AndroidHealthClinic

UB/LB 6 dagen 2x per dag mogelijk in de week? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Luukzorika

Cool Novice
Lid geworden
9 sep 2015
Berichten
171
Waardering
22
Lengte
1m75
Massa
75kg
Vetpercentage
16%
Hallo,

Ik zou graag 2 keer per dag willen trainen gedurende 6 dagen in een week.
Zou dit met een UB/LB schema mogelijk zijn?

Ik train overigens thuis, ik heb de beschikking tot vele dumbells, bankdrukken en een stang voor deadlifts / barbell row etc.

Danku
 
Dat komt neer op 6 dagen in de week full body!
Tuurlijk is dat mogelijk maar de vraag is wat je doelen zijn en of je een beginner of gevorderde sporter bent. Als beginner zul je er nog even mee weg komen maar denk dat het al gauw te zwaar is en je je lichaam te weinig hersteltijd geeft.

Of je moet 2x op een dag UB óf LB gaan doen. Enige reden die ik daar voor kan verzinnen is dat je maar een half uurtje per training vrij kunt maken. Dus dat je één eigenlijke training in tweeën deelt.
 
Heb je momenteel een achtergrond van frequent en consistent trainen? Wat is jouw motivatie om zes dagen per week tweemaal per dag te willen trainen?

Puur de vraag beantwoorden of het mogelijk is, ja. Ik heb het zelf lange tijd gedaan, zeven dagen per week. Elke training maxen op sq en daarnaast om en om op of een pull of een press oefening. Gevolgd door pomp oefeningen. Zorgen dat ik fris bleef, autoregulatie toepassen en uit de buurt van failure blijven was essentieel. Ik deed het voornamelijk vanwege kracht, als het zou gaan om spiermassa zou ik andere richtlijnen adviseren. Ben je iemand die graag tot failure en/of met de tong op de grond traint zou ik ook iets anders adviseren.

Vergis je ook niet in de tijd die het kost; inclusief herstellen, slaap en voeding. Verkijk je ook niet op gemotiveerd blijven, kost tevens energie. Ik heb een homegym dat scheelde tijd. Kortom; het is mogelijk maar er zitten wel degelijk haken en ogen aan waardoor het praktisch gezien meestal handiger is om iets anders te doen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je momenteel een achtergrond van frequent en consistent trainen? Wat is jouw motivatie om zes dagen per week tweemaal per dag te willen trainen?

Puur de vraag beantwoorden of het mogelijk is, ja. Ik heb het zelf lange tijd gedaan, zeven dagen per week. Elke training maxen op sq en daarnaast om en om op of een pull of een press oefening. Gevolgd door pomp oefeningen. Zorgen dat ik fris bleef, autoregulatie toepassen en uit de buurt van failure blijven was essentieel. Ik deed het voornamelijk vanwege kracht, als het zou gaan om spiermassa zou ik andere richtlijnen adviseren. Ben je iemand die graag tot failure en/of met de tong op de grond traint zou ik ook iets anders adviseren.

Vergis je ook niet in de tijd die het kost; inclusief herstellen, slaap en voeding. Verkijk je ook niet op gemotiveerd blijven, kost tevens energie. Ik heb een homegym dat scheelde tijd. Kortom; het is mogelijk maar er zitten wel degelijk haken en ogen aan waardoor het praktisch gezien meestal handiger is om iets anders te doen.
Dat komt neer op 6 dagen in de week full body!
Tuurlijk is dat mogelijk maar de vraag is wat je doelen zijn en of je een beginner of gevorderde sporter bent. Als beginner zul je er nog even mee weg komen maar denk dat het al gauw te zwaar is en je je lichaam te weinig hersteltijd geeft.

Of je moet 2x op een dag UB óf LB gaan doen. Enige reden die ik daar voor kan verzinnen is dat je maar een half uurtje per training vrij kunt maken. Dus dat je één eigenlijke training in tweeën deelt.
Ik train al ongeveer een half jaar dagelijks. Zelfs na korte tijd dagelijks dezelfde spiergroepen te hebben getraind merkte ik op dat ik geen spierpijn meer kreeg. Dit heb ik uiteraard niet lang gedaan aangezien de spiergroepen ook rust moeten hebben. Met dagelijks verschillende spiergroepen te hebben getraind merk ik sowieso al geen spierpijn meer op. Tot failure zal ik zeker niet gaan met een 6 daags x2 schema.
Momenteel zit ik met werk even klote waardoor ik erg veel tijd over heb, zeker de tijd om een x aantal uur te spenderen aan krachttraining. Buiten de krachttrainingsessies doe ik minimaal aan lichamelijke activiteit. De motivatie is er in ieder geval altijd al geweest om 2 keer per dag te gaan trainen. Mocht het uiteindelijk niet lukken dan kan ik altijd nog m'n trainingsschema omgooien, denk ik zo.
Ik heb eerlijk gezegd alleen nog werkelijk waar geen idee hoe ik zo'n UB/LB 6x met enkel dumbell, bench en stangoefeningen in elkaar kan zetten. Enige ideeén?
 
Ik zou dan voor een PPL gaan (wat vind je daarvan ?)
 
Ik ben uiteindelijk voor een PPL schema gegaan, toch maar 1 keer per dag. Ik heb een even een schemaatje gecreert met de soort gewichten die ik hier tot mijn beschikking heb. Alle sets x4, in principe tot failure. Any thoughts?



Day 1 - Push (Chest/Shoulders/Triceps)
Incline Benchpress x4
Flat Benchpress x4
Overheadpress x4
side raise x4
Closegrip Benchpress x4
Bench Dips x4
AB wheel x4
---
Day 2 - Pull (Back/traps/biceps
One Arm Dumbbell Row x4
Bent over row x4
Dumbbell Lat Pull Down x4
Dumbell Shrugs x4
Rear delt raise x4
Incline Bench Preacher Curl x4
Hammer curl x4
AB wheel x4
-
Day 3- Legs
Dumbell Squat x4
Dumbbell Lunges x4
Dumbbell Step Up x4
Seated Calf Raise x4
Standing Calf Raise x4
AB wheel x4
-
Day 4 - Rest
-
Day 5 - Push (Chest/Shoulders/Triceps)
Incline Dumbell press x4
Flat Dumbell press x4
Dumbell fly x4
Dumbell press x4
Dumbbell Upright-Row x4
Skullcrushers x4
Tricep overhead extension x4
AB wheel x4
-
Day 6 - Pull (Back/Biceps/Traps
- Deadlift x4
- T bar row x4
- Wide Grip Pull Up x4
- Standing Dumbbell Curl x4
- Hammer curl x4
- Shrugs x4
- Dumbbell Lateral Raise x4
AB wheel x4
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Inb4
Waarom ben je zo gefocused op spierpijn? Denk je dat dit een indicatie van goed trainen is?
 
Waarom ben je zo gefocused op spierpijn? Denk je dat dit een indicatie van goed trainen is?
Nee, daarom heb ik me bedacht en ben ik gegaan voor 6 dagen pw, 1x daags schema. Heb je toevallig enige input over bovenstaand schema?
 
Nee, daarom heb ik me bedacht en ben ik gegaan voor 6 dagen pw, 1x daags schema. Heb je toevallig enige input over bovenstaand schema?
Geen idee, alles staat of valt met het managen van intensiteit en volume, ik zie vooral een lijst oefeningen met sets en reps.

Persoonlijk denk ik dat 3/4x per week voor de gemiddelde trainee voldoende is. Wat abs of ander gpp werk op de overige dagen kan heel goed.

Edit: alles tot failure is een heel slecht plan overigens
 
Back
Naar boven