AndroidHealthClinic

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • tymboo

    Colossal Veteran
    Elite Member
    Challenge
    15 jaar lid
    Lid geworden
    12 jun 2007
    Berichten
    17.214
    Waardering
    14.125
    Lengte
    1m87
    Massa
    120kg
    Tymboo's PHM log

    Ik neem aan dat de meesten mij hier nog wel kennen. Een maand of drie geleden ben ik gestopt met loggen omdat de motivatie en de kracht ver weg was, omdat ik geen wedstrijden meer wilde doen en vooral ook omdat ik verschrikkelijk weinig tijd had. Dat laatste is - af en aan - nog steeds zo en ook op het gebied van wedstrijdsport heb ik vooralsnog niet de plannen om het weer op te pakken. Maar de motivatie is een heel eind terug en gelukkig komt de kracht langzaam maar zeker ook weer om de hoek kijken. Vooral ook met dank aan andere jongens die bij mij trainen (waaronder Bosshogg) ben ik in rap tempo aan het uitbreiden met mijn PowerHouse Middelburg, een garage die ik samen met een maat beheer, waar wij elke zondag strongman gericht trainen met een man of 3, 4. Doordeweeks train ik soms alleen, soms met 2 of 3 man.

    Naast de standaard gymequipment (powerrack, aantal halters, bench, schijven, verstelbare dumbbells, lat pulley met aantal grepen, GHR/hyper extension, boards, bands, etc) staan er bij mij nu ook een IFSA-log, farmers, een tyre van om en nabij de 300 kilo, een duckwalk, een slee en harness. Binnenkort komt daar in elk geval nog een yoke bij. In de zomer komt er ook een rogue of texas power bar en een pak meer gewicht (nu 265 kilo 50mm en 180 kilo 30mm). Hopelijk kan ik snel een andere locatie vinden want ik barst nu, na ongeveer 8 maanden, al uit mijn voegen. Een set stones kan ik bijvoorbeeld niet meer kwijt en als ik wil gaan trainen moet er eerst een aantal spullen naar buiten worden gebracht.

    Op strongmanonderdelen ben ik nog lang niet zo sterk als ik zou kunnen zijn maar de progressie is zeker merkbaar. Technisch gezien zit er nog veel verbetering in. Zeker overhead heb ik de afgelopen jaren echt verwaarloosd ten faveure van de bench, en dat is nu te merken. Op de gymonderdelen gaat de progressie langzaam maar gestaag. Squat lijk ik niet veel slapper op te zijn geworden, op bench mis ik nog een kilo of 10/12,5 op mijn max denk ik, deadlift was al zwak en is nog ietsje zwakker nu, maar dat komt wel terug.

    Ik heb nu een aantal doelen:
    - Plezier hebben in het trainen en weer terug op niveau komen (en niet per se met de constante druk van een aankomende wedstrijd);
    - Andere jongens helpen in voorbereiding op wedstrijden. Ik heb nu in elk geval 2 jonge, talentvolle jongens bij mij trainen die structureel wedstrijden willen gaan doen, zowel op strongman als op powerlifting gebied en ik wil, met mijn eigen wedstrijdervaring in het achterhoofd, hen (en hopelijk in de toekomst meerderen met hen) helpen de eerste stappen te zetten en ik wil hen dus ook de mogelijkheid kunnen bieden zoveel mogelijk onderdelen bij mij te kunnen trainen;
    - Uitgroeien tot centraal krachtsportpunt in Zeeland. Mijn ambities zijn groot op dit gebied en ik steek ze niet langer onder stoelen of banken. Ik wil heel groot worden, ook al kost het mij jaren en ook al blijft het groepje select. Ik ga eerst kijken hoeveel nieuwe aanloop ik krijg de komende tijd en hoeveel jongens daarvan structureel geïnteresseerd blijken in de krachtsport. Ik wil uiteindelijk iedereen de mogelijkheid bieden zijn/haar favoriete krachtsport bij mij te kunnen uitoefenen, met de nadruk op strongman en powerlifting, en dit tegen een schappelijk prijsje. Iedereen betaalt 2 euro per training bij PowerHouse Middelburg, met een maximum van 5 euro per week. Dit lijkt me zeer redelijk, en hier haal ik dan ook lang de huurprijs nog niet uit. Deze 2 euro wordt dan ook niet voor de huur gebruikt, maar enkel voor de aanschaf van nieuwe onderdelen. Dus, hoe meer aanloop, hoe sneller ik uit kan breiden. Het geld groeit mij namelijk ook nog steeds niet op de rug helaas.

    De laatste tijd is de structuur weer terug in mijn trainingen, ik ben 4 of 5 keer per week bij PowerHouse Middelburg en heb deze herontdekking van motivatie en trainingslust voor een groot deel te danken aan mijn medesporters bij PowerHouse Middelburg. Ik open dit log niet alleen om mijn eigen progressie te kunnen meten maar ook om meer naamsbekendheid te genereren voor PowerHouse Middelburg en om anderen lekker te maken ook eens een bezoekje te brengen. Er zullen zeker filmpjes van trainingen gepost worden in dit log en ik zal proberen binnenkort ook wat foto's te trekken. Iedereen die dit leest is bij deze ook van harte uitgenodigd om eens een training mee te pakken natuurlijk!
    Ik kan niet beloven mijn log elke dag te updaten, want ik heb het, naast mijn trainingen en werkzaamheden in/voor mijn gym, gewoon nog steeds erg druk met alle andere randzaken in mijn leven (studie, kids, werk, etc).

    Afijn, heel verhaal weer.

    Gister met Bosshogg getraind

    Schouders opwarmen met bands

    Bench
    20x20
    10x60
    10x100
    6x130
    3x160
    3x175
    2x175
    10x140 (paar reps in de tank nog)

    Floor press
    8x60
    5x100
    5x130
    5x150
    5x150
    4x150

    BOR
    10x60
    10x100
    8x120
    8x120
    8x120

    Facepull ss side raise
    10x 10x5
    10x 10x10
    10x 10x10
    10x 10x10

    Shrugs
    10x120
    10x160
    10x200
    10x235
    8x265 (max aan 50 mm gewicht)
    8x265

    Lekkere training, bijna 3 uur bezig, veel te veel geouwehoerd.
     
    Laatst bewerkt:
    Goed dat je terug bent. Ik wens je veel plezier toe ;)
     
    nog steeds lang van stof :D

    welcome back
     
    Cool dat je terug bent!
     
    Leuk man!!
     
    Nice, dit wordt nog interessant. En idd je prijs voor te trainen is zeer schappelijk.
    Kick some arse!
     
    Re: Tymboo's PowerHouse log

    Heeee dit is leuk, welcome back in the world of the loggers. Lekker dat de motivatie weer terug is! Keep it up!
     
    welcome back viking
     
    Welcome back my bearded friend :D
     
    Goed dat je terug bent. Ik wens je veel plezier toe ;)

    nog steeds lang van stof :D

    welcome back

    Goed te lezen dat je weer/nog bezig bent :)

    Cool dat je terug bent!


    Nice, dit wordt nog interessant. En idd je prijs voor te trainen is zeer schappelijk.
    Kick some arse!

    Heeee dit is leuk, welcome back in the world of the loggers. Lekker dat de motivatie weer terug is! Keep it up!

    welcome back viking

    Welcome back my bearded friend :D

    Thanks dudes!

    Vandaag, vijfjesdag LB met Vito

    Opw dynamisch stretchen

    Paused squat
    10x20
    10x60
    10x100
    5x130
    5x160
    5x160
    5x160

    Sumo dl
    5x60
    5x100
    5x150
    5x180
    5x180
    5x180

    Front sq
    5x60
    5x100
    5x120
    5x120
    5x120

    Landmines
    16x35
    16x50
    16x50
    16x35

    Plank
    1m07, k*t Vito moest weer zo nodig een paar tellen langer blijven hangen om me toch nog ergens op te kunnen pakken

    Heerlijk zo
     
    Hey succes tymen
     
    Thanks gokhan

    Vandaag strengthshop spulletjes binnen gekregen

    UB met Vito en Jeffrey

    Paused wide grip bench
    10x20
    10x60
    5x100
    5x130
    5x150
    5x150
    5x150
    5x150
    5x150

    Pushpress
    8x55
    5x95
    7x95
    6x95

    Close grip bench
    8x60
    8x100
    8x130
    8x130
    8x130

    Face pulls
    10x
    10x
    10x
    10x

    Dan nog ff één van de nieuwe speeltjes uitproberen
    Duckwalk
    40mx115kg
    25mx145kg
    20mx165kg kon niet verder, stond tegen de bossen aan
    Allemaal zeer easy nog, kan een pak bij.

    Aan t einde in t pikdonker nog aan t waggelen, je kon de overkant van t pleintje zowat niet meer zien, prachtig.
    Maatje was zo van t padje af dat ie bij het wegrijden de parkeerplaats van een zorgtehuis opreed ipv de weg op.

    Mjoah.
     
    Zie ik dit nu pas.....IN!

    Zeer leuke kerels daar, heel motiverend en zelfs rare belgen zijn er welkom! :D
     
    Die rare belg moet nog maar eens langskomen als de baas ook aanwezig is ;)
     
    10 July komt mn schoonma 3 maand logeren, ik zal wel tijdig wegvluchten :p
     
    Joah goede training. Volgende keer 100+ reppen op overhead.
     
    Squat
    10x20
    10x60
    10x100
    5x130
    3x160
    1x190

    Tien minuten op een bankje liggen nadenken over de zin van het leven (geen PR)

    Tijdverspilling, beter gaan studeren. Morgen weer een dag.
     
    Vandaag

    Deadlift
    10x70
    5x120
    5x160
    4x190
    3x210
    1x210
    8x160

    Squat
    5x70
    5x120
    5x150
    5x170
    5x170
    5x170

    Sled pull
    2x20m 140 kg achteruitlopen
    20m 180 kg achteruit / 20m 180 kg vooruit
    20m 200 kg achteruit / 20m 200 kg vooruit

    Hyper extension
    10xBW
    10xBW + 15 kg
    10xBW + 25 kg
    10xBW + 25kg
    10xBW + 25 kg dropset 10xBW

    Meh.
     
    easy squats
     
    Back
    Naar boven