XXL Nutrition

UB/LB Massa schema. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

oneeyedsharky

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 mrt 2010
Berichten
618
Waardering
32
Lengte
1m90
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
Wil beginnen aan een nieuw schema, UB/LB.

Heb hier voor een dubbele split gedaan en veel definitie gepakt.
Maar wil me nu meer richten om compound oefeningen en zo massa pakken.

Maadag: UB.
Dinsdag: LB.
Woendag: Biceps/Triceps/Buik
Donderdag: UB.
Vrijdag: LB.
Zaterdag: Rust.
Zondag: Rust.

Ik heb al wat oefeningen voor mezelf op een rijtje gezet, zoals ik al zei wil ik zeker alle compounds pakken.

Maar hoe kun je ze verder het beste indelen?
Hoeveel oefeningen per training.

en Maandag het zelfde UB als Donderdag of meer variatie?

UB:

Bench Press
Incline dumbbell press
Military Press
Pull-ups
Bent over barbell row
Barbell upright row
Shrug

LB:

Squat
Deadlift
Leg press
Romanian deadlift
Calf raises
Hyper exstantions
Leg curls

Tips = karma! :D:D:D
 
ik zou je eens verdiepen in het wendler schema als je een UB/LB wilt gaan doen... aan de andere kant, moet je ook een fullbody zoals stronglifts/madcow niet uitsluiten als je puur voor kracht wilt gaan...
evt dips en chins aan toevoegen, maar niet teveel mee klooien, zijn redelijk beproefde schema's...

als ik kijk naar jou schema, haal iig woensdag eruit... je wilt voor een UB/LB gaan, hou je aan die discipline... als je biceps en triceps woensdag afbeult is dat niet ideaal voor je UB workout van donderdag... (ja je kan donderdag LB doen, en vrijdag weer UB... maar waarom???) als je meer wilt trainen, doe dan de ene dag UB en de andere LB, en mocht je een keer drie dagen op rij trainen overleef je t vast wel... niet ideaal of aan te raden, maar zeker in het begin kan het niet heel veel kwaad...
toch zou ik ervoor kiezen om bij UB/LB zoals jij m doet, woensdag rust te pakken... daarbij zou ik mogelijke een A en B variant maken, en je beperken tot wat minder oefeningen per dag... (zie bijv wendler...) verdeel de grote compounds, zodat je deze optimaal aan kan pakken, en doe 2 of 3 assistance oefeningen erbij

succes iig!
 
Ik zou inderdaad ook woensdag rust nemen en biceps/triceps gewoon op UB dagen meepakken (event. buik nog op LB). Zoals Ballie zegt kan je eens naar 5/3/1 kijken, dit doe ik op dit moment ook als UB/LB op dezelfde dagen als jij aangeeft. Je kan het met assistance zo indelen als je wilt en dan heb je ook een duidelijke progressie voor je DL/SQ/BP/MP.
 
Thanks gasten!

Jullie hebben gelijk ik heb de Woensdag er idd al uitgehaald en armen doe ik bij UB.
En buik kan ik idd bij LB doen.

Ik doe dan wel rond de 1,5 uur over een training, weet dat het een beetje aan de lange kant is...maar voelt wel lekker.

Ik ga idd ook even kijken naar wendler schema.

Mijn setjes gaan nu bij comounds 12,10,8,6
En bij assistance 10,8,6

nogmaals bedankt heren.
 
Back
Naar boven