Wat moet ik dan met de rest van mijn trainingen doen
@huggybear1968 want ik kan me niet voorstellen dat ik nog vaker moet gaan benchen dan ik nu al doe (3x/wk). Ik ben niet alleen maar aan het trainen voor nu, maar ook voor later. Een allround sterker lichaam is een beter lichaam, het houdt me scherp, het houdt me goed en het houdt me ook mentaal gezond. En een rugblessure gaat echt niet over door er niks aan te doen.
En verder, als je me volgt dan weet je dat dit altijd al zo geweest is, deze verhoudingen, rugblessure of niet. Mijn bench is altijd relatief veel sterker geweest dan de rest, met name mijn deadlift. Ik ben hier in 2011 begonnen met loggen en toen benchte ik al 180 voor drietjes. Ik benchte 200 voor het eerst in 2013. Deadlift en squat zijn na peak fases altijd zo om en nabij de 250 geweest met af en toe een uitschieter naar boven. Wat dat betreft zijn de gains die ik nu maak kruimels en verwacht ik echt niet met bench only ineens naar 230, 240 te gaan ofzo.
Weet je, ik ben alleenstaand vader van vier kinderen, heb een baan, een eigen bedrijf, eigen gym en train daarnaast nog 4x in de week gemiddeld, en ik train echt kneiterhard. Dat zegt iedereen natuurlijk van zichzelf maar goed. Volgens mij laat ik aardig zien wat je op eigen kracht kan bereiken en als bench daar door mijn lichaamsverhoudingen en relatief sterkere bovenlichaam 'toevallig' de uitschieter van is dan is dat zo. Natuurlijk valt die het meeste op maar ik ben echt niet minder trots op een voor mij goeie squat of deadlift. Of voor mijn part een db bench press of een hack squat of een rdl of whatever.
All love René, ik weet dat t goed bedoeld is natuurlijk.