MuscleMeat

Tweede Kamerverkiezingen 2021 (1 bezoeker)

Welke partij staat bij jouw bovenaan in de stemwijzer?

  • 50PLUS

    Stemmen: 1 7,1%
  • BIJ1

    Stemmen: 1 7,1%
  • BoerBurgerBeweging

    Stemmen: 0 0,0%
  • CDA

    Stemmen: 1 7,1%
  • Christen Unie

    Stemmen: 0 0,0%
  • Code Oranje

    Stemmen: 1 7,1%
  • D66

    Stemmen: 0 0,0%
  • DENK

    Stemmen: 0 0,0%
  • Forum voor Democratie

    Stemmen: 4 28,6%
  • Groen Links

    Stemmen: 0 0,0%
  • JA21

    Stemmen: 1 7,1%
  • Jezus Leeft

    Stemmen: 1 7,1%
  • JONG

    Stemmen: 1 7,1%
  • Liberale Partij

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lijst Henk Krol

    Stemmen: 0 0,0%
  • NIDA

    Stemmen: 0 0,0%
  • NLBeter

    Stemmen: 0 0,0%
  • Oprecht

    Stemmen: 0 0,0%
  • Partij van de Arbeid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Partij voor de Dieren

    Stemmen: 0 0,0%
  • Piratenpartij

    Stemmen: 0 0,0%
  • PVV

    Stemmen: 2 14,3%
  • SGP

    Stemmen: 0 0,0%
  • SP

    Stemmen: 0 0,0%
  • Splinter

    Stemmen: 0 0,0%
  • Trots op Nederland

    Stemmen: 0 0,0%
  • Volt

    Stemmen: 0 0,0%
  • VVD

    Stemmen: 1 7,1%

  • Totaal stemmers
    14
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Ja ok, dus de formele benaming.
Voor mijn gevoel is Omtzigt het zwarte schaap binnen het CDA. Zijn battles gaan dan ook steeds tegen het partijprogramma in.

Hij heeft hart voor de zaak en stort zich keer op keer als een pitbull op de kwestie. Vervolgens wordt ie teruggevloten door de partij en stemt ie mee in moties die tegen zijn standpunten ingaan.

Omtzigt is de bliksemafleider van het CDA die naar voren wordt geschoven als het alternatieve geluid, maar uiteindelijk niet gewenst is in de top als bijv. lijsttrekker.

Hij stort zich steeds als een pitbull op bepaalde kwesties (bijv. MH17) om vervolgens teruggevloten te worden door zijn eigen partij.

Aangezien dit al jaren gebeurd kan ik Omtzigt niet meer serieus nemen.
Dat van dat zwarte schaap klopt wel. Sinds hij niet op de lijst is gezet en/of op een onverkiesbare plaats heeft hij ervoor gekozen zijn mandaat dan maar niet bij het partijbestuur, maar bij de kiezer te gaan halen. De kiezer stemt hem de Kamer in, dus hij zit daar als vertegenwoordiger van die kiezer en niet als de vertegenwoordiger van die partij.

Hij is onderdeel geweest van de commissie die het verkiezingsprogramma schreef, dus daar zal hij wel iets in hebben kunnen stoppen. Ik denk dat je zijn strijd daar ook een beetje los van en/of parallel aan zou kunnen zien.

Bij MH17 zijn het NRC-journalisten geweest die hem hebben geprobeerd te beschadigen, dat hij daar zelf een inschattingsfout heeft gemaakt heeft hij ook toegegeven.

Hij stemt niet soms in met moties die tegen zijn standpunten ingaan, zelf zegt hij daarover dat het een kwestie is van "you win some, you lose some" en dat dit wel de manier is waarop hij in andere gevallen wel iets kan bereiken.

Er zijn geen andere Kamerleden in NL die al zo lang zo succesvol semi-onafhankelijk opereren, laat staan dat ze er als de partij in de coalitie zit mee doorgaan. Het is tekenend dat Zihni Ozdil juist Omtzigt noemde als ideaal van wat hem niet gelukt was en dat aan de andere kant Baudet het meermaals had over Omtzigt als premier van ziijn kabinet.

Zelf denk ik dat Omtzigt niet de ideale persoon is als lijsttrekker en dat hij dat zelf ook vindt. De enige reden dat hij zich kandidaat stelde is omdat Wobke het in eerste instantie niet wilde. Je zou dit kunnen lezen als dat Omtzigt de vorige lijsttrekker niet zo hoog heeft zitten. Dat spreekt wat mij betreft in z'n voordeel!
 
Man man man. Steeds offtopic posten en dan nu ook nog topics dubbelposten..
Waar post ik off-topic dan?
En ik heb al mijn excuses aangeboden over deze dubbelpost en gevraagd dit topic te sluiten. Wat wil je nog meer?
Bovendien heeft elk bericht onderaan een 'Meld'-knop. Maak er gebruik van als je dat nodig vindt.
 
Waar post ik off-topic dan?
En ik heb al mijn excuses aangeboden over deze dubbelpost en gevraagd dit topic te sluiten. Wat wil je nog meer?
Bovendien heeft elk bericht onderaan een 'Meld'-knop. Maak er gebruik van als je dat nodig vindt.
Chillax ik maakte een grap :D
 
test.jpg
 
Kajsa heeft corona!:eek:

Als je nagaat met we ze als formateur allemaal heeft gesproken de afgelopen dagen, moeten er best veel politici in quarantaine nu...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moeten alle fractievoorzitters nu in quarantaine, want daar heeft ze de afgelopen dagen als informateur langdurig en intiem mee gesproken...
Nee dat hoeft niet, ze hebben voldoende afstand gehouden

Wel mooi dat ze zelf de regels totaal niet serieus nemen en het klootjesvolk als angsthazen thuis zitten in de verwachting dat de dood eraan komt hahah
 
Nee dat hoeft niet, ze hebben voldoende afstand gehouden

Wel mooi dat ze zelf de regels totaal niet serieus nemen en het klootjesvolk als angsthazen thuis zitten in de verwachting dat de dood eraan komt hahah
Juist mooi als ze zelf in de knoop komen met al die idiote regels
 
Juist mooi als ze zelf in de knoop komen met al die idiote regels
Gaat niet gebeuren, ze houden afstand en dragen mondkapjes als ze zich binnen verplaatsen.
 
Back
Naar boven