AndroidHealthClinic

UB LB op maandag t/m vrijdag

Bezoekers in dit topic

Lars95

Cool Novice
Lid geworden
3 feb 2015
Berichten
209
Waardering
55
Lengte
1m78
Massa
72kg
Vetpercentage
12%
Beste bbers,

Ik volg momenteel al een tijd een 3 split schema met hoog volume.
Ik train net niet alles 2x per week en zou dat wel graag minimaal willen doen.

Vandaar dat ik toch weer wil overstappen naar een UB/LB schema.

Ik train zelf op de dagen maandag t/m vrijdag en wil dit graag blijven doen.

Is zou het graag zo willen indelen :
ma : UB
di : LB
wo : UB
do : LB
vrij : UB

ma : Lb
enz enz

Mijn vraag is, zit mijn herstel niet in de weg als ik dit schema ga volgen?

Alvast bedankt!
 
En hoe moeten wij dit precies vertellen als wij niet weten hoeveel sets en reps je doet?
 
Ik zou gewoon ub/lb/rust/ub/lb/rust/rust doen, wat ik overigens ook doe. 5 dagen achter elkaar trainen lijkt me niks, rust is ook belangrijk.
 
En hoe moeten wij dit precies vertellen als wij niet weten hoeveel sets en reps je doet?

Dat wordt dan waarschijnlijk deze!


Upper A
Chin ups 3 x 8-12
Bent over row 5 x 5
Incline db bench press 3 x 8-12
Cable crossovers 3 x 8-12
Upright row 3 x 8-12
Bb bicep curls 3 x 8-12
Close grip bench press 3 x 8-12

Lower A
Deadlift 3 x 5
Squats 5 x 5
Lunges 3 x 8-12
Seated calf raises 3 x 8-12
Cable crunches 3 x 12-15

Upper B
Bench press 5 x 5
Incline db flyes 3 x 8-12
Pull ups 5 x 5
T-bar row 3 x 8-12
Overhead press 5 x 5
Bench dips 3 x 8-12
Db hammer curls 3 x 8-12

Lower B
Squats 5 x 5
Leg Press 3 x 8-12
Leg curl 3 x 8-12
Leg extension 3 x 8-12
Calf raises (smith machine) 3 x 8-12
Cable crunches 3 x 12-15

Ik zou gewoon ub/lb/rust/ub/lb/rust/rust doen, wat ik overigens ook doe. 5 dagen achter elkaar trainen lijkt me niks, rust is ook belangrijk.

Ja dat dacht ik al dat woensdag een rustdag moet zijn.. Ik train liever 5 dagen in de week eigenlijk
 
Rip in onderrugbelasting.
 
Dat wordt dan waarschijnlijk deze!


Upper A
Chin ups 3 x 8-12
Bent over row 5 x 5
Incline db bench press 3 x 8-12
Cable crossovers 3 x 8-12
Upright row 3 x 8-12
Bb bicep curls 3 x 8-12
Close grip bench press 3 x 8-12

Lower A
Deadlift 3 x 5
Squats 5 x 5
Lunges 3 x 8-12
Seated calf raises 3 x 8-12
Cable crunches 3 x 12-15

Upper B
Bench press 5 x 5
Incline db flyes 3 x 8-12
Pull ups 5 x 5
T-bar row 3 x 8-12
Overhead press 5 x 5
Bench dips 3 x 8-12
Db hammer curls 3 x 8-12

Lower B
Squats 5 x 5
Leg Press 3 x 8-12
Leg curl 3 x 8-12
Leg extension 3 x 8-12
Calf raises (smith machine) 3 x 8-12
Cable crunches 3 x 12-15



Ja dat dacht ik al dat woensdag een rustdag moet zijn.. Ik train liever 5 dagen in de week eigenlijk
Ik zou lekker die cable crossovers en flyes weghalen en vervangen voor db benchpress/decline BB indien mogelijk, compounds > isolatie. Isolatie is handig om je achterliggende punten extra aandacht te geven als je al flink wat massa hebt, in het begin beter gewoon zoveel mogelijk massa op alle plekken pakken;)

En 1 isolatie oefening toevoegen voor rear delts, bent over raises bijv.
 
Ik zou lekker die cable crossovers en flyes weghalen en vervangen voor db benchpress/decline BB indien mogelijk, compounds > isolatie. Isolatie is handig om je achterliggende punten extra aandacht te geven als je al flink wat massa hebt, in het begin beter gewoon zoveel mogelijk massa op alle plekken pakken;)

En 1 isolatie oefening toevoegen voor rear delts, bent over raises bijv.

Thanks voor je reactie! Duidelijk, ga het aanpassen :)
En zou het mogelijk zijn om dit 5 keer te doen per week?
 
Waarom geen 3/4 keer pw fb of 4 keer pw ub/lb met een dag rust. Lijkt me niet dat je van die enorme krachtstats al zou hebben?
 
Waarom geen 3/4 keer pw fb of 4 keer pw ub/lb met een dag rust. Lijkt me niet dat je van die enorme krachtstats al zou hebben?

Nee dat valt mee inderdaad. Ik kom graag in de sportschool en wil daarom 5 keer pw blijven trainen
 
Nee dat valt mee inderdaad. Ik kom graag in de sportschool en wil daarom 5 keer pw blijven trainen
Als je graag in de sportschool komt dan ga je toch één daggie wat cardio doen ofzo?
 
Beste bbers,

Ik volg momenteel al een tijd een 3 split schema met hoog volume.
Ik train net niet alles 2x per week en zou dat wel graag minimaal willen doen.

Vandaar dat ik toch weer wil overstappen naar een UB/LB schema.

Ik train zelf op de dagen maandag t/m vrijdag en wil dit graag blijven doen.

Is zou het graag zo willen indelen :
ma : UB
di : LB
wo : UB
do : LB
vrij : UB

ma : Lb
enz enz

Mijn vraag is, zit mijn herstel niet in de weg als ik dit schema ga volgen?

Alvast bedankt!

Het antwoord op je vraag is dat dit met name afhankelijk is van de hoeveelheid volume die je draait en je tolerantie hiervoor cq. je weerstand tegen vermoeidheid icm herstellend vermogen.

In mijn ervaring is het zo dat wanneer je dit flink 'pushed' er het beste minimaal 1 rustdag tussen 2 trainingsdagen (LB/UB) kan zitten.

Aan de andere kant, als je volume beperkt en niet tot falen gaat, dan kun je de LB/UB sequentie zelfs 6 dagen in de week doen. (dus ma/di/wo/do/vr/za)

Kwestie van uitproberen eigenlijk.
 
Het antwoord op je vraag is dat dit met name afhankelijk is van de hoeveelheid volume die je draait en je tolerantie hiervoor cq. je weerstand tegen vermoeidheid icm herstellend vermogen.

In mijn ervaring is het zo dat wanneer je dit flink 'pushed' er het beste minimaal 1 rustdag tussen 2 trainingsdagen (LB/UB) kan zitten.

Aan de andere kant, als je volume beperkt en niet tot falen gaat, dan kun je de LB/UB sequentie zelfs 6 dagen in de week doen. (dus ma/di/wo/do/vr/za)

Kwestie van uitproberen eigenlijk.

Bedankt, erg nuttige info :)
Ik ga het schema nog even aanpassen, en dan ga ik het zelf een paar weken uitproberen! Eens kijken hoe ik het ga ervaren.
 
Als ik zelf 4 dagen per week train vind ik ma/di/do/za eigenlijk het prettigst omdat ik dan in een soort van flow blijf.
 
Als ik zelf 4 dagen per week train vind ik ma/di/do/za eigenlijk het prettigst omdat ik dan in een soort van flow blijf.

Zaterdag is helaas geen optie voor mij :(
 
2 rustdagen vind ik persoonlijk ook niet echt plezierig, maar het meerendeel van de mensen traint met een UB/LB gewoon ma/di/do/vr. Wat is de reden dat je in de weekenden niet kan trainen?
 
2 rustdagen vind ik persoonlijk ook niet echt plezierig, maar het meerendeel van de mensen traint met een UB/LB gewoon ma/di/do/vr. Wat is de reden dat je in de weekenden niet kan trainen?

Zaterdag bijbaantje en de sportschool is dan maar tot 12:00 open.
Zaterdag avond wordt het vaak laat en de sportschool is op zondag ook maar tot 12:30 open..
 
Back
Naar boven