Fitness Seller

UB/LB schema adviesjes gevraagd

Bezoekers in dit topic

LB1: Squats + Romanian Deadlifts
LB2: Deadlifts + Frontsquats of close stance squats

Zelfs als je niet zo goed bent met programmeren zorgt zo'n soort combo er redelijk automatisch voor dat je een lichtere variant pakt.
 
Ik begrijp dat je doel vooral is: sterker worden in het algemeen

Doorgaans wordt dit gericht gedaan op de belangrijkste basis-bewegingen.
Effectief is deze oefeningen minimaal 2x per week te doen, of wellicht vaker.

Als je in dat geval een LB/UB indeling wilt hanteren, dan is een A/B variatie daarin niet nodig, liever niet zelfs.
Ik zou vooral de focus leggen op oefeningen die - qua allround-kracht- de meeste 'bang for your bucks' geven.

Denk dan aan:

UB
  • Bench Press
  • bent rows
  • pullups
  • OH press
  • upright rows, (medium-wide grip tot onderkant borst) of high pulls
  • Dips

LB
  • Squat
  • Deadlift
  • Glute ham raises
  • Rollouts
  • Hanging leg raises
  • leg press (eventueel)

Deze selectie is recht toe recht aan en zonder onnodige poespas.
Kan gedaan worden in een ma/di/do/vr formaat of als je graag traint en in bent voor een experimentje ma/di/wo/do/vr/za dus alles 3x per week.
Massa ga je sowieso ook pakken, maar daar ligt geen nadruk op.

Amen.
 
Misschien het ub/lb schema van A user B? Daar staat ook goed omschreven hoe je progressie etc kan maken. En wat extra input van andere forumleden. Zelf gebruik ik dat schema en vind het een fijn schema.

Daarin zitten alleen geen oefeningen als hiptrust oid maar dat zou je zelf kunnen toevoegen.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/ub-lb-massa-schema-beginners-intermediate.416164/
Ja deze had ik zelf ook al eens door gelezen. Maar vond niet direct iets over UB LB zonder opsplitsing in A en B volgens mij, en vroeg me af of dat ook kon. Blijkbaar wel.
 
Ja deze had ik zelf ook al eens door gelezen. Maar vond niet direct iets over UB LB zonder opsplitsing in A en B volgens mij, en vroeg me af of dat ook kon. Blijkbaar wel.
Hij heet toch A user B is dat niet genoeg ab splitsing voor je :o

Verder gewoon een prima schema van hem
 
Hij heet toch A user B is dat niet genoeg ab splitsing voor je :o

Verder gewoon een prima schema van hem
Ik wou juist geen opsplitsing :')
 
Back
Naar boven