AndroidHealthClinic

UB/LB schema check

Bezoekers in dit topic

Skypig21

Novice
Lid geworden
3 aug 2014
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
71kg
Hallo allemaal,
Ik ben hier en in de sportschool een half jaartje geleden begonnen, en hoewel ik hier niet zo actief meer ben geweest na de eerste maand ben ik wel sindsdien elke week 3 x per week naar de sportschool geweest en heb m.b.v. anderen deze wereld ontdekt en me bekend gemaakt met de bewegingen en houdingen bij deze sport, met meer de focus op techniek dan op massa en kracht bouwen. Ook heb ik toen wel een voedingsschema gemaakt maar dat heb ik niet echt gevolgd, heb het zeg maar vooral op gevoel gedaan en soms ook helemaal niet :P
Dit ben ik dus weer van plan op te pakken na wat verbeteringen. Ik zal die ook wel even posten als ik die af heb.
Ik heb nu dus het gevoel dat ik de meeste oefeningen (afgezien van bijv. de snatch) met een goede techniek kan en wil dus een wat zwaarder schema aanpakken, doorgaan tot falen en een UB/LB schema pakken om mijn spieren meer te stimuleren. Met dit doel in gedachten heb ik onderstaand schema gemaakt. Als er iets staat als 5+ dan bedoel ik minimaal 5 reps, en dan doorgaan tot falen. Warming-up sets heb ik niet meegeteld. Ik kan op het moment trainen op de dagen dinsdag, donderdag en vrijdag; mogelijk komt de zondag hier ook bij aangezien ze bij de sportschool aan het kijken zijn of ze dan ook open gaan. Voor de nieuwsgierigen, ik train in Nijmegen bij NKV Atlas. Super daar, lekker old-school.
Alvast bedankt allemaal!
 

Bijlagen

  • Trainingsschema.xlsx
    60,7 KB · Weergaven: 81
zou de BOR tussen de benchpress en de schouder press doen
 
Pull over is een rug oefening!
Die zou ik dan voor (warming up) of na (rekken) je pull ups doen
Met Dips afsluiten wel voor Dumbell Curl, dan kun je schouders harder aanpakken
Voor meer herstel kun je ook Upperbody A dan Lowerbody A dan Upperbody B en LowerbodyB
 
Laatst bewerkt:
Ik dahct dat de pullover eerder een triceps oefening was, misschien heb ik de benaming verkeerd? een kruis vormend met het bankje op je rug liggen, barbell in de handen en dan onderarmen bewegen.
Aan MNT, waarom zou je de BoR tussen BP en OhP doen?
Verder bosco, bedoel je dan zegmaar 1 training upperbody, 1 training lowerbody, 1 training fullbody?
 
Pull over is een rug oefening!
Die zou ik dan voor (warming up) of na (rekken) je pull ups doen
Met Dips afsluiten wel voor Dumbell Curl, dan kun je schouders harder aanpakken
Voor meer herstel kun je ook Upperbody A dan Lowerbody A dan
Upperbody B en LowerbodyB


Upperbody A rust
Lowerbody A rust
Upperbody B rust
Lowerbody B rust
 
dan wissel je de spiergroepen een beetje om, je doel was techniek dus dan kun je met wat minder spier vermoeidheid de oefeningen doen.

heb het zo wel heel vaag neergezet hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
 
Upperbody A rust Lowerbody A rust Upperbody B rust Lowerbody B rust
Dat was ook de volgorde die ik in gedachten had, was dan dus niet duidelijk doordat ik ze van links naar rechts niet in die volgorde had staan.

Skull crusher is idd wat ik bedoelde, maar dacht dat ik op internet een variant had gevonden waarbij je dus in de houding van een pullover moest gaan liggen maar met de bewegingen van een skullcrusher. Zal er wel SC van maken ;)

dan wissel je de spiergroepen een beetje om, je doel was techniek dus dan kun je met wat minder spier vermoeidheid de oefeningen doen. heb het zo wel heel vaag neergezet hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
Mijn doelen zijn nu, na ong. een half jaartje echt focussen op techniek, meer massa te bouwen. Vandaar ook een aantal oefeningen tot falen, ik heb begrepen dat dit de spiergroei meer stimuleert. Zou je met dit doel in gedachten dus eerder mijn oorspronkelijke volgorde pakken (ik snap dat de BP ook schouders gebruikt dus kan je dan als je direct erna de OhP doet minder aan) of dan toch eerder zoiets als: Bench Press, Bent over Row, Skullcrusher, Overhead Press, EZ Bicep Curl
 
Laatst bewerkt:
in principe zou ik altijd eerst samengestelde oefeningen doen en eindigen met isolatie (tenzij je daar specifieke redenen voor hebt) dus ik zou de over head press voor de skull crushers doen.

op die manier loop je niet het risico dat je die barbel niet meer omhoog krijgt omdat je triceps op zijn.

wat voor de rest een belangrijke trainingswet is om mee te nemen is het principe van overlaad.
dit betekent dat je elke training weer een stapje extra zou moeten zetten.
als je qua push spieren(borst schouders en triceps) na de bp relatieve rust geeft tijdens de bor heb je meer energie om net dat kleine beetje meer te verhogen of net die rep extra te pakken.
 
Back
Naar boven