XXL Nutrition

UB/LB Check up

Bezoekers in dit topic

drumbell

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
5 nov 2013
Berichten
3.142
Waardering
984
Hier mijn (concept) UB/LB voor komende tijd;

UB 1:
– Bench press 5x 3
Bent over row 3x 6-8
– Overhead Press 5x 3
Pull up 3x fail
– Incline dumbbell press 3x 6-8
– Lateral dumbbell raise 3x 8-12
– (Weighed) tricep dips 3x 8-12
– Alternate dumbbell curl 3x 8-12

LB 1:
– Back squat 5x 3
– RDL 3x 6-8
– Hack squat 3x 6-8
- Calf press 3x 8-12
– Leg extension 3x 8-12
– Leg raise 3x fail

R

UB 2:
– Chin up 3x fail
– Incline Bench press 3x 6-8
– Lat pulldown 3x 8-12
- High cable chest fly 3x 8-12
– Dumbbell shrugs 3x 8-12
– Rear delt row 3x 8-12
– Skullcrushers 3x 8-12
– Hammer curl 3x 8-12

LB 2:
– Front squat 3x 6-8
- DL 3x 3
- Laying leg curl 3x 8-12
– Back squat 3x 6-8
– Standing calf raise 3x 6-8
– Plank 3x fail

R

R

Hanteer progressive overload op BP, SQ, DL en OP (5- en 3x 3) waarbij ik wekelijks het gewicht met 2,5kg verhoog. Wanneer er een fail komt gooi ik er 10kg af en begin opnieuw. Ben van plan na een cycli of 4 (of stagnatie) de sets om te gooien naar 3x 5. Op de andere oefeningen ga ik gewoon voluit; overige compounds 3x 6-8 en isolatie 8-12. Opmerkingen/tips zijn welkom :)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit.
Alleen zou een barbellrow op de dag dat je bencht doen
En een pull up icm OHP.

Dan krijg je
Bench
Barbellrow

Pull ups
OHP

Heb je net iets meer balans erin
 
Eigenlijk hetzelfde maar dan ipv cable row een compound als bent over row..? En iets andere volgorde. De reden dat ik steeds spiergroepen probeer af te wisselen is om hem op die manier ietsje extra rust te geven.

Hoe bedoel je iets meer balans?
 
Bijv barbellbench een barbellrow.
Die pak je allebei dan ongeveer de zelfde breedte.
En een barbellbench met cablerow pak je em smaller.
De bewegingen komen qua houding en uitvoering meer overeen.

Dus meer balans.
Zelf pak ik barbellbench en daarna de pendlayrow.

---------- Toegevoegd om 16:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:55 ----------

De balans is dus beter als je precies tegenover liggende bewegingen pakt

Barbellbench-barbellrow
OhP-pullups
 
ah zo! ik begrijp je, kan het idd aanpassen, enkel de volgorde daar doe ik niets aan. vind dat fijn op deze manier.

BOR zijn sowieso wel lekker, wellicht dat ik dan later voor cable row kies.
 
Nvrmd
 
Laatst bewerkt:
Spiergroep afwisselen kan altijd.
Toen ik upper lower deed deed ik et ook zo.
Heeft een spiergroep tochb net wat extra rust
 
Heb me OP aangepast maar nu staat het allemaal achter elkaar :/ (fixd) De cable rows heb ik vervangen voor BOR op 3x 6-8 en de volgorde toch ietsje aangepast, op deze manier ben ik goed warm voor pull ups. Bedankt voor de comments
 
Laatst bewerkt:
Ik las je tip over het schema van Dybonet met ub/Lb. Goede tip, ga die volgen, al ziet jouw schema er ook goed uit. Ik vroeg me alleen af: wanneer er wordt gesproken over 3x8. Is dit dan opbouwend in gewicht of 3 keer 8 op je max?
 
Ik las je tip over het schema van Dybonet met ub/Lb. Goede tip, ga die volgen, al ziet jouw schema er ook goed uit. Ik vroeg me alleen af: wanneer er wordt gesproken over 3x8. Is dit dan opbouwend in gewicht of 3 keer 8 op je max?

Is niet zo belangrijk joh, zolang je maar progressie maakt op de grote 3 (4), word je overal sterker in. Als jij dus een nieuwe pr of vpr op de bench zet. is het niet meer dan logisch dat jij alles behalve maximaal presteert op incline db press. (in mijn ogen is dit gewoon wat volume werk) of je nou 3x met 28kg aan de haal gaat of 26-28-30kg. niet heel relevant, zolang je het maar doet.

Als je sterker wordt op de bench en ohp, zal je vanzelf merken dat je incline dumbbels wat makkelijker gaan, en die verhoog je (ik) op gevoel.
 
Zit iets in ja. Al zal je dan wel goed moeten noteren wat je gewichten zijn. Als je immers de eerste van de 3 te licht neemt is dit zonde van je energie en set
 
Back
Naar boven