AndroidHealthClinic

Tweetal slaat verkeerde man dood (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rechter kan trouwens de kwalificatie dat aan het feit is gegeven nog veranderen. Hij is niet gebonden door de kwalificatie die het Openbaar Ministerie er aan geeft.

Het kan dus best dat ze voor opzettelijke doodslag worden veroordeeld.
 
Onopzettelijk doodslag? Lijkt eerder op moord met voorbedachten rade, dat moet vooraf in ieder geval de intentie zijn geweest...

Nee, want ze waren niet van plan deze kerel te doden. Poging tot moord (of beramen van een moord) en doodslag zal wel de aanklacht zijn.

Snap alleen niet hoe ze op onopzettelijke doodslag komen. Onopzettelijk iemand dood maken valt toch altijd onder doodslag?
 
Verkeerde persoon vermoorden :roflol: only in belgique

Het waren Noord Fransen uit Tourcoign,nog een stapje marginaler dan Moeskroen. Ik kan het weten want ik woon er.
 
Nee, want ze waren niet van plan deze kerel te doden. Poging tot moord (of beramen van een moord) en doodslag zal wel de aanklacht zijn.

Snap alleen niet hoe ze op onopzettelijke doodslag komen. Onopzettelijk iemand dood maken valt toch altijd onder doodslag?

Art 393 Strafwetboek: Doden met het oogmerk om te doden wordt doodslag genoemd.

Art 394 Strafwetboek: Doodslag met voorbedachte rade wordt moord genoemd.

Art 401 Strafwetboek: Wanneer de slagen of verwondingen opzettelijk worden toegebracht, maar zonder het oogmerk om te doden, en toch de dood veroorzaken, wordt de schuldige gestraft met...


Het gaat hier dus om een discussie tussen Art 393 en 401.
 
Laatst bewerkt:
Noord-Fransen zijn een kankergezwel in zuid-west-Vlaanderen.
 
Laatst bewerkt:
Aha, hier in Nederland is het ook doodslag als je perongelijk iemand dood maakt.

Als iemand dood gaat door nalatigheid van jou is het dood door schuld dacht ik en met voorbedachte rade is moord.

Correct me if I'm wrong.

Overigens zal t wel onder 393 vallen in Belgie, 401 is denk ik wanneer je iemand in elkaar slaat en die komt daarna te overlijden terwijl met een mes steken toch wel iets is wat je doet om iemand dood te maken lijkt mij.
 
Daar is onze e-advocaat weer.
 
Aha, hier in Nederland is het ook doodslag als je perongelijk iemand dood maakt.

Als iemand dood gaat door nalatigheid van jou is het dood door schuld dacht ik en met voorbedachte rade is moord.

Correct me if I'm wrong.

Overigens zal t wel onder 393 vallen in Belgie, 401 is denk ik wanneer je iemand in elkaar slaat en die komt daarna te overlijden terwijl met een mes steken toch wel iets is wat je doet om iemand dood te maken lijkt mij.

Dood door schuld is nog net iets anders (wat in België 418 Sw. is), daar moet niets opzettelijks (ook geen opzet slagen en verwondingen) aan te pas komen. Bijvoorbeeld door een grove nalatigheid ofzo. De dood is dan wel te wijten aan de fout/schuld van iemand, maar er moet geen intentie geweest zijn om iemand te kwetsen/te doden.


Ik denk/hoop ook dat het onder 393 zal vallen. Maar zoals ik al heb gezegd, zelfs al wordt hij vervolgd voor 401, dan kan de rechter zelf nog steeds beslissen hem te veroordelen voor 393. Dat hij aangehouden is voor onopzettelijk doden maakt dus niet echt uit :).
 
Noord-Fransen zijn een kankergezwel zuid-west-Vlaanderen.

het gaat daar de laatste tijd van kwaad naar erger met de grenscriminaliteit. je zou je gaan bedenken om daar nog een eigen zaak te beginnen. het aantal ramkraken en overvallen op Vlaamse winkels is niet meer bij te houden. het begint daar een beetje te lijken op het wilde westen.
 
het gaat daar de laatste tijd van kwaad naar erger met de grenscriminaliteit. je zou je gaan bedenken om daar nog een eigen zaak te beginnen. het aantal ramkraken en overvallen op Vlaamse winkels is niet meer bij te houden. het begint daar een beetje te lijken op het wilde westen.

Klopt.

Er is ook al maanden een plaag van Fransen die inbreken, de inwoners van hun bed lichten, hen bedreigen en de autosleutels eisen. Te triest voor woorden.
 
Laatst bewerkt:
Was net in het nieuws dat huis inbraken met 10% zijn gestegen in België. :twitch:
 
Laatst bewerkt:
Even Apeldoorn bellen
 
Als er bij je ingebroken wordt faal je gewoon.

Vooral als ze ongegeneerd de deur(en) intrappen zoals in de grensstreek "I Xyzyx I". Maar goed, jij woont vast in een bunker.
 
Hahahaha krijgen we dat gedoe "moord met voorbedachte rade" weer.


OT: weer die k*t-marokkanen!



Wait....

Het zijn een keer geen Marokkanen, stop de persen!
 
Vooral als ze ongegeneerd de deur(en) intrappen zoals in de grensstreek "I Xyzyx I". Maar goed, jij woont vast in een bunker.

Als ze je deuren kunnen intrappen dan ben je gewoon een pauper :o

Srs

very srs

Is gewoon te voorkomen dus slaat nergens op dat t verzekerd wordt.
 
Als ze je deuren kunnen intrappen dan ben je gewoon een pauper :o

Srs

very srs

Is gewoon te voorkomen dus slaat nergens op dat t verzekerd wordt.

Jouw mening mening is net zo boeiend als de habitat van de brulkikker.
 
Als ze je deuren kunnen intrappen dan ben je gewoon een pauper :o

Srs

very srs

Is gewoon te voorkomen dus slaat nergens op dat t verzekerd wordt.

Ik heb beveiligde deuren en wie dat niet heeft is een pauper.
En dat is zo omdat ik dat zeg.
Ik vergelijk mijn wereld altijd met de buitenwereld en zodra daar iets van afwijkt is het pauperig.
Ik ben zyx en ik ben koning.
 
Back
Naar boven