XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • B1W11D3

    Squat, low bar, ramped up
    180x3
    187,5x3
    195x3
    180x4x2

    Deadlift, conv., from blocks
    170x1x3 hook
    170x8x2
    170x6

    RDL
    100x8
    120x8
    130x8
    130x8

    Leg press, paused
    mediumx15x3
    dropx25 no pause

    Leg extensions, unilateral
    heavyx12x3
    dropx12 bilateral

    Standing banded rdl's
    BW+green band x 20x3

    Ab wheel on bench, standing
    BWx12x3

    Hyper extensions
    BWx25x2

    Holy fuck, wat een sessie weer. Echt super SUPER blij met die squats. Nog niet zo lang geleden waren er dagen waarop ik voelde dat ik geen 180 kon squatten. Nu een zéér solide triple met 195. Ik moet zeggen dat warm up niet geweldig voelde. Pas vanaf 160 kwam ik er ineens goed in en kon ik de knop ook omzetten. Ik was de hele dag alweer psyched up voor deze sessie maar had toch ook een back up plan voor squats wanneer het niet goed genoeg voelde vandaag. Niet nodig gelukkig.

    Daarna echt helemaal kapot gegaan op die 'high' rep blockpulls en rdl's, bijna tot kotsen aan toe. Ook de rest van de training was echt knallen.
    Ik ga ooit een keer staande ab wheels kunnen doen, mark my words. Mooi subdoel.

    Ik zit echt in een geweldige flow de afgelopen twee weken qua trainingen. Ik vind het prettig om te zien dat ik ondanks een best lange mindere periode waarin ik ook minder gemotiveerd raakte consistent ben gebleven, heb aangepakt wat ik moest aanpakken qua pijntjes en blessures en nu echt weer in een opgaande trend zit.
     
    Dikke training! Big squats!
     
    B1W11D4

    Bench press, paused, ramped up
    165x3
    170x3
    175x3
    160x4x2

    Bench press, slingshot
    180x3
    195x3
    195x2

    Straight arm pulldowns
    mediumx10x4

    Lying triceps extensions
    40x10x3

    Pushdowns
    mediumx12x3

    Db curls
    20x10x3

    Vrij rustige training vandaag. Bench ging goed, slingshot bench iets minder. Ik heb al behoorlijk wat volume gedraaid deze week en een lange werkdag gehad en ik zat er eigenlijk een beetje doorheen. Assistance kort gehouden. Verder niks mis met deze sessie.
     
    Paar mindere dagen gehad met wat persoonlijke ellende, en ook wat ziek geweest helaas

    B1W12D1

    Squat, low bar
    167,5x8x4

    Bench press, touch & go
    150x8
    160x8
    167,5x6

    Db bench press
    40x15x3

    Db incline flyes
    12x15x3

    Pushdowns
    heavyx12x3

    Ik ben echt drie keer gestorven en herrezen tijdens die squats. Dit was toch wel één van de pittigste squatsessies ooit denk ik. Trillende benen, minutenlang buiten adem en tegen kotsen aan. Ik wilde niet weer terug gaan schakelen na een paar dagen niet trainen en matig eten omdat ik daarvóór juist in zo'n lekker flow zat, maar had achteraf misschien toch wat gas terug moeten nemen op die squats vandaag. De rest van de training had er wat onder te lijden, want ik was helemaal leeg. Bench liep niet zo lekker en daarna de assistance erg kort gehouden.
     
    Zondag

    B1W12D2

    Squat, low bar
    work up to
    180x1
    195x1
    205x1
    back off
    180x3x3

    Deadlift, stiff legged
    140x8x4

    Leg extensions
    heavyx12x3

    Hanging leg raises
    BWx15x3

    Kuttraining en gewoon een algehele kutweek, ook privé. Als verloren beschouwen en op naar de volgende. Meteen een nieuw block uitgeschreven en daar vandaag aan begonnen.


    B2W1D1

    Bench press, touch & go
    155x8x4

    Db bench press, incline, 2ct pause
    30x10x4

    Cable rows
    heavyx10x3

    JM press
    80x8x4

    One arm db triceps extensions
    10x10x3

    DB flyes, incline
    15x10x3

    Hammer grip cable curls, unilateral
    mediumx8x4

    Face pulls
    lightx20x2

    Super fijne training. Bench vloog. Die incline db bench presses waren echt moeilijk zwaar met deze lange TUT. Ik heb ook weer eens JM presses er in gegooid, lang geleden dat ik die gedaan heb. Pomp op triceps was goed.
     
    B2W1D2

    Squat, low bar
    180x5x3

    Deadlift, paused, beltless
    150x5x3

    Ab wheel, standing, on bench
    BWx12x3

    Hyper extensions
    BWx15x2

    Korte 'tussensessie' van ongeveer 1u20min. Deze week moet ik noodgedwongen vijf dagen achter elkaar trainen (zo t/m do) en dan kan niet elke sessie balls to the walls zijn, anders kun je me opvegen bij de derde of vierde training. Het zal vaker gaan gebeuren dat ik vaak achter elkaar train en dan een paar dagen niet.
    Die paused deadlifts waren oprecht niet heel makkelijk overigens. Wat een kutoefening is dat zeg. Daarom ze er ook maar in gezet.
     
    B2W1D3

    Squat, low bar
    160x8x3

    Bench press, paused
    165x3x5

    Bench press, slingshot
    190x3x3

    Man, wat ben ik naar de klote. Alleen de bare essentials gedaan, als ik nog assistance er achteraan had gedaan had ik mezelf morgen op kunnen vegen bij deadlifts. De hele training gevochten tegen het gapen en de spierpijn. Zoveel dagen achter elkaar trainen is not it, maar het is niet anders.

    Squats gingen erg goed, bench wat minder maar dat zal die vermoeidheid zijn geweest.
     
    B2W1D4

    Deadlift, conv.
    hook, work up to
    180x1
    190x1x2
    200x1
    straps
    165x8x3

    Leg press
    heavyx15x4

    GHR
    BWx8x2
    BWx5

    RDL
    120x8x3

    Leg extensions, unilateral
    heavyx15x3
    dropx20 (bilateral)

    Lat pull down
    mediumx12x3

    Lying leg curls, unilateral
    bandx15x3

    Man, ik ben echt helemaal gesloopt. Volledig op. Ik heb mezelf echt naar het einde van deze training toe gesleept, wat een torture. Kapot gegaan op alles, dit volume is killing. Het was een goeie training maar het beste onderdeel was de terugweg naar huis, wetende dat er een paar rustdagen aan komen nu.
     
    20211123_170009.jpg

    Ik baal er toch wel echt van. Ik heb vorige week nog gewaarschuwd dat ik t alweer onverantwoord vond om nog met volle klassen te werken en zonder afstand onderling, maar we moesten nog maar even afwachten. Ze vielen al met bosjes om, leerlingen én docenten, en nu ben ik ook de sjaak, en de rest van het gezin. Iedereen in quarantaine.

    Ik ben wel behoorlijk ziek ervan. Vanmiddag leek t even mis te gaan met een enorme koortsstuip maar nu weer wat beter. Dochter is ook ziek en ook de rest begon bij het naar bed gaan te klagen over hoofdpijn, keelpijn, etc.
     
    Bekijk bijlage 541791

    Ik baal er toch wel echt van. Ik heb vorige week nog gewaarschuwd dat ik t alweer onverantwoord vond om nog met volle klassen te werken en zonder afstand onderling, maar we moesten nog maar even afwachten. Ze vielen al met bosjes om, leerlingen én docenten, en nu ben ik ook de sjaak, en de rest van het gezin. Iedereen in quarantaine.

    Ik ben wel behoorlijk ziek ervan. Vanmiddag leek t even mis te gaan met een enorme koortsstuip maar nu weer wat beter. Dochter is ook ziek en ook de rest begon bij het naar bed gaan te klagen over hoofdpijn, keelpijn, etc.
    Beterschap, ook voor de rest van het gezin.
     
    Beterschap Tymen
     
    Balen man, beterschap! Zat vorige week in hetzelfde schuitje en was er toch best slecht van, gelukkig vanaf morgen weer aan de bak.
     
    Beterschap gewenst
     
    Beterschap en sterke man.
     
    Bedankt allemaal.

    Update dan maar.

    Ik heb er echt erg veel last van. Begin vorige week zat ik al tegen ziekenhuisopname aan en van het weekend weer. Uiteindelijk is het niet nodig geweest vooralsnog. Ik krijg niets uit mijn handen en heb gewoon nul energie. Ik slaap grote delen van de dag. Verder is het gewoon echt als een hele zware griep, plus reuk- en smaakverlies.
    De kinderen zijn er veel minder ziek van en dus moet er gewoon thuisonderwijs geregeld worden enzo. Omdat totale isolatie niet te doen is met de jongste kinderen raken ze om en om besmet, alleen de oudste is nu nog niet besmet (13 & gevaccineerd) en heeft zelf ervoor gekozen zich zo veel mogelijk van ons te isoleren. Vandaag is dag zeven van quarantaine en wij moeten in elk geval nog tot en met vrijdag in quarantaine blijven omdat mijn tweede zoon gisteren zijn positieve uitslag heeft gekregen. We proberen er maar het beste van te maken en een beetje 'positief' te blijven.
     
    Bedankt allemaal.

    Update dan maar.

    Ik heb er echt erg veel last van. Begin vorige week zat ik al tegen ziekenhuisopname aan en van het weekend weer. Uiteindelijk is het niet nodig geweest vooralsnog. Ik krijg niets uit mijn handen en heb gewoon nul energie. Ik slaap grote delen van de dag. Verder is het gewoon echt als een hele zware griep, plus reuk- en smaakverlies.
    De kinderen zijn er veel minder ziek van en dus moet er gewoon thuisonderwijs geregeld worden enzo. Omdat totale isolatie niet te doen is met de jongste kinderen raken ze om en om besmet, alleen de oudste is nu nog niet besmet (13 & gevaccineerd) en heeft zelf ervoor gekozen zich zo veel mogelijk van ons te isoleren. Vandaag is dag zeven van quarantaine en wij moeten in elk geval nog tot en met vrijdag in quarantaine blijven omdat mijn tweede zoon gisteren zijn positieve uitslag heeft gekregen. We proberen er maar het beste van te maken en een beetje 'positief' te blijven.
    Beterschap!!! Heavy ook met een huis vol kids. Hier er gelukkig beter vanaf gekomen. Alleen nog wat verminderde reuk/smaak en vermoeid. 2e helft vd week weer naar buiten.
     
    Verder is het gewoon echt als een hele zware griep
    Hey, covid is geen griep hè.
    :trollface:

    Maar wel serieus kut natuurlijk. Was je niet dubbel gevaccineerd? Hopelijk ben je weer snel de oude man.
     
    Back
    Naar boven