AndroidHealthClinic

Sticky UB/LB Massa schema beginners / intermediate (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wix010 Wat je zou kunnen doen is voor de compounds 10-15% gewicht eraf halen en dan weer wekelijks gaan verhogen. Principe van progressive overload.
Assistance oefeningen kan je evt wat verandering in aanbrengen, maar is niet nodig.
 
Ook mogelijk om dit schema te gebruiken met 3 dagen in de week (en soms 4, waar mogelijk). Dat je het wat langer uitstrijkt zeg maar..
 
Ook mogelijk om dit schema te gebruiken met 3 dagen in de week (en soms 4, waar mogelijk). Dat je het wat langer uitstrijkt zeg maar..
Dat kan, dan duren je trainingsweken 8 of 9 dagen.
 
Ook mogelijk om dit schema te gebruiken met 3 dagen in de week (en soms 4, waar mogelijk). Dat je het wat langer uitstrijkt zeg maar..
Dat is zeker mogelijk, mogelijk heb je dan iets minder snel resultaten maar het blijft een prima schema ook met 3 keer in de week.
 
Is dit schema ook te gebruiken om te cutten en dan met het ook op het verhogen van gewichten ? minder eten minder kracht ? of ook dan gewoon het principe van gewichten verlagen en weer (proberen) op te hogen?
 
Is dit schema ook te gebruiken om te cutten en dan met het ook op het verhogen van gewichten ? minder eten minder kracht ? of ook dan gewoon het principe van gewichten verlagen en weer (proberen) op te hogen?
Elk schema kan gebruikt worden om te cutten, of je sterker gaat worden is de vraag nog, tijdens je beginnersgains wss nog wel maar later niet meer.
 
Ik heb een drietal vragen:

  1. Ik heb een kleine wijziging vandaag aangebracht. Op trainingsdag 4 is het voor mij efficiënter (apparaten/attributen staan boven en beneden) om een low row pully en leverage shoulder press te doen als vervanging van de Barbell row en dumbell standing. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
    Volgens Google maakt het niet echt veel uit.

  2. Daarnaast pak ik vaak 2 opwarmsets en doe daarna mijn werksets ook weer met verschillende gewichten (omdat ik dan vaak 1 set hoger/allout kan gaan i.p.v. 3 sets lager). Echter vraag ik me af of dit zo efficiënt is of dat ik beter altijd hetzelfde gewicht kan aanhouden en wanneer ik aan de bovenkant zit van de reprange te verhogen?

  3. De optionals zijn optioneel (mind is blown), maar vanaf wanneer worden deze relevant om te doen? Als je nog tijd over hebt of als je echt merkt dat het achterloopt en waarom zou je ze dan niet al standaard doen?
 
Elk schema kan gebruikt worden om te cutten, of je sterker gaat worden is de vraag nog, tijdens je beginnersgains wss nog wel maar later niet meer.

Dankje voor je reactie hoe ga je dan verder gewoon met het deload principe in de begin posts zeg maar, of probeer je in de cut gewoon het voor dat max lukkende gewicht aan te houden.

"Op een gegeven moment zul je op één van de oefeningen vast komen te zitten. Kun je meerdere weken achter elkaar niet verhogen? Als het een beenoefening is ga je 10 kilo omlaag en start je opnieuw met opbouwen. Als het een borst / rug oefening is ga je 5 kilo omlaag en start je opnieuw met opbouwen."

Dat principe bedoel ik dan.
 
Laatst bewerkt:
Even kijken wat voor jou werkt, misschien 2-3 weken dat je niet kan verhogen ofzo? Kan zijn dat je een slechte training hebt, niet goed gegeten etc etc. Gewoon wat dingetjes proberen

Deload zou ik sws doen
 
Even kijken wat voor jou werkt, misschien 2-3 weken dat je niet kan verhogen ofzo? Kan zijn dat je een slechte training hebt, niet goed gegeten etc etc. Gewoon wat dingetjes proberen

Deload zou ik sws doen

Top dank voor de reactie.
 
Ik heb dit schema nu ongeveer een hakf jaar gevolgd en eigenljk wel redelijke resulaten mee geboekt. Mijn stats zitten nu op main lifts 1x100 BP, 3x150 DL, 5x110 Squat.
Omdat 4 dagen me perfect past wil ik wel UB/LB blijven doen, kan ik dan switchen naar bv PHUL? Zoals deze https://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout
 
beste leden ik probeer een ppl 4 dagen te maken
maar voorbeeld
push a heb je 2 oef voor benen 2oef borst 2oef schouder 2oef triceps

is dat niet te weinig ?
 
Sorry dat ik dit even bump, maar wil dit schema thuis gaan gebruiken vanaf volgende maandag. Door welke oefeningen kan ik onderstaande vervangen? Ik heb thuis dumbells, barbell, bankje en een squat rack met dip grepen.

Leg press
Leg curl
(weighted) chin ups OF lateral pulldown
Triceps pushdown
Rear laterals cable OF Face pulls
External rotations cable

Voor de leg press en leg curl dacht ik aan dumbell lunges en step ups?
Voor de triceps dacht ik aan dumbell skullcrushers?

Tips en ideeën hoor ik graag van jullie!
 
Sorry dat ik dit even bump, maar wil dit schema thuis gaan gebruiken vanaf volgende maandag. Door welke oefeningen kan ik onderstaande vervangen? Ik heb thuis dumbells, barbell, bankje en een squat rack met dip grepen.

Leg press
Leg curl
(weighted) chin ups OF lateral pulldown
Triceps pushdown
Rear laterals cable OF Face pulls
External rotations cable

Voor de leg press en leg curl dacht ik aan dumbell lunges en step ups?
Voor de triceps dacht ik aan dumbell skullcrushers?

Tips en ideeën hoor ik graag van jullie!

Een deel van je vragen wordt onder de gelinkte post beantwoord.
 
Die had ik ook even doorgelezen, maar helaas niet voor al mijn oefeningen een alternatief 🙂

Een deel van je vragen wordt onder de gelinkte post beantwoord.
 
Die had ik ook even doorgelezen, maar helaas niet voor al mijn oefeningen een alternatief 🙂
Welke niet?

Als je een aantal posts doorleest heb je overal een alternatief voor, helemaal als je bands zou toevoegen.
 
Welke niet?

Als je een aantal posts doorleest heb je overal een alternatief voor, helemaal als je bands zou toevoegen.
Ik zit vooral met de chin ups wat verveeld omdat dat toch een grote compound oefening is en dus moeilijk te vervangen.
 
Ik zit vooral met de chin ups wat verveeld omdat dat toch een grote compound oefening is en dus moeilijk te vervangen.
Als er geen optrekstang in je rek zit kan je toch de barbell met gewicht eraan of gefixeerd erin hangen?
 
Als er geen optrekstang in je rek zit kan je toch de barbell met gewicht eraan of gefixeerd erin hangen?
Daar had ik nog niet aan gedacht eigenlijk, dat probeer ik gelijk! Bedankt
 
Kick,

Merk zelf dat ik door corona de motivatie wel ben kwijt geraakt. Tussen maart en afgelopen zondag denk ik 10 x getraind..... Helaas ook bijna 10 kilo afgevallen, beetje bodyfat maar zeker ook spiermassa......
Nu wil ik weer graag gaan opstarten, ben zondag begonnen en maandag ook weer getraind, gisteren rust.
Vanmiddag ga ik dan weer en morgenmiddag, dan vrijdag weer rust.

Ik wil eigenlijk dit schema gaan gebruiken, nadeel alleen is dat ik door mijn wielrencarriere nogal benen heb die serieus reageren op benentraining, voorheen trainde ik die ongeveer 1 x per maand. Ga ik die wekelijks trainen groei ik zo weer uit mijn broeken en motorpak....

Zou ik bij dit schema het bovenlichaam vaker kunnen pakken?
Of liever een ander schema gaan gebruiken?
 
Back
Naar boven