AndroidHealthClinic

twijfel of ik testgel zou gaan proberen. Aantal vragen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beeldscherm

Novice
Lid geworden
17 aug 2019
Berichten
2
Waardering
0
Hallo allemaal.

Ik ben nu ongeveer 12+ jaar aan de kracht training om mijn eigen testosteron te optimaliseren om geestelijke toestant te verbeteren. Ook heb ik verschillende dieten en supplementen geslikt.

De reden hiervan is dat ik mij altijd energieloos en vooral depresief hebt gevoel.

Helaas heeft sport en supplementen nooit geholpen en ondertussen ben ik nu de 30 gepasseerd.

Mijn eigen testoteron productie schommelt tussen de 8 en 11 mnol/l door de jaren heen.

Geen idee waarom het zo schommelt maar goed.

Ik zit er nu aan te denken THT te proberen in de vorm van androgel.

Op deze manier wil ik kijken of ik mijn testosteron kan optimaliseren, dus niet overdoseren.

Een arts van Andros mannen kliniek wil hieraan meewerken en hij heeft mij ook al volledig onderzocht en ik ben in gezonde staat.

Aan de ene kant hoop ik wat positieve ervaring te krijgen van Androgel, maar na het omspitten van dit forum lees ik dat er ook was nadelen aan kleven.

Maar ik las dat er meerdere problemen kunnen ontstaant tijdens Androgel?.

1: Androgel zou mijn eigen test productie plat leggen en geen kinderen meer kan krijgen.

Dit is voor mij geen probleem omdat ik zowiezo geen kinderwens hebt en nooit hebt gehad.

Wel las ik hier op het forum dat bij lange periode Gel of THT gebruik (2,5 jaar) primair hypogonadisme intreden. Dit betekent dat de Leydigcellen, de cellen van je testes die verantwoordelijk zijn voor de testosteronproductie, grotendeels hun gevoeligheid voor LH hebben verloren.

En dus je eigen test productie voorgoed lam is gelegd, ook al stop je met Androgel,

Vraag 1: is dit correct?, en bij korte periodes kan het lichaam wel weer zijn eigen test productie laten herstellen? Zoja moet hiervoor nakuur gebruikt worden ondanks ik niet overdoseer?


2: Ik las dat TRT rode bloedcellen verhoging (hematocriet) kan veroorzaken.

Bloeddonatie zou dit weer kunnen verlagen

Vraag 2: is het correct dat TRT doormiddel van androgel rode bloedcellen verhoogd?


3: teveel oestrogeen gyno. ( opzwellende borstklieren)

Ik heb 2 personen voorbij zien komen op dit forum die vertelde dat ze gyno kregen van 1 of andere testteron gel (geen idee welke precies ze hadden) en hun gyno operatief moesten laten verwijderen vanwege het grote impact op hun mentale welzijn.

Vraag 3: Hoe groot is de kans dat dit mij overkomt ondanks ik mijn test niet ga overdoseren?



4: Wat voor bijwerkingen en klachten kan ik verwachten?

Ik las onder andere van andere gebruikers: slechter slaap, meer onrust en angstwaas gevoel en meer gespannen ben.

Vraag 4: Wat kan ik nog meer verwachten en zijn dit tijdelijke klachten die vanzelf weer weggaan?

Kan het prostaat kanker veroorzaken of lever nieren hart aantasten op lang termijn?



5: Nou ben ik ook benieuwd wat er lichaamelijk veranderd als ik van 11 nmol/l naar rond de 20 a 3 nmol/l weer te brengen.

Vraag 5: zal deze verhoging bijvoorbeeld resulteren in meer spiermassa? Of ontstaat dit alleen bij overdosering?

6: wat nou als je paar jaar ouder bent en non-stop aan de test gel hebt gezeten en je eigen productie defenitief lam is.

Syntetische testoteron toedoening bij ouder schijnt alleen maar ellende te zijn.

- spierkracht zwakte af tijdens testoteron toedoening

https://www.ergogenics.org/testosteron-is-helemaal-niet-zo-goed-voor-oudere-mannen.html

- Hoge doses test geeft bij oudere minder positief effect en juist meer bijwerkingen

http://www.ergogenics.org/hoge-dose...e-mannen-minder-effect-meer-bijwerkingen.html

- testoteron gels zijn te gevaarlijk voor oudere, trail afgebroken.

- https://www.ergogenics.org/testosteron-te-gevaarlijk-voor-oudere-mannen-trial-afgebroken.html


Vraag 6: ik vraag mij af hoe mensen die al jaren lang THT gebruiken hiermee omgaan.

Eenmaal het leeftijd oudje gepasseerd en je bent de klos lijkt mij?


Vraag 7: Als je synthetische testoteron gebruik, dan gaat je eigen test productie plat.

Betekend dit ook dan voeding en supplementen helemaal geen invloed meer hebben op testoteron productie en je dus 100% afhankelijk word van de gel?


Vraag 8: Zorgt testoteron gel automatisch voor meer oestrogeen en vergroot de gel kans op gyno?

Dit onderstaande quote ben ik hier ergens tegengekomen wat door 1 van de leden is geplaatst.

Ik vroeg mij af hoeverre dit waar en zorgelijk is:


“De testosteron moet via de huid je vetcellen passeren vooraleer hij in het bloed komt. Bij die eerste passage wordt al een deel van de testosteron omgezet in de vetcellen naar oestrogeen. Dat is nog voor het in je bloed zit! Nadien zal de testosteron die dan toch ongearomatiseerd je bloed bereikt ook nog eens aromatiseren, zij het in mindere mate.
Je kan dus stellen dat je met gel dubbele oestrogeenvorming hebt.”


Laatste vraag: : Nogmaals wil ik mijn testosteron optimaliseren en niet overdoseren.

Ik vraag mij dan af of bovenstaande problemen alleen kunnen ontstaan bij overdosering of dit komt omdat je het synthetische middelen aan het rotzooien bent?


Ps, voor vragen en andere feedback zal ik reageren maar het kan even duren voordat dit gebeurd, zovaak zit ik namelijk niet op de pc.

Fijne dag.
 
Een goede raad. In de Androskliniek willen ze je helpen, laat je dus door hun opvolgen en neem alles wat je op internet leest met een korreltje zout. In de Androskliniek zullen ze alleszins niet overdoseren, dat doe je als je zelf gaat experimenteren. Op internet kan je interessante info vinden maar het merendeel is bullshit.
 
Godkolere dit is niet te lezen, is die extra witregel tussen alle zinnen nodig?
 
Vraag ; ik moest mn testosteron laten meten in het bloed.
Gebruik androgel uit pompflesje 2 pompjes.
Moest voor uroloog en internist prikken. (Beide ook andere dingen) maar ook testosteton.
Uroloog wou dat ik testosteron in de middag prikte,
Uroloog bloedonderzoek.S,morgens om 08.00 uur aangebracht linker arm, en smiddags om 14.15 uur laten prikken rechterarm, uitslag 42.7
Internist bloedonderzoek.
Volgende dag 07.00 uur aangebracht linkerarm en om 10.15 uur in rechter arm laten prikken 17.2
Eerste stand is te hoog 10-30 normaal.
Volgende dag tweede stand wel goed.
Hoe kan het zo groot verschil hebben?
 
Vraag ; ik moest mn testosteron meten in het bloed.
Gebruik androgel uit pompflesje 2 pompjes.
Moest voor uroloog en internist prikken. (Beide ook andere dingen) maar ook testosteton.
Uroloog wou dat ik testosteron in de middag prikte,
Uroloog bloedonderzoek.S,morgens om 08.00 uur aangebracht linker arm, en smiddags om 14.15 uur laten prikken rechterarm, uitslag 42.7
Internist bloedonderzoek.
Volgende dag 07.00 uur aangebracht linkerarm en om 10.15 uur in rechter arm laten prikken 17.2
Eerste stand is te hoog 10-30 normaal.
Volgende dag tweede stand wel goed.
Hoe kan het zo groot verschil hebben?
 
De tijd tussen het opbrengen van de gel en het prikken is niet gelijk, de plek waarop je het gesmeerd hebt is niet gelijk en de kans dat jij exact 2x2 pompjes met een zelfde hoeveelheid gel uit het pompje krijgt is ook NIHIL. Als je die drie variabelen meeweegt in het verhaal komt er een bepaalde factor uit, maar geen idee of dit een realistisch beeld geeft, sowieso niet op basis van 2 smeer- en prikmomenten.
 
Back
Naar boven