Fitness Seller

UB/LB + Compound (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Blaahaat

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 feb 2006
Berichten
439
Waardering
1
Ik train al een tijdje met een 4 dagen split schema, maar ik denk dat mijn spieren wel eens aan een ander schema toe zijn. Daarom heb ik dit schema opgesteld:

Maandag (LB)
Benen
Onderrug
Buik
Kuiten
Onderarmen

Dinsdag (UB)
Borst
Rug
Triceps
Biceps
Schouders

Donderdag (Compound)
Benchpress
Squat
Deadlift
Bent over row
Military press


Ik heb er nog geen oefeningen bij geplaatst omdat ik nog niet zeker ben of het wel goed is om op donderdag te bankdrukken nadat ik op dinsdag ook borst getraind heb? En zou ik het best UB maandag kunnen doen of dinsdag?
 
hehe best wel grappig schema, 2 dagen ub/lb doen en 1 dag fb dmv compound, zo kan het misschien ook.

je kan best op donderdag borst doen en anders vrijdag pakken. het enige wat je dan in de gaten moet houden; is om niet tot faillure te gaan.

of je nou ub/lb omwisselt, de donderdag dat je wilt gaan trainen zal daar geen verandering in brengen. dus ipv donderdag, gewoon vrijdag trainen => weet je iig dat je genoeg rust pakt.
 
De vrijdag kan ik niet elke week gaan trainen maar ik zal idd goed in de gaten houden om niet tot failure te gaan
 
heb hiervoor ook split gedaan en ben nu enige tijd ook bezig met ub/lb schema. het enige waar ik op moet letten is om vooral niet tot faillure te gaan.

succes verder
 
Doe jij dan gewoon 1 keer UB en 1 keer LB op een week?
 
ik train 4 keer in de week, dus reken maar uit hoe vaak ik ub en lb doe...;)
 
ik let dan wel op het aantal oefeningen, aantal setjes en aantal reps of course.
 
Waarom maak je niet gewoon een UB/LB schema voor 4 dagen. Als je dan de 4e dag eens een keer niet kan trainen schuif je gewon heel de handel door.

maandag UB
dinsdag LB
donderdag UB
vrijdag LB

Maandag UB
dinsdag LB
donderdag UB
vrijdag kan je dan een keer niet dus ga je gewoon maandag verder met de training van vrijdag

Maandag LB
dinsdag UB
donderdag LB
vrijdag... shit, je kan weer niet

maandag UB
dinsdag LB
donderdag UB
vrijdag LB



enz enz enz... dus gewoon doorgaan waar je gebleven was als je een keer niet kan.
 
Ok, dat zal ik een tijdje proberen, en als ik twee trainingen moet missen kan ik die compound dag inlassen
 
Dat kan.

Maar je kan ook gewoon doorgaan waar je gebleven was. Ik weet niet hoe vaak het voorkomt dat je 2 trainingen achter alkaar moet missen? Als dat zo af en toe gebeurd is dat geen ramp, zie het als de-loaden.
Normaal gesproken zal je met een UB/LB schema ook regelmatig moeten de-loaden, maar als het bij jou dus regelmatig voorkomt dat je een dag niet kan trainen of 2 dagen niet, dan gebruik je dat als 'de-load' (exra rust in jouw geval) en ga je gewoon verder waar je gebleven was.

Maar kijk gewoon waar je jezelf het meest prettig bij voelt.
 
Back
Naar boven