geval op politiek vlak helemaal niet.
Ja geen idee. Dat ik kreten zoals poging tot moord en politieke aanslag in dit stadium overdreven vind, wil niet zeggen dat ik vind dat het maar moet kunnen. Integendeel.

Als een joch van 14 of 15 dit kan doen, dan laat het vooral zien hoe ontzettend kwetsbaar Baudet is. Ik las dat er na de paraplu een inzamelingsactie is geweest voor extra beveiliging. Waanzin dat men dat op die manier zelf moet regelen.
Daarin iets veranderen is in mijn ogen veel effectiever.

Ik las dat er na de paraplu een inzamelingsactie is geweest voor extra beveiliging. Waanzin dat men dat op die manier zelf moet regelen.
Moet men dat op die manier zelf regelen, of wil men dat vooral laten geloven?

Volgens mij hoeft Geert het toch ook niet zelf te regelen/betalen?

Als een joch van 14 of 15 dit kan doen, dan laat het vooral zien hoe ontzettend kwetsbaar Baudet is.

Dat zijn ze volgens mij allemaal gewoon, behalve Geert. Feit blijft dat als er geen demonisering van bepaald niveau plaatsvindt, dat er dan ook een veel lager risico op zulke taferelen bestaat. Dit even los van het feit of hij daar zelf wellicht iets anders mee om had moeten gaan, al was het maar voor zijn vrouw en kind. Maar ik snap best dat je daar op eigen events, niet met 4 bodyguards overal ten tonele wilt verschijnen.

Moet men dat op die manier zelf regelen, of wil men dat vooral laten geloven?

Volgens mij hoeft Geert het toch ook niet zelf te regelen/betalen?
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar komt het uit de partijkas. Al komt dat volgens mij deels wel weer uit de schatkist, maar dat weet ik niet zeker

Dat zijn ze volgens mij allemaal gewoon, behalve Geert. Feit blijft dat als er geen demonisering van bepaald niveau plaatsvindt, dat er dan ook een veel lager risico op zulke taferelen bestaat. Dit even los van het feit of hij daar zelf wellicht iets anders mee om had moeten gaan, al was het maar voor zijn vrouw en kind. Maar ik snap best dat je daar op eigen events, niet met 4 bodyguards overal ten tonele wilt verschijnen.
Ja, eens

Back
Naar boven