Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Bezoekers in dit topic

Vandaag een deload sessie

Bench press, t&g
135x10x2

Deadlift, from blocks (max 1 min rust)
175x2x6

DB flyes
30x10x3

Cable rows
full stack+10 x8x3

Lat pull downs, unilateral
mediumx12x3

Straight arm pull downs
mediumx12x2

Pushdowns
mediumx12x3

DB preacher curls
14x10x3

Face pulls
mediumx12x2

Lekker, goeie pomp ook.

• Like
Waarderingen: Gremlin, johnyyy en Mentat
Vandaag

Squat, low bar
205x3x2

Bench press, paused
167,5x5x4

Deadlift, stiff legged, slow ecc
130x8x3

Hack squat (gewicht = alleen schijven
165x5x3

Leg extensions
heavyx12x2

Leg curls
heavyx12x3

Calf presses
heavyx10x3
dropx14

Brute sessie. 2,5 uur echt achter elkaar aan t knallen geweest.
Nieuwe oly shoes met een hogere hak dan ik eerst had, beetje wennen op zowel squats als benches.

• Bicep
  • Like
  • Love
Waarderingen: Mentat, johnyyy, Henk123456 en 4 andere personen
Goed bezig respect

• Like
Waarderingen: tymboo
Vandaag

Squat, low bar
205x3x2

Bench press, paused
167,5x5x4

Deadlift, stiff legged, slow ecc
130x8x3

Hack squat (gewicht = alleen schijven
165x5x3

Leg extensions
heavyx12x2

Leg curls
heavyx12x3

Calf presses
heavyx10x3
dropx14

Brute sessie. 2,5 uur echt achter elkaar aan t knallen geweest.
Nieuwe oly shoes met een hogere hak dan ik eerst had, beetje wennen op zowel squats als benches.
Beest!

• Like
Waarderingen: tymboo
Yes, 9.5 kg boven t huidige master I bench NR in de -120 zag ik @huggybear1968 . En in de 120+ staat er ook nog een mooi record van een zekere Limburger dat verbroken wil worden...
De bedoeling is nu om de SBD paascup te doen en zo te kwalificeren voor NK masters, NK bench en misschien ook NK open als ik sterk genoeg ben. Dan zien we daarna wel weer verder.
Wel even aan zien wat de rug doet want die werkt nog niet echt super mee.

• Like
  • Bicep
  • Heart
Waarderingen: johnyyy, Mentat, zunnepitte en 3 andere personen
Ik wens je heel veel suc6 met je doelstellingen en je zit zowel in de -120 als 120+ ruim boven de records.
200(+) op eigen kracht is altijd indrukwekkend, zeker voor een masterlifter 👍💪

By the way, ik wist helemaal niet dat die limburger in de recordlijst van de KNKF stond 🤭

Wat je "rug" betreft...je hebt een vrij korte rom bij het bankdrukken echter bij het deadliften betekend dat het tegendeel (ieder voordeel heeft zijn nadeel) en daaraan kun je helaas niets veranderen....wellicht het overwegen waard om je aandacht in je trainingen meer te gaan verleggen op hetgeen waarin je uitzonderlijk goed in bent om er nog beter in te worden?

Laatst bewerkt:
Wat je "rug" betreft...je hebt een vrij korte rom bij het bankdrukken echter bij het deadliften betekend dat het tegendeel (ieder voordeel heeft zijn nadeel) en daaraan kun je helaas niets veranderen....wellicht het overwegen waard om je aandacht in je trainingen meer te gaan verleggen op hetgeen waarin je uitzonderlijk goed in bent om er nog beter in te worden?
angry denzel GIF

• Like
Waarderingen: lloydatoni, huggybear1968 en zunnepitte
Ik wist wel dat ik me geen vrienden zou maken met mijn goed bedoelde mening 🤭
Ik volg dit log echter ook niet pas sinds gisteren.
Tymboo sukkeld helaas reeds wat langer met zijn rug. Desondanks is hij in staat om 210kg raw te bankdrukken als 40 plusser 💪en nee, ik wil hem geen veren in zijn reet stoppen 🤭, maar als iets goed is mag dat gezegd worden. Hij zal op bankdrukwedstrijden mijns inziens beslist beter scoren dan op powerliftwedstrijden. Ik zeg nergens dat hij moet stoppen met powerliften, enkel accenten verleggen om zijn rug te sparen - hij wordt er ook niet jonger op - en met het stijgen der jaren gaan blessures (en het voorkomen daarvan) een grotere rol spelen.
Uiteraard zal Tymboo beslist zelf goed in staat zijn om weloverwogen keuzes te maken en wens ik hem alle succes daarbij toe! 😊👊

• Like
Waarderingen: pol0100
Wat moet ik dan met de rest van mijn trainingen doen @huggybear1968 want ik kan me niet voorstellen dat ik nog vaker moet gaan benchen dan ik nu al doe (3x/wk). Ik ben niet alleen maar aan het trainen voor nu, maar ook voor later. Een allround sterker lichaam is een beter lichaam, het houdt me scherp, het houdt me goed en het houdt me ook mentaal gezond. En een rugblessure gaat echt niet over door er niks aan te doen.
En verder, als je me volgt dan weet je dat dit altijd al zo geweest is, deze verhoudingen, rugblessure of niet. Mijn bench is altijd relatief veel sterker geweest dan de rest, met name mijn deadlift. Ik ben hier in 2011 begonnen met loggen en toen benchte ik al 180 voor drietjes. Ik benchte 200 voor het eerst in 2013. Deadlift en squat zijn na peak fases altijd zo om en nabij de 250 geweest met af en toe een uitschieter naar boven. Wat dat betreft zijn de gains die ik nu maak kruimels en verwacht ik echt niet met bench only ineens naar 230, 240 te gaan ofzo.
Weet je, ik ben alleenstaand vader van vier kinderen, heb een baan, een eigen bedrijf, eigen gym en train daarnaast nog 4x in de week gemiddeld, en ik train echt kneiterhard. Dat zegt iedereen natuurlijk van zichzelf maar goed. Volgens mij laat ik aardig zien wat je op eigen kracht kan bereiken en als bench daar door mijn lichaamsverhoudingen en relatief sterkere bovenlichaam 'toevallig' de uitschieter van is dan is dat zo. Natuurlijk valt die het meeste op maar ik ben echt niet minder trots op een voor mij goeie squat of deadlift. Of voor mijn part een db bench press of een hack squat of een rdl of whatever.

All love René, ik weet dat t goed bedoeld is natuurlijk.

Vandaag

Bench press, paused
165x3
175x3
185x3
190x3

Bench press, slingshot
200x3
212,5x3
222,5x3 PR denk ik

RDL
150x8x3

Pendlay rows
115x6x4

Moest naar huis hierna, oudste drie kunnen wel alleen thuis blijven maar de jongste was aan het spelen bij een buurjongen en ik zou tijdig terug zijn.

• Like
Waarderingen: huggybear1968, Pren, johnyyy en 1 andere persoon
Leuk te lezen dat je nog steeds zo hard traint en met scc bezig bent en al helemaal met die knappe resultaten. Ben benieuwd naar de records. Wanneer staat de wedstrijd gepland?

Leuk te lezen dat je nog steeds zo hard traint en met scc bezig bent en al helemaal met die knappe resultaten. Ben benieuwd naar de records. Wanneer staat de wedstrijd gepland?
Tof dat je hier ook weer actief bent! Mogelijk doe ik de SBD paascup, die is halverwege april. En anders pak ik een andere wedstrijd verderop in het jaar.

Tof dat je hier ook weer actief bent! Mogelijk doe ik de SBD paascup, die is halverwege april. En anders pak ik een andere wedstrijd verderop in het jaar.
Mooi op tijd voor het NK masters in de kerk van Weert:
1736764707853.jpeg

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Beowulf
Wat moet ik dan met de rest van mijn trainingen doen @huggybear1968 want ik kan me niet voorstellen dat ik nog vaker moet gaan benchen dan ik nu al doe (3x/wk). Ik ben niet alleen maar aan het trainen voor nu, maar ook voor later. Een allround sterker lichaam is een beter lichaam, het houdt me scherp, het houdt me goed en het houdt me ook mentaal gezond. En een rugblessure gaat echt niet over door er niks aan te doen.
En verder, als je me volgt dan weet je dat dit altijd al zo geweest is, deze verhoudingen, rugblessure of niet. Mijn bench is altijd relatief veel sterker geweest dan de rest, met name mijn deadlift. Ik ben hier in 2011 begonnen met loggen en toen benchte ik al 180 voor drietjes. Ik benchte 200 voor het eerst in 2013. Deadlift en squat zijn na peak fases altijd zo om en nabij de 250 geweest met af en toe een uitschieter naar boven. Wat dat betreft zijn de gains die ik nu maak kruimels en verwacht ik echt niet met bench only ineens naar 230, 240 te gaan ofzo.
Weet je, ik ben alleenstaand vader van vier kinderen, heb een baan, een eigen bedrijf, eigen gym en train daarnaast nog 4x in de week gemiddeld, en ik train echt kneiterhard. Dat zegt iedereen natuurlijk van zichzelf maar goed. Volgens mij laat ik aardig zien wat je op eigen kracht kan bereiken en als bench daar door mijn lichaamsverhoudingen en relatief sterkere bovenlichaam 'toevallig' de uitschieter van is dan is dat zo. Natuurlijk valt die het meeste op maar ik ben echt niet minder trots op een voor mij goeie squat of deadlift. Of voor mijn part een db bench press of een hack squat of een rdl of whatever.

All love René, ik weet dat t goed bedoeld is natuurlijk.
Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd :)

• Like
Waarderingen: tymboo en Beowulf
Ik zie geen enkele yellowjacket meer bij competities. :(
Haha nee, sowieso is Titan niet echt een populair merk meer. Ik heb nog twee paar yellow jackets uit mn sponsor days maar draag ze nooit meer. Zal je zeggen dat ik nog SBD sleeves heb uit 2014 (de eerste lichting destijds) die ik nog steeds draag. Die sleeves geven ze niet weg maar als je er 10+ jaar mee doet is het toch geen slechte aankoop geweest.

Terug
Naar boven