Fitness Seller

Twijfel tussen 3 half racks. Wie heeft input? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

J-P

Novice
Lid geworden
14 jul 2016
Berichten
13
Waardering
3
Lengte
1m83
Beste mensen,

Lees al een tijdje het forum, sinds kort ook maar geregistreerd. En wilde voor het einde van deze maand een keuze maken wat ik wil kopen.
Ik had al eerder in dit topic ingehaakt, maar werd geadviseerd toch mijn eigen topic te openen. Dus bij deze.

De keuze is al gevallen op een half rack ivm ruimte en praktische redenen.
Ik twijfel momenteel tussen 3 half racks. Namelijk:

Powermark 470HR Power rack. Daar zou ik dan een barbarian wall pulley bij kopen.
Voordelen: prijs. Geen los rack nodig voor gewichten.
Nadelen: verschillende merken/niet helemaal passend bij elkaar. (lees: dat de wall pulley iets hoger komt op de muur ivm horizontale dwarsbalk, en uitsteekt tussen het chinup gedeelte)


Megatec half rack + latt pulley
Voordelen: de meeste compacte van de 3. Betere/fijnere latt pulley met verstelbare been houder.
Nadelen: Geen gewicht houders. De afstand tussen latt pulley / chinupbar/ de verticale buis waar de afleg haken op zitten. (misschien iets te compact?)


Barbarian half rack + Latt Pulley
Voordelen: Meest compleet. (lees: meest degelijk naar waarschijnlijkheid.
Nadelen: Prijs


Voorat iedereen gaat roepen "de barbarian"
Mijn budget is momenteel 1400,- al kan ik daar indien noodzakelijk zo'n 200.- p/m aan toevoegen. Maar mijn oorspronkelijke begroting had ik eigenlijk op 1500,- gesteld

Ik wil eigenlijk het liefste alles van 1 merk. Dus als ik de powermark zou kopen, zou ik ook een bankje van powermark nemen. Het zelfde geld voor de megatec en barbarian.
Dus dat drijft de prijs aardig op.

Mijn plannen voor de toekomst zijn opzich niet om te gaan bodybuilden, maar gewoon fitnessen. Ik ben in het verleden ook fitness instructeur en personal trainer geweest, en zou dit misschien in de toekomst weer vanuit huis gaan doen. (semi professioneel dus?)

Goed een heel verhaal geworden. Ik hoop dat jullie mij goede input kunnen geven om een keuze te maken. (lees input met voor of nadelen, of eigen ervaringen met bepaalde racks)
Met vriendelijke groet
J-P
 
Ik heb zelf het megatec Halfrack zonder de pulley. Erg tevreden mee en het probleem van de schijven is gemakkelijk op te lossen met een extern opbergsysteem. Mijn 20kg plates kan ik kwijt op het rack zelf.
 
Ik heb zelf de PowerMark 470HR sinds een paar weken, en ben er super tevreden mee. Met name zoiets kleins als die schijfpinnen doen het voor mij wel, anders ben je ook nog apart ruimte kwijt aan een schijfhouder. Enige verschil met jouw wensen is dat ik totaal geen behoefte voel aan een pulley. De optreksteunen gebruik ik wel heel regelmatig, dus het lijkt mij persoonlijk niet handig om zowel een pulley als optrekstangen in hetzelfde rack te hebben (tenzij het een full rack zou zijn). Als je dan toch een aparte pulley wil, monteer 'm dan naast dat rek lijkt me.
Ik heb trouwens dat rek zo'n 5-10 cm van de muur afstaan zodat m'n 20kg schijven ook makkelijk op de onderste pin passen. Heb je daar rekening mee gehouden als het gaat om het uitsteken van de pulley?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Powermark maar in het verleden ook een veel duurder powerrack in het bezit gehad. Ik was verbouwereerd van de kwaliteit, ik had het voor die prijs nooit verwacht. Het is wel een 2016 model ( helisports.nl ) dus ik weet niet of oudere modellen even stevig zijn. Maar dit is duidelijk zwaar belastbaar.
Het enige waar ik spijt van spijt heb is waarom ik vroeger het dubbele besteed heb aan een duurder merk ;) .
 
Heb geen barbarian maar een Heavy Duty HD 2, achteraf gezien zou ik wel voor de barbarian gaan.

De pulley op dit powertec zit nog in een buis waardoor je deze bijna enkel verticaal recht naar beneden kunt gebruiken.
Die van barbarian lijkt op een katrol te zitten waar je dus ook meer vrijheid mee hebt.

Systeem van de pulley lijkt ook beter.
 
Om je keuze nog wat lastiger te maken: het Barbarian Half Rack wordt al een tijdje geleverd in de nieuwe uitvoering maar de foto's op de website zijn nog niet bijgewerkt. Zie de foto in de bijlage!

Het toestel is nu mat zwart gekleurd, heeft volledig rubber ommantelde J-Hooks en langere noodsteunen (50 cm).

Succes met je keuze! :)

BB-9035-2016.jpg
 
Om je keuze nog wat lastiger te maken: het Barbarian Half Rack wordt al een tijdje geleverd in de nieuwe uitvoering maar de foto's op de website zijn nog niet bijgewerkt. Zie de foto in de bijlage!

Het toestel is nu mat zwart gekleurd, heeft volledig rubber ommantelde J-Hooks en langere noodsteunen (50 cm).

Succes met je keuze! :)

Zijn die langere noodsteunen apart verkrijgbaar? Heb nog de vorige versie (vorig jaar gekocht) :(

Die rubberen Jhooks hadden al langer standaard moeten zijn, heb ik destijds ook apart gekocht om de originele (chromen afleghaken) te vervangen.
 
Zijn die langere noodsteunen apart verkrijgbaar? Heb nog de vorige versie (vorig jaar gekocht) :(

Die rubberen Jhooks hadden al langer standaard moeten zijn, heb ik destijds ook apart gekocht om de originele (chromen afleghaken) te vervangen.
Momenteel zijn deze enkel nog bij het Half Rack verkrijgbaar. De losse versie zal uiteindelijk wel ook vervangen worden door de 50 cm uitvoering.
 
Momenteel zijn deze enkel nog bij het Half Rack verkrijgbaar. De losse versie zal uiteindelijk wel ook vervangen worden door de 50 cm uitvoering.
Zijn er voor het Megatec halfrack langere steunen te krijgen, of is dat technisch niet mogelijk?
 
Zijn er voor het Megatec halfrack langere steunen te krijgen, of is dat technisch niet mogelijk?
MegaTec krijgt volgend jaar pas weer upgrades, dit jaar zijn we nog bezig met de Barbarian toestellen. Langere noodsteunen zullen we dan echter zeker bekijken (het MegaTec Half Rack is bewust vrij compact en licht gemaakt dus ik weet niet of de noodsteunen zomaar verlengd kunnen worden).
 
Hoe hoog is/wordt dat nieuwe barbarian halfrack?
 
De constructie is ongewijzigd, alleen enkele kleine onderdelen hebben een update gehad (zie een van mijn berichten hierboven).
 
Back
Naar boven