Fitness Seller

UB/LB met hernia

Bezoekers in dit topic

ThomasJ

Novice
Lid geworden
19 apr 2013
Berichten
5
Waardering
0
Hoi,

Na bijna een jaar fysio, mobiliseren en trainen heb ik mijn hernia (en overige bijkomstigheden) redelijk goed onder controle. Ik heb de laatste 8 weken met een full body schema getraind waar ik verschillende oefeningen uit heb geschrapt ivm pijn (en toegevoegd vanuit de fysio).

Nu is het zo dat ik graag weer over wil gaan naar een ub/lb schema maar tegen het feit aan loop dat sommige oefeningen die in veel ub/lb schema's een no-go zijn voor mij. Graag had ik wat tips/alternatieven op bepaalde oefeningen die ik dik gedrukt heb minder belastend zijn voor de (onder)rug.

Schema:
Dag 1 (UB):
- Incline Bench Press
- Pullups
- Barbell Row
- Overhead Press
- Rope Facepull
- Incline Dumbbell Curl
- Decline Skullcrusher

Dag 2 (LB)
- Squat
- Deadlift
- Hack Squat
- Glute-Ham Raises
- Standing Calf Raises
- Cable Crunch

Dag 3 (UB)
- Incline Dumbbell Press
- Cable Flyes
- Dumbbell Row
- Seated Dumbbell Press
- Lateral Raises
- Hammer Curl
- Pushdown

Dag 4 (LB)
- Front Squat
- Stiff Legged Deadlift (evt. vervangen voor normale DL)
- Lunges
- Leg Extensions
- Leg Curls
- Seated Calf Raises
- Ab Roller (evt. vervangen voor planking)

Zoals je waarschijnlijk ziet heb ik het student aesthetics schema gepakt en wat zitten strepen. Dit komt omdat ik ook nog een verplicht 25 min cardio + 5 setjes oefeningen vanuit de manueel therapeut moet doen. En anders ga ik al richting de 2,5 uur trainen.

Heeft die UB/LB schema op deze manier zin of kan ik beter een ander schema gaan proberen? En wat kan ik inplaats van de 4 dik gedrukte oefeningen doen?

Alvast bedankt :)
 
Gewoon buik helemaal niet isoleren? En deadlift doen met een hex bar. Hyperextension i.p.v. GHR?
 
Ik kom hier niet inhoudelijk antwoord geven.. sorry...
Ik had wat vragen over je Hernia..

Hoe kwam het dat je een Hernia kreeg? En waarom duurt het zo lang voor je weer een beetje pijnloos bent?
Waar zat het? En hoe hebben ze de diagnose gesteld? Hoe lang duurde het voordat je weer een beetje mobiel was?

So many questions.. sorry.. maar ik ben heel benieuwd...
 
Ben zelf in november geopereerd aan 1 hernia, 2e hebben ze laten zitten. Qua training kan ik alleen zeggen dat voor mij persoonlijk SL deadlift te link is. Daarmee gaat het snel fout. Standaard DL en squats allemaal geen probleem.
 
Hernia sucks. Nov '14 ook een gehad. De hernia zelf is vandaag de dag weg. Helaas wel een versleten tussenwervelschijf en spondylose.
 
Back
Naar boven