XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Bezoekers in dit topic

Dat is een flinke bench voor een oude knar, lekker Tymen!

Gisteren

B1W3D3

Bench press, paused
160x1
180x1
190x1
200x1 (!)

Bench press, t&g
155x8x3

Cable rows
heavyx10x3
dropx12

Lat pull down, wide grip
heavyx8x3
dropx11

DB flyes, slow ecc, paused
20x10x3

Pushdowns
heavyx12x2

Face pulls
lightx20x2

F*ck yes! De eerste 200 bench als veertiger :) Still got it!
155 voor 3x8 erna was ook echt all out, was redelijk toast daarna. Pendlays vervangen voor cable rows daarom en gewoon goed gepompt de rest van de training.
Dikke bench man! Echt lekker!

B1W3D4

Squat, low bar
175x8x3

Bench press, paused
165x5x3

Hack squat
heavyx8x2

Leg extensions, unilateral
heavyx12x3

Zo, jezus. Dit zijn wel de sessies he. Laatste set squats was echt dood gaan, ik moest even flink recupereren naar die benches toe. Stond op standje overgeven. Dextrose erin en gaan. Bench ging wel echt goed. 165 voor paused vijfjes op ~rpe8 is zeer, zeer prima.
Daarna wijselijk hack squats op twee setjes gehouden want ik had helemaal niets meer in de quads.

IMG-20240929-WA0005.jpg

20240929_131353.jpg

Onze nieuwe strong(wo)manruimte, met al wat spullen. Zal nog meer gevuld en gedecoreerd worden met wat posters en banners enzo. Stonesplatform komt in delen naar hier toe en log en axle en andere statische onderdelen liggen gewoon in de gym.

Leuk dat je weer logt. Stiekem lees ik mee.. Zware weg door gegaan. Knap dat je ondanks alles nog op dit niveau zit.

Leuk dat je weer logt. Stiekem lees ik mee.. Zware weg door gegaan. Knap dat je ondanks alles nog op dit niveau zit.
Tof dat je meeleest, K.
Als je er middenin zit is t soms wat lastig om dat in te zien maar als ik even wat afstand neem en er objectief naar kijk vind ik t gelukkig regelmatig ook niet teleurstellen, haha, ook gezien alle omstandigheden inderdaad.
Ik heb in het verleden wel eens gedacht aan de leeftijd van 40 en had dan niet per se daarbij de verwachting dat ik nog zo fanatiek en ook sterk (relatief, I know) zou zijn. Alleen dat laatste kleine stapje, richting écht all time PR's, dat is zo verdomd lastig. Ik train me helemaal wezenloos en push mezelf echt tot het gaatje, en weet ook wel dat ik niet nog tientallen kilo's op een lift ga gooien maar gewoon eens ruiken aan iets richting een all time PR zou wel heel tof zijn.

B1W4D1

Deadlift, stiff legged, slow ecc
140x8x3

Bench press, paused
175x3x4

Bench press, paused, slingshot
190x3
195x3
200x3

Cable rows
full stack x8x3
dropx13

DB bench press, paused
60x8x3

Straight arm pulldowns
mediumx10x3

Rolling db triceps extensions
16x10
20x8
24x7
18x9

Db curls
24x8x2
16x14(?)

Face pulls & lateral raises

Holy hell. Bewust beetje low energy en low hype deze sessie en sets in gegaan omdat ik nog aardig leeg was van gisteren, maar deze benches he. Vliegles. Alleen 200 op de slingshot voor een drietje was wat heftig na al t voorgaande werk. Deed 175 voor een single voordat ik de reguliere werksets ging doen en voelde meteen dat ik vandaag 205-207,5 kon benchen als ik had gewild. Beetje cocky wellicht maar fuck it, die flow op de bench is 'ineens' weer zó goed. Ineens tussen aanhalingstekens want deze volumes werken altijd goed voor mij op bench.

Stiff leggeds op laag gewicht gehouden want lower body was nog cooked van gisteren. Trillende beentjes.

Db bench ook goed sterk. Met pauze onderin is dit een stuk zwaarder dan zonder.

B1W4D2

Squat, low bar
185x5
195x5
200x5

Bench press, paused
165x6x2
165x5 (6F)

RDL
140x8
150x6
160x6x2

Leg curls, banded
heavy band x12x2
light band x15

Machtige sessie weer. Het is een beetje de culminatie van dit eerste miniblock, ik denk dat de overgang naar meer low rep werk wel goed gaat zijn. Squat is echt goed op het moment. 5x200, daar moet ik even heel ver voor gaan terug zoeken. Dat is lang geleden. Ben de afgelopen weken weer eens wat wijder staan en dat voelt goed. Diepte is nog wel een beetje zoeken af en toe.
Bench ook echt goed maar op de laatste set was het wel leeg. Ook voor een gefailde bench rep moet ik erg ver terug zoeken.
Van deadlifts van de grond niet echt een idee op het moment. RDL's voelden wel goed maar nog steeds wel last van de onderrug daar dus ik durf nog niet zo veel van de grond te doen.

B1W4D3

Squat, low bar
180x8x2
180x7

Bench press, t&g
160x8x2
160x7 (8F)

Cable rows
heavyx10x3
dropx12

Lat pull down, wide grip
heavyx8x3
dropx11

DB flyes
30x10x3

Pushdowns
heavyx12x2

Face pulls
lightx20x2

Zo, jezus. Zwaar vermoeid aan deze training begonnen van weer een week met de kids alleen. Ook nog een intro nieuwe coachingatleet tussendoor, uiteindelijk zo'n 3,5 uur in de gym. Denk dat ik wel iets te hard gepusht heb op deze squats en benches, wilde ze graag voor een straight 3x8 maar dat was vandaag net wat te veel gevraagd.
Toch mooi om weer achtjes met deze gewichten te draaien nu.
Zit er echt wel goed doorheen nu, even bijslapen.

Back
Naar boven