XXL Nutrition

Twijfels over aanpak (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SHAKES

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
13 nov 2007
Berichten
18
Waardering
5
Goedenavond!

Sinds juli 2020 ben ik begonnen met sporten, eerst wilde ik wat fitter worden 1.71 cm, 82 kilo, vetpercentage rond de 23% en 95 cm buikomtrek was me wat teveel ;)

Ondanks dat corona wat roet in mijn progressie gooide vanwege de sluiting ben ik sinds januari bezig met het minderen van het aantal koolhydraten, mede ook vanwege dat mijn ouders wat kilo’s willen verliezen. Echter heb ik een roeitrainer aangeschaft (sessie van 40 min per dag) en ga ik regelmatig hardlopen (7km - 2x in de week). Het resultaat is dat ik nu 74 kilo weeg, vetpercentage nu 16,5% is en mijn buik naar 86 cm gegaan is. Daarnaast heb ik ook meer kracht en zie je wel meer spiermassa - was niet zo slim van me om geen foto’s te maken anders had ik die zeker even toegevoegd.

De afgelopen tijd is mijn gewichtsverlies niet meer aan het afnemen - dit blijft vrijwel gelijk. Ik zie wel dat mijn buik nog wat strakker aan het worden is en het vetpercentage aan het dalen is. Nu wel in een tempo die is stuk lager is - ik zit elke dag wel onder de 500 calorieën, soms wel lager zelf (I know slecht voor spieren, maar ben eenmaal moeilijk af te remmen met sporten als ik eenmaal bezig ben en wil het vervolgens er niet bij snaaien)

Nu probeer ik mij overal in te lezen op dit forum en lijkt het mij goed om krachttraining (2x per week) toe te voegen, minder roeien/hardlopen en met eiwitshakes te gaan beginnen. Zelf wil ik nog wat afvallen tot +- 13% vetpercentage om dan met een leanbulk te gaan beginnen.

Was benieuwd hoe jullie hiernaar kijken? Hoor het graag en alvast bedankt :)
 
Als jij roeien en hardlopen leuk vindt om te doen dan kan je dat gewoon blijven doen naast je krachttraining.

Het zorgt voor een goeie conditie en voordeel daarvan is dat je langere periode meer kan eten in een cut.

En cardio na wat krachttraining is ook wel goed voor herstel mits je op een normaal tempo cardio doet en niet als een gek bezig gaat. Zorg wel dat je genoeg eiwitten binnen krijgt zodat je geen spiermassa kwijt raakt.

Reken goed uit wat je totaal op een dag aan kcal verbruikt als onderhoud. Ga daar -300/500 onderzitten.
Neem 2 Gr eiwitten per lichaamsgewicht. 1 gram vetten per lichaamsgewicht en de rest naar koolhydraten.

Eiwitshakes zijn niet percee nodig. Wel erg makkelijk om je eiwitdoel te behalen maar geen must.
 
Reken goed uit wat je totaal op een dag aan kcal verbruikt als onderhoud. Ga daar -300/500 onderzitten.
Neem 2 Gr eiwitten per lichaamsgewicht. 1 gram vetten per lichaamsgewicht en de rest naar koolhydraten.
Of ik begrijp het niet precies wat je hier zegt of je zegt dat je voor spiergroei kunt gaan tijdens een cut

Beginnersgains zijn er altijd, maar na die eerste paar weken/maanden moet je gewoon een overschot hebben aan kcal voor spiergroei. Leanbulk dus een klein overschot met gezond eten (nobel streven :D )
Tijdens cutten raak je altijd spiermassa kwijt, het doel is om het te minimaliseren.

De rest compleet mee eens.
 
Oh haha. Ik was nog even in de veronderstelling dat hij nog in de cut zat. Maar als je inderdaad gaat leanbulken dan klein beetje boven je onderhoud zitten.

Sorry!!

Was nog niet helemaal compleet wakker toen ik aan het typen was haha. Excuses.
 
Oh haha. Ik was nog even in de veronderstelling dat hij nog in de cut zat. Maar als je inderdaad gaat leanbulken dan klein beetje boven je onderhoud zitten.

Sorry!!

Was nog niet helemaal compleet wakker toen ik aan het typen was haha. Excuses.

Hij zegt beiden; eerst nog wat cutten en dan leanbulk

Normaal doen! Niet sorry zeggen en al helemaal geen 2x ;)
 
Back
Naar boven