Fitness Seller

Tweedekamerlid roept op tot oorlog tegen bevriende natie (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Van Bommel roept op tot intifada

AMSTERDAM - SP-kamerlid Harry Van Bommel heeft zaterdagmiddag tijdens de demonstratie in Amsterdam opgeroepen tot een intifada tegen Israël.

Met de leus 'Intifada, intifada, Palestina vrij' riep hij samen met vele andere demonstranten op tot opstand.

Bekijk hier de beelden van SP-kamerlid Harry Van Bommel en politiek activiste Greta Duisenberg tijdens de demonstratie.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2919543/__Van_Bommel_roept_op_tot_intifada__.html?p=16,2


Duidelijk standpunt van SP-er Harry van Bommel. Intifada betekent letterlijk opstand, en hier wordt in de praktijk invulling aan gegeven met zelfmoordaanslagen en dergelijke. Om hier toe op te roepen tegen een bevriende democratische natie gaat denk ik wat te ver.

Hoe scherp ik het Israëlische geweld ook veroordeel, het is wel een voorzienbaar gevolg als je een politieke partij als je leider kiest die in haar grondbeginselen heeft staan dat Israël vernietigd moet worden. Hoe kun je van Israël verwachten dat ze niets doen tegen een buur'land' dat als hoofddoel heeft je te vernietigen en ook daadwerkelijk aanvallen uitvoert? Ik vind het onacceptabel dat onschuldige Palestijnse vrouwen en kinderen omkomen, maar heb totaal geen medelijden met Hamas. Hamas is een internationaal erkende terroristische organisatie die middeleeuwse wetten invoert in Gaza, zoals handen afhakken van dieven etc. Ik ben net als van Bommel ook tegen een oorlog, maar om juist achter de partij te gaan staan die de ander wil vernietigen is dan niet echt logisch.
 
Daarnaast loopt Sadet Karabulut, eveneens een tweede kamerlid. Niet erg snugger dit soort acties, zeker niet als je naast Gretta Duisenburg gaat lopen.

Intifada is het meer het oproepen tot protest maar inderdaad wordt daar ook te vaak geweld bij gebruikt. Van Bommel en Karabulut weten dat maar al te goed.
 
Van Bommel
column THEODOR HOLMAN

De tietenknijper Harry van Bommel (SP) heeft gevaarlijk domme redeneringen. Zoals: ''Ik houd Maxime Verhagen vanwege zijn laffe standpunt over de strijd van Israël medeplichtig aan de burgerslachtoffers die hij zo schijnheilig zegt te betreuren.''

Verhagen is mijn vriend niet, maar is hij, omdat hij 'de slachtoffers betreurt', medeplichtig? Zelfs als hij zou zeggen: 'Ik begrijp Israël heel goed, ze hebben gelijk!', dan nog is hij niet medeplichtig aan de doden die Israël op zijn geweten zou hebben.

Van Bommel was ooit maoist. Mao vermoordde 100 miljoen Chinezen. In de Van Bommelredenering is hijzelf medeverantwoordelijk voor deze moorden. Van Bommel is ook stalinist geweest. Stalin heeft zo'n 15 miljoen doden op zijn geweten. Daar zou Van Bommel dus ook schuldig aan zijn.

O ja, Van Bommel gaf ook ooit Saddam Hoessein een hand, de man van de gasaanvallen en de martelkelders.

En als Verhagen al schuldig is aan de Palestijnse doden, dan is Van Bommel schuldig aan de doden aan Israëlische kant.

Ik weet wel waarom Harry zo tekeergaat. Harry zat vorig jaar op de Nederlandse ambassade in Amman een Jordaanse vrouw in d'r jetsers te toeteren. De vrouw diende een aanklacht in, die terechtkwam bij Verhagen, minister van Buitenlandse Zaken. Die riep Harry op het matje. Harry vond Maxime maar een burgerlijke hypocriete zak. Die vrouw wilde het zelf, die had nou eenmaal lekkere tieten en die straalden als het ware uit: Harry, kom aan ons - hij 'wilde haar alleen maar complimenteren over haar uiterlijk'.

Verhagen - inderdaad een roomse gluipkop, maar goed - gaf hem een schrobbering. En dat krijgt hij nu op zijn bordje.

Want natuurlijk: het huwelijk van Van Bommel ging daarna mis, er kwam naar buiten dat hij meer affaires in Den Haag had ('Harry kent alle bezemkasten van binnen,' aldus een bevriend Kamerlid) en onze SP'er vond dat allemaal de schuld van Verhagen. Ook mocht Harry niet naar Europa, terwijl hij dat zo graag wilde.

Agnes Kant, je bent zo'n zwak eendje nu Marijnissen weg is, doe eens wat je ook vindt dat je met Harry moet doen.

http://www.parool.nl/parool/nl/508/Theodor-Holman/article/detail/99641/2008/12/31/Van-Bommel.dhtml

Column van Theodor Holman.
 
zou wat zijn als Nederland mee gaat doen aan die oorlog
 
:roflol:


En dit zit in onze 2e kamer.
 
Dit zijn nu de mensen die er voor zorgen dat onze westerse maatschappij naar de kloten gaat. Weer typisch dat linkse karakter nooit de oorzaak gezien maar wel de reactie veroordelen. Israël wordt beschoten met raketten maar das normaal, Israël begint te bombarderen en plots zitten ze in de hoogste toren te schreeuwen.
Wat is de volgende stap? Dat ze meelopen met de marokkanen in Antwerpen en ook beginnen de boel af te breken????
 
sp'er nuff said
 
Dit zijn nu de mensen die er voor zorgen dat onze westerse maatschappij naar de kloten gaat. Weer typisch dat linkse karakter nooit de oorzaak gezien maar wel de reactie veroordelen. Israël wordt beschoten met raketten maar das normaal, Israël begint te bombarderen en plots zitten ze in de hoogste toren te schreeuwen.
Wat is de volgende stap? Dat ze meelopen met de marokkanen in Antwerpen en ook beginnen de boel af te breken????

Ummmm jij moet tog ff wat verder trug in de tijd vriend.
Want de joden zijn in dat gebied begonnen met actie's
 
Zo zie je maar weer,door wat voor een idioten ons land bestuurt word.
 
Ummmm jij moet tog ff wat verder trug in de tijd vriend.
Want de joden zijn in dat gebied begonnen met actie's

En hoeveel bestanden zijn er ondertussen al niet geweest ??? En wie kan het steeds niet laten om toch ondanks de bestanden nog steeds raketten af te vuren?? Hamas heeft zelfs geen controle over zijn eigen mensen want ze gaan akkoord met een wapenstilstand en nog geen kwartier nadien is er daar weer al één die zijn zelfgemaakt springtuig staat te testen op Israël.
 
succes met die oorlog :thumbs:
 
En hoeveel bestanden zijn er ondertussen al niet geweest ??? En wie kan het steeds niet laten om toch ondanks de bestanden nog steeds raketten af te vuren?? Hamas heeft zelfs geen controle over zijn eigen mensen want ze gaan akkoord met een wapenstilstand en nog geen kwartier nadien is er daar weer al één die zijn zelfgemaakt springtuig staat te testen op Israël.

Klopt maar daar kijk Ik nu ff niet naar.
De joden hebben dat lanD gewoon ingepikt van de palastijnen en beetje bij beetje steeds meer en meer. Als dat uiteindelijk niet gebeurd was was daar geen oorlog geweest denk ik in dat gebied
 
Klopt maar daar kijk Ik nu ff niet naar.
De joden hebben dat lanD gewoon ingepikt van de palastijnen en beetje bij beetje steeds meer en meer. Als dat uiteindelijk niet gebeurd was was daar geen oorlog geweest denk ik in dat gebied

Ok daarin heb je gelijk maar de zaken zijn nu eenmaal zo en wat die palestijnen doen met hun raketaanvallen gaat daaraan toch niets veranderen dus zouden ze (als ze slim zijn) beter rust laten waar rust is. Ze weten als ze raketten op Israël afschieten dat er represaies volgen. En wanneer er dan gereageerd wordt van de kant van Israël dan moet je ze daar eens allemaal zien staan schreeuwen. Dat is ook wat ik bedoel met dat ze hun eigen mensen niet onder controle hebben. Het is geen organisatie die een land kan regeren want als ze niet in oorlog zijn met Israël dan moorden ze lekker elkaar uit.(Hamas en Fatah)
 
Ok daarin heb je gelijk maar de zaken zijn nu eenmaal zo en wat die palestijnen doen met hun raketaanvallen gaat daaraan toch niets veranderen dus zouden ze (als ze slim zijn) beter rust laten waar rust is. Ze weten als ze raketten op Israël afschieten dat er represaies volgen. En wanneer er dan gereageerd wordt van de kant van Israël dan moet je ze daar eens allemaal zien staan schreeuwen. Dat is ook wat ik bedoel met dat ze hun eigen mensen niet onder controle hebben. Het is geen organisatie die een land kan regeren want als ze niet in oorlog zijn met Israël dan moorden ze lekker elkaar uit.(Hamas en Fatah)
Nee dat maakt toch niets uit want de joden zijn tog sterker.
Maar als ik uit mijn eigen land word verdreven dan wil ik er ook wel voor sterven om het trug te krijgen. Alleen op een andere manier. Ik zou geen burger slachtoffers willen maken want die kunnen er niets meer aan doen van deze generatie
 
Nee dat maakt toch niets uit want de joden zijn tog sterker.
Maar als ik uit mijn eigen land word verdreven dan wil ik er ook wel voor sterven om het trug te krijgen. Alleen op een andere manier. Ik zou geen burger slachtoffers willen maken want die kunnen er niets meer aan doen van deze generatie

Niemand is verdreven, ze zijn op verzoek van omliggende Arabische landen gevlucht uit Israel toen deze landen besloten Israel aan te vallen.

Verder een niet al te slimme actie van van Bommel.
 
Het blijft een welles nietes spelletje, dat eindeloos wordt afgedraaid. De Palestijnen zullen met het goede argument komen dat hun land is afgepakt en dat ze daartegen strijden. De Israëliërs zullen zeggen dat ze steeds land moesten bezetten om de militaire capaciteiten van de tegenstander uit te schakelen, omdat die aanvallen uitvoerde. De Palestijnen en Joden zeggen dus beiden dat de ander begon. Aan die vicieuze cirkel zie ik voorlopig geen einde komen.
 
Nee dat maakt toch niets uit want de joden zijn tog sterker.
Maar als ik uit mijn eigen land word verdreven dan wil ik er ook wel voor sterven om het trug te krijgen. Alleen op een andere manier. Ik zou geen burger slachtoffers willen maken want die kunnen er niets meer aan doen van deze generatie

Dat klopt , de joden zijn sterker. Maar dan lopen ze nog met dat idiote idee rond als ze sterven in een oorlog tegen Israël dat ze worden aanzien als martelaar. (Wat voor hen dan een beloning heeft van 70 maagden en ik weet niet wat nog allemaal) Probeer dan maar eens met mensen met zo'n ingesteldheid vrede te sluiten. Probeer daar dan maar eens met samen te leven als buren. Het gaat daar nooit opgelost geraken als ze niet van ingesteldheid gaan veranderen.
 
Jes. De mens is tog het intelligentste wezen op aarde.
Maar waarom is er dan nog altijd een verschil tussen arm en rijk, oorlog, honger, 3e wereld landen en miljeu vervuiling dood en verderf.

Sorry ik ga offtopic
 
Back
Naar boven