MuscleMeat

Tweedehands wagen kopen: kleine auto, goede kwaliteit, zuinige diesel (1.6-1.9l) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

koef

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2007
Berichten
6.201
Waardering
184
Lengte
1m78
Massa
86kg
Greetings DBB,

Ben van plan om een nieuwe wagen (tweedehands) aan te schaffen, liefst een zuinige diesel, een goede auto, comfortabel en klein. Maar niet te duur dus.

Budget 5000 -10 000 EUR maar liefst <7500EUR indien mogelijk.

Ik rij elke werkdag 70-90km.
Auto zou nog 75 000km in 3jaar moeten meegaan.

Zuinig 1.6-1.9l diesel lijkt me ideaal.

Graag ook een ietwat comfortabele kwaliteitswagen.

Waar ik al aan het denken was:


Audi A1
Volvo C30
VW Golf
BMW 1
Audi A3

Ford?
VW polo?
Japans?

Mijn huidige auto is een VW Polo 1.2l benzine, type United uit 2008, 60 000km op de teller.
Groot onderhoud op 55000km gehad, nieuwe banden op 50 000km.
- airco
- alu velgen
- lederen stuur
- 5 deurs

Geen idee wat ik hiervoor nog krijg.


Alvast bedankt voor de input van het DBB expertise-team!
 
Laatst bewerkt:
daffy heeft een hyundai I10

die kan ik niet aanraden :o
 
Zuinige kleine diesel mm

Zelf goede ervaring mee: BMW 118d, BMW 320d (niet zo klein maar zeer zuinig), megane 1.5 dci, 1.9 dci ook nog wel redelijk zuinig. Ford Mondeo 2.0 diesel 6 bak ook erg zuinig. In een focus zal een 1.6 diesel ook wel lekker lopen

Verder zou ik niet voor een 1.9 tdi Volkswagen motor gaan. Heb deze in golf V, en Leon uit 06 gehad maar vind deze kwa gebruik erg tegenvallen (en weinig vermogen)

---------- Toegevoegd om 20:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:06 ----------

C30 hebben we laatst nog een 1.6 diesel van gehad maar is ook zeer traag

Citroen ds3 dieseltje rijd ook goed en zuinig
Clio, 207,208 etc..
 
Ik heb een Corolla, zuinig, rijd vlot en fijn maar het onderhoud/stukken zijn echt fucking duur
 
Megane 1.5cdi. Is niet te klein en is echt wel zuinig als je normaal rijd. Je krijgt veel auto voor weinig geld. Onderhoud is ook goed te betalen. Maar zoals elke tweedehandsauto moet je geluk hebben dat je er een goede uitkiest.

Als je een kleine wagen wilt die betaalbaar is in aankoop + onderhoud blijf je best weg van de duitse merken en kies je voor een franse auto. Oke je krijgt er weinig meer voor later maar je betaald bij aankoop ook heel weinig haha...
 
Dan zou je gemiddeld 25000km / jaar gaan rijden.
Omslag punt voor een diesel zit je km verbruik nog lang niet aan.
Met die afstanden en nog 3 jaar zou ik de Polo blijven rijden, lage km stand, net groot onderhoud gepleegd.

Ben er van bewust dat een diesel over het algemeen duurder is in onderhoud, verzekering en wegenbelasting!
 
Dan zou je gemiddeld 25000km / jaar gaan rijden.
Omslag punt voor een diesel zit je km verbruik nog lang niet aan.
Met die afstanden en nog 3 jaar zou ik de Polo blijven rijden, lage km stand, net groot onderhoud gepleegd.

Ben er van bewust dat een diesel over het algemeen duurder is in onderhoud, verzekering en wegenbelasting!

Onzin. Ik rij zelf ook 70km per dag woon/werk verkeer, en alleen op die kilometers al heb ik precies evenveel kosten als wanneer ik een benzine auto zou rijden. Overzichtje per maand:

* Benzine:
Wegenbelasting € 42,-
Brandstof € 240,-
Totaal € 282,-

* Diesel:
Wegenbelasting € 142,-
Brandstof € 120,-
Totaal € 262,-

En dan reken ik niet eens de ritjes naar familie, boodschappen en vakanties mee. Vorig jaar 4 landen aan gedaan in de vakantie met de auto, daar pak je dus echt dikke winst mee.
 
Dan zou je gemiddeld 25000km / jaar gaan rijden.
Omslag punt voor een diesel zit je km verbruik nog lang niet aan.
Met die afstanden en nog 3 jaar zou ik de Polo blijven rijden, lage km stand, net groot onderhoud gepleegd.

Ben er van bewust dat een diesel over het algemeen duurder is in onderhoud, verzekering en wegenbelasting!

u wot mate
 
Back
Naar boven