MuscleMeat

Sticky UB/LB Massa schema beginners / intermediate

Bezoekers in dit topic

Kick,

Merk zelf dat ik door corona de motivatie wel ben kwijt geraakt. Tussen maart en afgelopen zondag denk ik 10 x getraind..... Helaas ook bijna 10 kilo afgevallen, beetje bodyfat maar zeker ook spiermassa......
Nu wil ik weer graag gaan opstarten, ben zondag begonnen en maandag ook weer getraind, gisteren rust.
Vanmiddag ga ik dan weer en morgenmiddag, dan vrijdag weer rust.

Ik wil eigenlijk dit schema gaan gebruiken, nadeel alleen is dat ik door mijn wielrencarriere nogal benen heb die serieus reageren op benentraining, voorheen trainde ik die ongeveer 1 x per maand. Ga ik die wekelijks trainen groei ik zo weer uit mijn broeken en motorpak....

Zou ik bij dit schema het bovenlichaam vaker kunnen pakken?
Of liever een ander schema gaan gebruiken?
Als je de upper lower split gebruikt kan je die zeker veranderen. zeker als je het volume gewoon heel erg beperkt in de benentraining heb je ook minder vermoeidheid die opbouwt in je zenuwsysteem. Ook kan je je benen maar 1 dag trainen per week, en de andere dag overschakelen naar een wat kleinere en sneller herstellende spiergroep die je wilt prioriteren tijdens de periode waar je dit schema gebruikt (zoals: bicep, triceps, schouders, kuiten, voorarmen, nek of buikspieren).
 
Heb je soms geen pdf file ofzo dat ik kan downloaden om het schema eens te printen?
 
Misschien een domme vraag..

Ik ben deze week begonnen aan dit schema. Wat betreft het verhogen van het gewicht bij bijv bankdrukken, moet ik dan verhogen als ik mijn laatste set 8x mijn max kan of moet ik pas verhogen als ik 3 werksets mijn max 8x kan?

Alvast bedankt!
 
Misschien een domme vraag..

Ik ben deze week begonnen aan dit schema. Wat betreft het verhogen van het gewicht bij bijv bankdrukken, moet ik dan verhogen als ik mijn laatste set 8x mijn max kan of moet ik pas verhogen als ik 3 werksets mijn max 8x kan?

Alvast bedankt!

Alle 3 de sets gehaald, dan verhoog ik hem pas!
 
Misschien een domme vraag..

Ik ben deze week begonnen aan dit schema. Wat betreft het verhogen van het gewicht bij bijv bankdrukken, moet ik dan verhogen als ik mijn laatste set 8x mijn max kan of moet ik pas verhogen als ik 3 werksets mijn max 8x kan?

Alvast bedankt!
Ik doe dat ook zo, ik wacht todat ik op een enigszins fatsoenlijke manier het uiterste van de rep range haal en verhoog dan. Als ik de laatste rep 'meh' vond dan blijf ik vaak nog 1 training langer hangen.
 
Hallo ik heb een vraagje. Ik ga met dit schema werken.
leg press / 2 min rust
3 sets van 8-12 reps


Mag je dan elke training zelf bepalen hoeveel reps je doet (tussen de 8 en 12) ? Of kan ik van te voren een schatting maken ik wil 12 reps doen standaard?

En dan nog een vraag:

Begrijp ik het goed dat je dan met leg press bijvoorbeeld. Stel je max is 130kg...
Week 1 100 kg x 12 doet
Week 2 120
Week 3 130 kg x 12 doet?


of is het

Week 1 100 kg x 10
Week 2 120 kg x 11
Week 3 130 kg x 12
????


Hoop dat iemand mijn vragen begrijpt.
 
Hallo ik heb een vraagje. Ik ga met dit schema werken.
leg press / 2 min rust
3 sets van 8-12 reps


Mag je dan elke training zelf bepalen hoeveel reps je doet (tussen de 8 en 12) ? Of kan ik van te voren een schatting maken ik wil 12 reps doen standaard?

En dan nog een vraag:

Begrijp ik het goed dat je dan met leg press bijvoorbeeld. Stel je max is 130kg...
Week 1 100 kg x 12 doet
Week 2 120
Week 3 130 kg x 12 doet?


of is het

Week 1 100 kg x 10
Week 2 120 kg x 11
Week 3 130 kg x 12
????


Hoop dat iemand mijn vragen begrijpt.
Als er tussen 8 en 12 staat wil dat zeggen dat je minimaal 8 reps moet doen met een bepaald gewicht en correcte form. Lukt dat niet dan is het te zwaar.

Omgekeerde voor de 12 reps. Kan je 12 reps met dat gewicht en correcte form is het te licht.

Eigenlijk pak je een gewicht en bouw je het op tot 12 reps en als dat lukt ga je zwaarder en zal je automatisch minder reps kunnen.. pak een sprong waarmee je nog 8 reps kan of meer en bouw dat op tot 12 en opnieuw

Het zelfde met andere rep ranges. Bevoordeeld 6 tot 8

Waarschijnlijk zal het meer in deze lijnen lopen
Week 1 100 kg x 8
Week 2 100 kg x 10
Week 3 100 kg x 12
Week 4 110 kg x 8
Week 5 110 kg x 9

Enz
 
Als er tussen 8 en 12 staat wil dat zeggen dat je minimaal 8 reps moet doen met een bepaald gewicht en correcte form. Lukt dat niet dan is het te zwaar.

Omgekeerde voor de 12 reps. Kan je 12 reps met dat gewicht en correcte form is het te licht.

Eigenlijk pak je een gewicht en bouw je het op tot 12 reps en als dat lukt ga je zwaarder en zal je automatisch minder reps kunnen.. pak een sprong waarmee je nog 8 reps kan of meer en bouw dat op tot 12 en opnieuw

Het zelfde met andere rep ranges. Bevoordeeld 6 tot 8

Waarschijnlijk zal het meer in deze lijnen lopen
Week 1 100 kg x 8
Week 2 100 kg x 10
Week 3 100 kg x 12
Week 4 110 kg x 8
Week 5 110 kg x 9

Enz
Dus je werkt eigenlijk met elke oefening steeds omhoog van 8 naar 12. En tot je 12 kan ga je weer hoger in gewicht.
 
Dus je werkt eigenlijk met elke oefening steeds omhoog van 8 naar 12. En tot je 12 kan ga je weer hoger in gewicht.

Als de rep range 8 tot 12 is wel ja.
Als er 6 tot 8 staat is het zoals beschreven van 6 tot 8 :)
 
De legcurl in dit schema. Is dat een leg extension of echt leg curl voor de hamstring?
 
Nog een vraag over dit schema:

Bicep curl en side raises zijn deze oefeningen 12 herhalingen per arm ? Of 12 verdeeld over je 2 armen dus 6?
 
Nog een vraag over dit schema:

Bicep curl en side raises zijn deze oefeningen 12 herhalingen per arm ? Of 12 verdeeld over je 2 armen dus 6?
Per arm, je doet deze ook met beide armen tegelijk
 
Per arm, je doet deze ook met beide armen tegelijk
Heftig. Ik doe het met 14 kg ik haal het steeds net niet. Moet ik dan lager gaan met 12 kg dumbbells -.- ?
 
Heftig. Ik doe het met 14 kg ik haal het steeds net niet. Moet ik dan lager gaan met 12 kg dumbbells -.- ?
Ja je bent te zwak.

En stop eens met trollvragen :o
 
Back
Naar boven